Na lang zoeken heb ik hem eindelijk gevonden.
Ik zocht al een hele tijd naar een eigen hengst om mee van het begin af de showring te betreden en later voor de sulky te spannen zoals mn andere mini’s.
Maar mn lijstje met wensen was zo groot en streng dat ik na lang zoeken hem nog altijd niet gevonden had. Ik was dan namelijk ook op zoek naar een paardje die niet te groot en mooi in verhouding is, mooi hoofdje heeft, goed kan bewegen en dit alles dan nog eens in een vosbont jasje met heeeel veeeel wit en twee blauwe ogen.
Op een van de eerste shows begin dit jaar zei de eigenaar van de Bolvero Hoeve dat ik gerust eens mocht langs komen om naar zn veulens te komen kijken, ik was dan ook stapel op hun vader. Een 8-jarige hengst die hij ongeveer twee jaar terug uit Amerika gehaald heeft. Een erg brave en gemanierde hengst die zich dit jaar op show in België weer goed laat zien. Maar omdat hij geen veulen lopen had in het kleurtje dat ik wou en het anderhalf uur rijden was vond ik het nutteloos om langs te gaan, zie dat ik dan op iets val wat helemaal niet op mn lijstje staat.

Een paar shows later hadden ze dan foto’s mee van hun veulens en vroegen ze nog eens of ik niet eens wou langskomen. Van een veulen hadden ze maar twee foto’s mee en hij had totaal niet het kleurtje wat ik wou, maar oh wat stond hij daar leuk op die foto’s, en die ogen. Hij bleef nadien maar in mn hoofd zitten waardoor we twee weken later toch bij hen op bezoek gingen.

Eenmaal daar toegekomen sprong er maar een veulen bij ons in het oog, het veulen waarvoor we ook kwamen. Hij was het jongste en kleinste van de 5 maar hij was de enige die zn hoofdje zo recht boven de stalmuur hield om te kijken. Ook buiten liep hij rond met zn opgerichte hals en zn hoofdje in de lucht, echt chique. Of eerder, wat een “air” had hij over zich.
De keuze was dus snel gemaakt, kleurtje of niet, hij wordt van mij.
Hij had dan ook al de rest wat op mijn lijstje stond. Genoeg gepraat, nu zijn paspoortje en de foto’s
Bolvero Toy Junior “aka” Junior (doordat hij zo op zijn vader lijkt)
Vos Splash Overo
Nu 2 maand oud
Verwachte schofthoogte 82 -83cm
V: Grandviews Toy Comrad
M: Bolvero Emblem Adem
Vm: Arions Absolus Emblem
BMP en 75% AMHA
Het was een regenachtige dag waardoor de foto’s jammer genoeg niet zo goed gelukt zijn.

En zn knappe vader ook eens die stiekum een appie is

Jammer genoeg is hij nog maar 2 maand oud dus moet ik nog even wachten tot hij naar hier mag komen.

Maar net zoals jij denk ik toch ook dat deze gewone/minimale aftekeningen wel degelijk zo'n soort overo kunnen zijn. Al zat ik ook even te twijfelen met sabino maar aangezien hij die gekartelde randen niet heeft denk ik toch eerder van niet.