Drie jaar geleden besloten mijn zusje en ik onze mooie merrie Nikay te laten dekken, ze had een blessure die niet meer over zou gaan, maar waarmee ze wel pijnloos in de wei kon staan, wat is er dan mooier om er een veulentje bij te fokken! Nikay had al twee keer eerder een veulen gekregen (waarvan er een het super doet in de internationale eventing), maar voor ons was het de eerste keer. Om een lang verhaal kort te maken, ze heeft een aantal keer haar veulen verworpen, ze werd steeds heel makkelijk drachtig, maar na drie maanden was het dan verdwenen. Toen we een andere hengst probeerden was er ineens geen enkel probleem meer, met prachtige Juna als resultaat!
Juna is afgelopen maandagnacht geboren, en wij hadden het geluk dat we erbij waren! De staleigenaar belde me midden in de nacht dat het begonnen was, ik heb nog nooit zo snel in mijn auto gezeten en de rit er naar toe duurt normaal ook iets langer

De bevalling ging van een leien dakje, en daar was ze dan, Juna! (Firestone x Ixion)

Een halve dag oud

En op woensdag voor het eerst naar buiten, eerst een beetje spannend, maar ze durfde steeds verder bij haar moeder vandaan, en Nikay maar achter haar aan rennen!

En gisteren mochten ze dan voor het eerst de wei in, op dezelfde dag is ook het veulen van het weidemaatje/vriendinnetje van Nikay geboren, toptiming dus, konden ze lekker met zijn vieren de wei in!

Moeders houdt alles nauwlettend in de gaten

Moe van het vele rennen en spelen

En zeg nou zelf, dit is toch het állerknapste veulen van de héle wereld??