Op 18 april om 4 u in de ochtend is Junope geboren na 343 dagen warmpjes in mams' buik te hebben verbleven. We waren er zelf niet bij en dus kregen we rond 9 u 's morgens telefoon. Een klein dotje was geboren, wellicht een schimmeltje

Ja nu hebben we al veel mee gemaakt, maar zoveel vergissingen op een rij zou toch wel niet kunnen. Het begon al bij de dekking. We wilden dekken met Lord Leatherdale. Na een tijdje kreeg ik van KWPN de melding dat de dekking van Everdale (???) geregistreerd was. Ik belde dus met Van Olst en ja daar gaven ze toe dat er een fout gebeurd was bij het orderboek en dat een meisje Everdale had ingeschreven zodat die op het fantoom was gegaan. Na veel over en het weer mailen, dan toch besloten om het erin te laten zitten (onze merrie was dus van de eerste keer drachtig) en korting gekregen.
Een maand of zo voor bevalling, kreeg ik het dekbewijs toe en wat staat daar? Lord Leatherdale

Dus nu zijn we weer naar af. Een schimmel zou helemaal zot zijn, want dat kan niet met deze ouders. Beide zijn niet schimmel. Van Olst heeft geen schimmel hengsten staan, dus ??? Vanwaar zou dit komen?
Ze is ook zo klein dat je denkt dat ze van een pony hengst is. Maar de merrie is nooit in de buurt gekomen of op stap gegaan

Intussen krijgt Junope mooie lichtbruine haren tussen haar gitzwarte haren. Vooral rond ogen, maar ook op rug en flank. De benen blijven nog met grijs witte haren.
Rara welke kleur wordt het?
Misschien moet ik een gok topic openen.
In elke geval, wij zijn verliefd

De moeder is Vivaldi x Gribaldi en ook heel zachtaardig van karakter. Ze doet het dus heel goed met haar eerste kind en is zo heel rustig met haar in de omgang.
Nu genoeg, hier de foto's

Pas geboren en 6 u oud.

Nieuwsgierig kijken!

Lekker knuffelen.

En mams houdt een oogje in het zeil

Snuffelen, maar wat doet die camera daar?

Ik kan al braafjes voetjes geven.

En dan ben ik moe van al die aandacht. Maar eerst nog eens drinken.