Mijn update van op Facebook:
Citaat:Ok, even een update... De dierenarts is net vertrokken en alles is inorde! Baby heeft al haar eerste prikjes gehad en drinkt nu ook goed bij mama. Ze is een voorbeeldige moeder, beetje beschermend maar laat ons er goed bij.
De afgelopen dagen bleef ik maar denken: wanneer gaat ze nu eens tekenen vertonen? Ze bleef gewoon telkens hetzelfde. Gisteravond de hele avond de camera aan gehad en om 23u30 nog steeds niets veranderd, dus ik ging er van uit dat het niet voor vannacht was. Ze was niet aan het kegelen, spenen waren nog niet echt vol, uier was nog niet echt vol, banden niet extreem slap...
Vanochtend om 8u30 word ik wakker en kijk meteen uit het raam, ik zie gewoon 3 paarden staan, niets aan de hand denk ik. Ik word rustig wakker in bed, zie dat er op bokt vannacht een veulen geboren is (Nicole) en begin tegen mijn vriendinnen te klagen dat Marieke ook wel eens mag opschieten. Dan besluit ik uit bed te stappen en nog eens naar de paardjes te kijken. Staat daar gewoon een kleine hummel buiten!
Helemaal opgedroogd al... Dus hop, joggingbroek aan en jas over m'n pyjama en naar buiten gevlogen.
Marieke is een top moeder, met halster aan en een beetje eten ook meteen alles inorde. Ik zag geen nageboorte, maar al wel darmpek van het veulen. Dat is al goed! Dierenarts gebeld, die ging er over een half uur zijn. Iedereen snel snel snel op de hoogte gebracht en genoten van de beeb... Ze kon de uier nog niet goed vinden, maar samen met mijn dierenarts hebben we ervoor gezorgd dat ze nu weet waar ze moet drinken. Marieke was heel gespannen en de uier stond daardoor ook strak, maar door wat te melken is alles nu goed. De nageboorte lag in de stal en was volledig, ook dat is dus perfect.
Ik hoor haar nog wel wat piepen als de baby wil drinken dus ga haar misschien nog wat helpen, maar ze moeten het toch echt samen gaan uitzoeken...
Marieke heeft een kopie van zichzelf op de wereld gezet: een mooi merrietje, ik denk heel licht palomino, met een wit blesje. En het karakter is exáct mama!!! Ze werd al 'geen gewoon' en een 'ferm ding' genoemd en bokte al lustig in het rond tegen de dierenarts...Daarom is de naam kiezen nu ook niet moeilijk meer: Welkom op de wereld Lilith (daughter of dracula
=> van de Marvel comics, net als Raven).
Want wat had ik aangetroffen in de stal? Dit kleine meisje!

Het laten drinken kwam wat moeizaam op gang (zie ons volgtopic in mijn OS), maar ondertussen gaat alles super! Marieke is een top moeder en Lilith is ongelofelijk knap

Gisteren even buiten met het grauwe weer:

En vandaag in het zonnetje

De kleur is volgens de kenners cremello en ik hoop dat ze gelijk hebben