Lilly van de Loco Toko

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Lilly van de Loco Toko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 10:24

Na lang wachten was het zaterdag op zondagnacht zover... Penny is bevallen van een mooi merrietje.
We noemen haar Lilly, naar Lilly of the valley oftewel de lelietjes der dalen, mijn moeders (rip) lievelingsbloem.

Wat vooraf ging kunt u hier lezen. [KS-MK] Tinker Penny wordt ook mama.

Maar aangezien Lilly nu dus op deze aarde rond hobbelt, mag ze ook haar eigen topic hebben.

Zondag zijn mam en dochter gelijk lekker naar buiten gegaan. Helaas is Penny dus een beetje erg beschermend, maar goed dat gaat er wel weer af, moet even wennen natuurlijk. Het is ons gister gelukt om Lilly een halstertje om te doen en dus mochten mam en dochter naar de grote wei. Uiteraard ging het snel fout, want tja... het stroom stond nog niet aan. En Lilly lag opeens buiten de wei te slapen, onder het draad door.
Gelukkig op een zonder al te veel stress manier op kunnen lossen. Want stress was er al genoeg geweest met het omdoen van het halster.
De hele middag verder netjes bij het draad weggebleven, na 2 X een opdonder gehad te hebben, dus konden we met een gerust hart gaan slapen.
Vanmorgen uiteraard gelijk kijken , maar alles was goed gegaan. Penny wilde haar brokken niet komen eten. Gelukkig later toen ik naar haar ging wel. Haar halster was los gegaan en ik kon haar gelukkig kriebbelen en zachtjes pakken om dat te herstellen. Penny is nog maar 2 maandjes hier en een wantrouwend paardje. Als er iets gebeurt, moet ze haar vertrouwen weer terug krijgen in je. Genoeg gepraat.. Dit is Lilly

Afbeelding
Afbeelding

Nog in het weitje voor het huis, filmpje

Afbeelding

en de 1e fotos in de grote wei

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sanne1992

Re: Lilly van de Loco Toko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:30

Wat een dropje, vertrouwen komt wel weer.

Ze ziet er echt super uit, vergeleken met een aantal maand geleden, super gedaan!

Nino_2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:48

Hihi kleine ondeugd en dan gewoon lekker gaan liggen slapen buiten de weide, was moeders niet in paniek dat ze aan de andere kant van het draad was?
Het vertrouwen zal vast snel groeien!

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:59

wat een droppie!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 11:16

Mams werd heel nerveus toen ik in de buurt kwam om te kijken hoe we dat op gingen lossen. Want toen stond Lilly op en had ze blijkbaar pas door dat ze gescheiden waren. Ik heb de learrope (handig die dingen) aan het schrikdraad vast geklikt om mams richting ingang te bonjouren. Bij het paaltje weer losgemaakt en de volgende 5 meter gelopen. Mijn man en vrindin stonden in de buurt van de ingang zodat als Penny de wei uit zou gaan, ze niet verder kon vluchten. Is allemaal goed gegaan gelukkig.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:27

Wat een plaatje! Ik heb jullie andere topic gevolgd, super leuk om te zien! Veel plezier met Lilly en Penny!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:58

Leuk, Lilly met haar eigen topic.

Wat is het een prachtig veulen Pipo. Kan ook niet anders met zo'n knappe mammie. Dat vertrouwen gaat je gewoon weer lukken. Je hebt al zoveel bij Penny klaargekregen. Dat de rest ook goed moet komen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 15:00

Ik heb me net ingeschreven voor de keuring 26 juli in Erica. Nog nooit zoiets meegemaakt maar ben heel benieuwd naar wat en hoe die 2 het doen. Fijn nog een tijdje te gaan dus genoeg tijd om te oefenen enzo.

fjies0107

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:01

leuke lilly!

KirstenAp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 21:16

Wat is het toch een dropje. En wat een leuk speciaal kleurtje!!

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:27

AAAAAAHHHHHHHHH wat is lilly toch een mooitje

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 19:43

Ik ben helemaal verliefd op Lilly, wat een prachtig veulentje <3 <3

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 06:07

Penny komt gelukkig weer haar brokken eten. Dan kan ik haar pakken. Gister even wat gelopen in de wei en een borstel over haar heen gehaald om daarna met Penny in het hoge gras te gaan zitten. Zo kan ze niet ver weg en is ze rustig terwijl ik in de buurt ben. Nu hopen dat Lilly zo nieuwschierig wordt dat ze ook bij mij komt kijken. Want ik zou het toch wel erg leuk vinden als we Lilly konden aaien enzo :D
Maar niets met dwingen of geweld.. ze komt heus wel een keer.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 10:23

Geduld geduld geduld, hahaaaa. Gaat goed komen met jullie.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 14:01

Geduld moeten we zeker hebben. Kom net uit de wei :D Heb Penny weer dr brokjes gegeven en ga er dan dus naast zitten. Lilly werd nieuwsgierig en kwam kijken wat mams aan het doen was. Dat ging heel goed tot Lilly bij de bak en dus bij mij kwam... oeps... boze knol!!! Penny komt naar voren en probeert mij te bijten. Gelukkig schrok ze zelf van haar aktie en gaat dus weg. Het heeft me wel wat leuke fotos opgeleverd. (en een zere hand door het afwenden van Penny) maar goed.. Zij wat geleerd en ik wat geleerd.

Deze zijn van gister

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en vandaag...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toen kwam mams op me af

Afbeelding

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:32

Whahaaa foei Penny!!!! Wat een goede mama!!!
Met wat geduld komt dat wel weer goed. En je weet nu dat je extra moet opletten :=

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:57

wat is het/zijn het ook een knapperds

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:19

Lilly is echt een leukerd, net zo knap als mama-Penny.
Hopelijk doet ze je op een fijne manier aan je moeder denken.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 15:03

Lief van je.. eigenlijk moest mijn moeder niets van paarden hebben.. maar toen ik dus Penny kocht ben ik aan namen gaan denken voor het veulen. Na een kleine maand stonden daar de lelietjes der dalen te bloeien.. en ik vind het zo mooi klinken in het engels, net als madeliefjes.. Dus was t niet zo moeilijk. Ik denk dat mijn moeder zich best vereerd voelt daarboven dat ik mijn passie aan haar verbind zeg maar.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 09:22

Ik heb jullie verwaarloosd, sorry .
Lilly groeit als kool. Ze is inmiddels bijna een hele maand maar jee wat gaat het snel zeg.
Ze is nog steeds bang, maar komt wel kijken en ruiken. Soms mag ik haar zelfs aaien. Eigenlijk is dat ook wel heel erg lekker, maar ja, dat toegeven kan ze nog niet. :D Ik heb dus besloten om naar de keuring te gaan met Penny en Lilly, er is er 1 in de buurt dus dat is makkelijk. 26 Juli is het zover. Ik heb nog nooit een keuring gedaan of zo dus ben erg benieuwd.

Hier eindelijk wat foto's van vandaag...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en mijn sokjes al... eerst voor, dan achter.
Afbeelding
Afbeelding

En??? Is het een knappe tink??? ja he zo, leuk ding! Maar goed, ik ben bevooroordeeld haha

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:29

Knappe Lilly!!!!!
Wat doet ze het goed. En wat fijn dat ze al komt knuffelen.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 09:43

Wauw lekker gegroeid in een maandje! Mooie dieren!