Veulentje Emmelie alweer 8,5 mnd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Veulentje Emmelie alweer 8,5 mnd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 23:00

Omdat ik Emmelie te koop heb gezet heb ik van de week ook wat recente foto's gemaakt, dus ik dacht ik maak daarmee ook gelijk een topic aan bij kraamstal nu het nog kan :D

Emmelie is een dochtertje van mijn goedgekeurde 1ste premie hengst Clever Red Spot van de Immetjeshoeve. Haar moeder is een welsh merrie.
Dit is Clever:

Afbeelding

Emmelie heeft niet de stipjes van haar vader gekregen maar ze heeft wel heel mooi bijgedragen aan haar vaders eerste afstammingsonderzoek, ze kreeg tevens op de keuring een 1ste premie en 1ste plaats en werd een echte raskikker genoemd *D. Ze heeft een NAS paspoortje en door haar grote hoeveelheid welshbloed kan ze ook ingeschreven worden in de welsh stamboeken (als partbred) en daar meedoen aan shows en keuringen. Als ze niet verkocht wordt zijn dat ook de plannen met haar voor dit jaar.

Het is niet de beste tijd voor foto's nu ze in haar enorm dikke wollige pluizige vacht zit (stond 24/7 buiten), maar ze is evengoed schattig als wolbaaltje <3. Ze heeft tot 8 maanden bij haar moeder gestaan en is nu twee weken geleden afgespeend. Ze staat samen met mijn andere merrieveulen en 5 jarige kleuter ruintje. Ze heeft niks te lijden gehad aan het afspenen zoals wel te zien is, ze is ook echt een goede eter en ze groeit als kool :D.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is dan nog wel een eenkleurig paardje maar met een appaloosa ouder kunnen er altijd nog verrassingen ontstaan, zo heeft ze ook ineens gestreepte hoefjes gekregen wat een van de appaloosa kenmerken is, we zijn dus erg nieuwsgierig wat de toekomst nog zal laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Voor de liefhebbers, ze is dus te koop voor een goed huisje :)

Van mijn andere veulentje Emmy zal ik ook eerdaags eens wat recente foto's maken, ze had deze keer niet zoveel zin :D

Afbeelding

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:15

Aaahh schatjes! Papa is mooooooi!

guenivere

Re: Veulentje Emmelie alweer 8,5 mnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 03:45

Mijn merrie is vos geboren. Toen ze naar een jaar uut haar baby vacht kwam was ze palominomarmerbont en had ze een aantal duduidelijk e stippen op haar kont. Miss verkleurd jou merrie ook nog. Mooi beestje en ik hoop dat je een leuk plekje voor haar vind.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:49

Mooi veulentje!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:29

Wat wordt ze knap zeg!!

BrittFelice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:32

Wat een leukie <3 en papa is ook heel knap. Ik ben benieuwd of er nog wat stipjes onderuit gaan komen !

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-14 01:16

Bedankt! Binnenkort zullen we wel meer weten, ik ga een dna test op appaloosa eraan wagen in het buitenland! In Nederland wordt het appaloosagen niet onderzocht omdat (wat ik begreep...) ze het niet betrouwbaar genoeg vinden. Maar in Duitsland en Amerika wordt het wel getest, LP gen, en lijkt me wel een poging waard om dit eens te laten testen. Ik stuur gelijk van mijn andere veulen ook DNA mee, die is overduidelijk appaloosa (en die laat ik gelijk ook op agouti testen of ze homozygoot is), voor vergelijking ben ik ook wel benieuwd wat eruit komt :).

ChessieBowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 12:56

wat een leuk beestje! en wat een knappe vader heeft ze zeg <3

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 20:46

Bedankt!

Emmelie is verkocht en krijgt een heel fijn huisje :)

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:19

Wat een mooi paardje.
Duidelijk Welsh.
Die hoefjes heeft onze Welsh A Swann ook. Leuke strepen erin. Maar misschien wordt ze toch nog appaloosa van kleur na het uitruiven dit voorjaar.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:21

Zo ken ik ook een shetlander.. leek gewoon vos, pas na haar tweede wintervacht kreeg ze opeens een witte kont met bruine stippen daar nog in.. heel apart en nu is ze 5 en is ze voor de helft wit met wat bruine stippen er doorheen.. :+