http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1722007
Macho Polo x Oliver
[KS-MK] Wie volgt er mee? KWPN x Groninger in de maak voor 2015!
Uitgerekend op een moment dat ik er zelf absoluut niet bij kon zijn, omdat ik moest werken. Gelukkig was er een kennis op de hoogte en zij kwam meteen om de bevalling te begeleiden. Ik heb een kort verslagje van de avond gemaakt:
Wat een nacht, dag en nacht waren dit zeg! Ik voel me alsof ik een heel weekend op lowlands heb doorgebracht pfff. Gisteravond belde ik rond 21.00 mijn man om te vragen hoe het thuis ging (ik was werken) en toen hij op de camera keek lag ze dus opeens. Man in paniek aan de telefoon, maar we hadden gelukkig afgesproken met een kennis dat zij gebeld kon worden als het veulen zou komen en dan zou ze meteen komen.
Dit gebeurde ook en ik zat dus in de tussentijd aan de telefoon mee te luisteren. Klein momentje van paniek toen de kennis dacht dat het veulen verkeerd om lag, omdat het maar niet verder kwam dan een stukje van de beentjes. Terwijl zij snel de DA belde, kwam het veulen er ineens uit, dus DA was overbodig. Veulentje heeft nog een tijdje met de achtervoetjes in de merrie gelegen. Wainonia was helemaal beduusd van alles en bleef nog een tijdje liggen. Veulentje van vlies ontdaan en de navelstreng doorgeknipt, ontsmet enz.
Daarna ging het heel snel. In eerste instantie maakte Wainonia geen contact, maar even later toch ruiken, zacht hinniken, dus contact! Veulentje stond binnen een half uur en toen hoorde ik dus pas dat het een merrie was! Ik had inmiddels in alle haast mijn werk afgesloten en ben in een roes naar huis getuft (ruim een uur rijden), terwijl mijn vriendin Karin (die jullie op de hoogte heeft gebracht met foto's) mij aan de praat hield.
Thuis aangekomen bleek dat het heel voorbeeldig ging, nageboorte was er heel snel af en veulentje leek een heel mooi, sterk meisje te zijn. Helaas wou Wainonia in eerste inistantie weinig van haar weten en liet haar absoluut niet drinken. Na uren proberen en knoeien had Veronia nog steeds geen slok biest gehad. Daarom de DA gebeld en na sedatie en pijnstilling kregen we haar eindelijk zover dat ze het veulentje toeliet aan het uier. Tot de volgende ochtend steeds begeleid laten drinken en wat was ik blij toen ik op de camera keek en haar zelf zag drinken!!
Nu eindelijk durf ik te gaan genieten van mn mooie meisje!! Ik was vannacht heel bang om haar meteen weer te verliezen sjongejonge.. Ik had op mijn wensenlijstje een merrie (check) en dan liefst zwart sabino of vos sabino (check) en mooie stevige lange benen (check). Ik zou zeggen, kijk in mijn OP en tadaam daar staat ze dan! Ook trots op mijn Noontje hoor, ze heeft er wat moois van gebakken

Het leuke is dat het eigenlijk onmogelijk had moeten zijn om hier een vosje uit te halen. De hengst zou namelijk zwart zijn.. maar daaraan had ik mijn twijfels al (zwartbruin). En dat is nu wel gebleken dus!
Gistermiddag zijn ze de hele middag heerlijk in het zonnetje naar buiten geweest en Wainonia is compleet veranderd in een oplettende, corrigerende, communicerende, knuffelende moeder! Zo blij ben ik daarom

Dus vannacht heb ik na weken weer eens heerlijk kunnen slapen, dat was lang geleden.
Net geboren:

Moe van de lange nacht:

Naar buiten!

Mama Wainonia wordt nu echt mama

De beentjes los!

lange stelten

race-monster

Zoek de verschillen...

Even bijtanken

Heel vermoeiend, zo'n eerste dag

Welterusten!