[KS-MK] Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!
En wat doet Vanille? Ze veulent gewoon op klaarlichte dag om 15u

Wat zou het worden Valk? Smoky Black? Merrie? Hengst? Ik had alle hoop op een merrie al opgegeven aangezien iedereen zei dat als ze zolang overtijd gaan er bijna nooit een merrie uitkomt...
Haar water brak en al snel kwam de voetjesblaas! Een voetje, 2e voetje en het hoofdje! Wat was ik blij en opgelucht toen ik zag dat het normaal lag

Het filmpje van de bevalling kan je hier zien :
[/quote]
De rest van de bevalling was zwaar, het hoofdje en de schouders kwamen er niet zo goed uit. Toch wou ik niet ingrijpen omdat ik zag dat Vanille het nog aankon. Ik had mezelf voorgenomen pas in te grijpen als ik zag dat ze echt niet kon. Na nog een lange heftige wee perste ze het veulen er dan toch ineens uit

Het vlies was dik en daarom scheurde ik het open zodat het veulen kon ademen. Ik zag dat het een kolletje had en was zo blij! En toen zag ik witte manen... Hmm witte manen... Valkjes en Smoky's hebben geen witte manen... Palomino???

Toen moest ik toch wel ff gaan zitten

Allerlei theoriën spookten door ons hoofd. Zo kreeg de titel 'arabier met speciaal kleurtje' plots wel een heel andere betekenis

Ondertussen is er een nieuwe staal DNA van onze hengst genomen en deze wordt straks naar de UK gestuurd voor nieuwe kleurtest...
Toen ik even bekomen was toch maar eens gekeken naar het geslacht... Een merrie!!! Een prachtig getypeerde merrie! Met superlange benen

Na een kwartiertje stond ze al recht en begon ze de uier te zoeken. Maar met haar lange benen was het nog een hele opgave om te drinken! We moesten haar leren dat ze zich wat moest bukken, anders kon ze niet aan de tepels.

Helaas kwam de nageboorte er bij Vanille niet helemaal af en belden we de DA. Hij is haar komen spoelen, ze kreeg injecties voor weeën op te wekken en werd nogmaals gespoeld met ontsmetting en kreeg enkele prikjes. De nageboorte liet eindelijk los hierna. Die nacht waren ze beide rustig, veulentje dronk goed, alles zag er goed uit

Maar dinsdagvoormiddag, toen ik net op een uur van huis zat kreeg ik plots berichten van enkele bezorgde bokkers (die meekeken op de cam) dat het niet goed ging met Vanille. Dus opnieuw DA gebeld en geregeld dat er iemand thuis zou zijn voor als de DA kwam. Er zat nog een stukje nageboorte in haar dus alles van de dag daarvoor werd herhaald en toen kwam ook dat stukje eindelijk er uit!
Hierna ging alles goed met Vanille en veulentje

Vanille wou zich eens rollen, maar veulentje had zoiets van 'bommetjeeee' en sprong er bovenop

Na 3 dagen discussies en twijfelen hebben we dan uiteindelijk toch een naam gevonden voor onze knappe dame

Meer foto's volgen snel (zijn al gemaakt, maar moet ze nog wat bijsnijden/editen

Hopelijk vinden jullie haar even gaaf als wij