Even tussen haakjes, het is niet mijn eigen merrie, ik lease haar, maar ik beschouw haar als me eigen. De eigenaar en ik hebben altijd veel ruzie gehad over geld, omdat we een andere mening over paarden verzorgen hadden en toen heb ik gezegd, dat ik dan wel voor de kosten zou zorgen als ik voor haar mocht verzorgen zoals ik dat wou. Maar goed, ze is eenmaal wel voor de fok, dus dat ging gewoon door! Verder andere vragen mogen via PB hierover
Maar goed, mijn merrie is ondertussen 7 jaartjes jong en het veulen wat ze nu gaat krijgen is eigenlijk wel een beetje speciaal voor me. Het zit namelijk zo dat de hengst die de eigenaar had uitgekozen niet mijn voorkeur had. Persoonlijke smaak, het gaat om de hengst Fabe 348 en dat vind ik persoonlijk niet een geweldige hengst. Maar smaken verschillen.
Dus ik ben gaan zoeken naar een hengst die mij leuk leek voor Wytske, gewoon uit nieuwsgierigheid en om te kijken welke punten mijn merrie mistte en wat een hengst eventueel zou kunnen bijvullen. Dus het beoordelingsformulier van de keuring erbij gepakt (ze is ster geworden op drie jaar) en gekeken naar welke "verbeterpunten" ik bij mijn merrie zou willen. Daarnaast wou de eigenaar het liefste niet te ver weg en ook niet de allerduurste hengsten (ik weet niet waar de max ligt hoor). Uiteindelijk kwam ik bij Henswoude bij de hengst Wobke 403. Ik was straal verliefd en ook kon hij mooi toevoegen aan mijn merrie, al blijft dit natuurlijk altijd een gok. Daarbij is Wobke geschikt in de sport, wat ik zelf dan ook weer graag zie.
Dus voorzichtig bij de eigenaar gehoord, kwam eigenlijk geen duidelijk antwoord uit, dus ik liet het maar zitten. De eerste beste keer dat Wytske weer geïnsemineerd werd schrok ik me een hoedje toen er met sperma van Wobke aangelopen kwam, geweldig!
Dus ik ben echt super benieuwd hoe het veulen gaat worden, vooral omdat ik voor het eerst zelf een hengst heb uitgezocht! Helaas is Wobke ook verkocht naar het buitenland, dus waarschijnlijk is dit het enige veulen dat wij zullen krijgen. Wytske word erg moeilijk drachtig, dus bevroren zal waarschijnlijk geen succes zijn. Maar eigenlijk hebben de eigenaar en ik het er nog niet echt over gehad, alleen dat we haar misschien een jaar overslaan. Ze is dit jaar erg laat, omdat ze dus moeilijk drachtig word, vorig jaar is ze vijf keer gust geweest en uiteindelijk met vers insemineren drachtig geworden.
Maar goed, heel veel gelul in de ruimte! Respect als jullie toch nog alles hebben gelezen haha. Hier mijn merrie:

Hier de dekhengst Wobke 403:

En omdat ik vandaag echt verandering merkte, namelijk het spontaan groter worden van de uiers. En ze was erg aanhankelijk, daarom ook dit topic gemaakt. Ze is officieel in de eerste week van juli uitgerekend, maar tot nu toe is ze bij alle veulens twee weken te vroeg geweest, dus ik kijk hier niet zo van op. Er komt nog geen melk uit, dus we houden haar lekker in de gaten, maar gaan er nog niet vanuit dat het komt.
Ik wil er dit jaar erg graag bij zijn, heb het nog nooit gezien en omdat ik door omstandigheden thuis zit, kan ik er mooi bij zijn.
Dit was haar buikje drie weken geleden, je ziet er misschien weinig van. Maar ik zie het echt duidelijk, normaal zie je haar helemaal niet groeien, ze is nu wel dikker dan ze voorheen was

Haar uiers zoals ze vanmiddag waren:

En het leuke is dat ik ook de namen altijd verzin, dus ideeën? De letters zijn T, U en V.
Ik hoop dat het een merrie word, hengsten worden na het spenen direct verkocht. Dus GRAAG EEN MERRIE
duimen jullie mee
haha 
een merrie genaamd Victoria G. We hebben nu dus nog twee naamloze hengst veulens... We zitten te denken aan Vesper G en Twix G maar zijn er nog lang niet over uit