Dat is de naam van dit knappe mini grullo-bontje hengstje, die op dinsdagavond 10 juni tussen 23.00 en 24.00 geboren is
Rond een uur of 22.00 nog even gecheckt, uier wel flink vol met een heel klein mini druppeltje vocht maar verder geen spannende onrustige acties. Ik zou gaan slapen en rond 03.00 gaan kijken terwijl moeders nog even om een uur of 12 zou gaan checken. En ja, iets na 12 stond ma aan mijn raam te roepen dat er een veulen naast lag, een bonte! Violetta heeft het dus stiekem tussendoor gedaan.
Hij was al voor de helft droog, stond te wiebelen op z'n benen, aan het drinken en gemest. Nageboorte lag er ook al netjes naast. Volgens mij hebben ze het samen helemaal prima gedaan gelukkig!
Qua aftekeningen vind ik hem echt perfect! Als mooi verdeeld, kleur is super en een prachtig koppie
Dit is wat ik aantrof:

De volgende ochtend ging het opstaan af en toe nog wat lastig, maar wat een prachtig ventje!

En toen was het tijd om voor het eerst de wei op te gaan!

Paar daagjes verder

Gisteren voor het eerst halstertje om gehad en vandaag geleerd netjes mee te lopen, ging al best goed voor een eerste keer! Ook heeft hij kennis gemaakt met de honden, hij vond ze wel leuk maar van moeders mochten ze niet in de buurt komen