Vandaag alweer zes maanden op mijn roze Fiorewolk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cynthia82

Berichten: 9311
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Vandaag alweer zes maanden op mijn roze Fiorewolk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 09:21

Lieve Fiore,

In 2007 zag ik voor het eerst bewust een valk (hier op Bokt) en daar ontstond mijn droom: Ik wilde ooit een valk merrieveulen fokken uit Daisy, jouw moeder, mijn paardje met wie ik al sinds mijn 12e samen ben, zodat ik met die valkmerrie af en toe een veulentje kon fokken als Daisy daar te oud voor was geworden.

In 2009 ben ik gericht gaan zoeken naar een hengst die, samen met Daisy, de grootste kans gaf op een valk en die ook qua bouw en karakter bij Daisy past. Door veel te lezen over kleurvererving leerde ik dat ik voor een perlino moest kiezen. Mijn oog viel op de Welsh Cob hengst Sublime Sponté.

Na wat mailtjes gewisseld te hebben met de eigenaar van Sublime, ben ik in februari 2010 van Rotterdam naar Zuienkerke (België) gereden om Sublime te ontmoeten. Een rit van 2,5 uur, maar dat was het meer dan waard! Wat een prachtige hengst, wat een lieverd, en we werden heel gastvrij ontvangen door zijn baasjes.

In mei 2010 is je moeder op liefdesvakantie geweest naar de Belgische kust. Zes weken later kwam ze drachtig thuis en na 355 lange dagen wachten, werd op 12 mei 2011 je grote broer TiSento geboren.

Hij was niet de valkmerrie waar ik van droomde, maar vanaf het allereerste moment was ik hopeloos verliefd op deze knappe, veel te lieve man. Dus hij mocht, hij MOEST blijven

Ik wilde mijn valkmerrie-droom nog één kans geven, dus in april 2012 ging Daisy nog één laatste keer naar Sublime. Het veulen zou dan in 2013 geboren worden, het jaar waarin Daisy 18 zou worden. Daarnaast zou dit Daisy’s zevende veulentje worden, en aangezien ze ook rugklachten heeft, zou dit echt de laatste keer zijn.

En weer werd mijn geduld op de proef gesteld. Ditmaal duurde het wachten 352 lange, lange dagen..
Op zaterdagavond 20 april om 23 uur was het zo ver. Onder toeziend oog van meer dan 100 cam-kijkBokkers, werd je dan eindelijk geboren.

Toen je koppie zichtbaar werd, was het eerste dat door me heen schoot: Wat een donker koppie. Dit is geen palomino, het is een valk!!!
De helft van mijn droom was geboren. De tranen stonden in mijn ogen.
Afbeelding

Toen je helemaal geboren was, heb ik voor mijn gevoel netjes een paar minuten gewacht voordat ik je staartje optilde (volgens je geboortefilmpje was het nog geen twee seconden :') ).
Wat er door me heenging toen ik je staartje optilde, is niet te beschrijven, niet te bevatten. Het voelde als slow motion: Ik keek, zag wat ik zag, keek op naar mijn vriendin en zei: eehhnn, een merrie! Het is een merrie!
We vlogen elkaar huilend in de armen. Daar lag je dan, mijn droom.
(Klik hier om het geboortefilmpje te zien)

Je moeder was, net als ik, gelijk stapelverliefd op je
Afbeelding

De eerste twee weken van je leven mocht je je benen uitproberen in de bak
Afbeelding

En wat je ook deed, je hield je blik altijd gericht op de camera, even checken of de camera je mooie pose wel opmerkte.
Afbeelding

Toen je twee weken was, ging je met mama naar de wei. En wat vond je die grote open ruimte en die kriebelende groene sprietjes aan je voeten eng
Afbeelding

Maar al snel voelde mijn bloemetje zich al helemaal thuis tussen de bloemetjes
Afbeelding

Je maakte kennis met je grote broer en met z’n drietjes waren jullie een echt gezinnetje
Afbeelding

In juni had je je eerste echte fotoshoot. Geweldig vond je het, je ging er helemaal voor staan.
Afbeelding

Gekke bekken trekken met Baassie deed je ook graag
Afbeelding

De zomer was lang en warm, dus lag Baassie vaak op de wei te genieten van het uitzicht
Afbeelding

Je groeide en groeide, je mooie zwarte beentjes met witte voetjes kwamen tevoorschijn
Afbeelding

En je showde maar al te graag je mooie draf
Afbeelding

Waar blijft de tijd? Je kleine, schattige babyhoofdje veranderde al snel in een veel volwassenere blik
Afbeelding

Eind september, je was inmiddels 5,5 maand, de zon scheen nog steeds, en jij bleef maar zoeken naar een pose die nog niet was vastgelegd door de camera.
Afbeelding

En voordat ik het wist, was de zomer voorbij en ben je vandaag alweer zes maanden. Tijd om op je eigen benen te gaan staan (gelukkig samen met je grote broer en dikke vriend TiSento). Gisteren zijn jullie verhuisd naar jullie winterplekje. Geniet ervan samen, in mei zie je mama weer op de wei.

Fiore, je was mijn droom, je bent nu mijn werkelijkheid en samen dromen we verder
Afbeelding

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Vandaag alweer zes maanden op mijn roze Fiorewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:29

Wat is ze toch leuk <3

WhiteLogness

Berichten: 818
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Amstelveen

Re: Vandaag alweer zes maanden op mijn roze Fiorewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:33

Wat is ze inderdaad toch een schatje <3 <3

NorwayFjord

Berichten: 3154
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:35

Oeh Cynthia wat een mooi topic, had de tranen alweer in mijn ogen staan bij het geboorteverhaal, zoo mooi!
Ik ben zo blij voor je dat je droom is uitgekomen!
Fi is een lekker ding <3

Cynthia82

Berichten: 9311
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 09:49

Bedankt Ruby en Valerieex! :)

O, Blarhiminn, hou maar op! Ik heb haar geboortetopic van de week ook weer gelezen en ik zat er heerlijk bij te janken. Dus ach.. toen ook maar gelijk het geboortefilmpje er achteraan ;)

Fiore is zojuist opgegeven voor de veulenverkiezing!!! *\o/*

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Vandaag alweer zes maanden op mijn roze Fiorewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:53

Oh spannend :D Ben benieuwd!!!

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:56

<3

F_inley

Berichten: 6404
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Vandaag alweer zes maanden op mijn roze Fiorewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:03

Mooi verhaal! Het was mijn eerste paardenbevalling waar ik via bokt bij was! Ze word wel super mooi zeg <3

silvia58

Berichten: 1831
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Vandaag alweer zes maanden op mijn roze Fiorewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:09

Wat een plaatje <3
Ik hoop dat je nog heel lang van haar mag genieten +:)+

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:16

Mooi overzicht Cynth.
Jouw Dame!!! Tis je zo gegund je valk meissie!
Samen met haar Palo broer en Haf Mama een topdrietal waar je van geniet.
Lekker doorgaan daarmee.

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Vandaag alweer zes maanden op mijn roze Fiorewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:29

<3 De knapste de knapste de knapste!!

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:43

wat een leukerd

Sweetgirl1
Berichten: 4553
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Vandaag alweer zes maanden op mijn roze Fiorewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:50

Wat een knappe merrie is Fiore toch.
Ik weet mijn keuze voor de veulenverkiezing al.
Ook ik had tranen in me ogen wat een knapperd is dit toch

bibstertje
Berichten: 417
Geregistreerd: 31-12-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Vandaag alweer zes maanden op mijn roze Fiorewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:56

super mooi geschreven ik weet niet waarom maar de tranen stonden in me ogen echt respect je schrijft echt super mooi en foto 2 is zooo lief en
ik moet zeggen Fi wordt steeds mooier (haar grote broer ook hoor) haha

Diertjec

Berichten: 4622
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Vandaag alweer zes maanden op mijn roze Fiorewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:14

Wauw, mooi topic. Mooi geschreven ook!
Knappe Fiore :+:

Lynn_FDA

Berichten: 2015
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: in een huis

Re: Vandaag alweer zes maanden op mijn roze Fiorewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:20

Geweldige beestjes heb jij toch he! Ben verliefd op alle 3, allemaal even knap <3

nardxash

Berichten: 4006
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:20

Wat is ze toch een leuk paardje en wat is ze groot geworden

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Vandaag alweer zes maanden op mijn roze Fiorewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:36

Lieve Fi, wat gaat de tijd hard he Cyn.

Anoniem

Re: Vandaag alweer zes maanden op mijn roze Fiorewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:47

Die knappe en lieve en poserende Fi , en droom die uitkomt voor je!

sajavado
Berichten: 872
Geregistreerd: 21-10-11
Woonplaats: capelle aan den ijssel

Re: Vandaag alweer zes maanden op mijn roze Fiorewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:02

De tranen prikken in me ogen. Het blijven zulke bijzondere paardjes die je heb..
Mooi verhaal, het is je gegund dit mooie gezinnetje <3

Ginam

Berichten: 737
Geregistreerd: 02-03-09

Re: Vandaag alweer zes maanden op mijn roze Fiorewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:14

Prachtig verhaal en mooie foto's! :)

Cynthia82

Berichten: 9311
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 20:16

Bedankt allemaal voor de lieve en leuke reacties! Bedankt ook voor de complimenten over de tekst. Ik doe er elke keer weer mijn best op!

Tjinta, ik ben zeker van plan om nog heel lang door te gaan met genieten van mijn heerlijke gezinnetje! Deze week veel knuffels en medelijden geven, vooral aan Daisje, wat is ze zielig zeg :(:)
Vanmiddag hebben sajavado en ik een halfuurtje met haar gewandeld. Dais wilde niet rechts van sajavado lopen, nee, ze wilde tussen ons in lopen :(:)

Sweetgirl1, super dat je op haar wil stemmen! TiSento is twee jaar geleden vierde geworden, daar was ik ook al heel erg trots op. En aangezien Fiore het valkmerrietje is waar ik al jarenlang van droomde, zou het echt geweldig zijn als zij gouden merrieveulen wordt! Maar ik ben me er zeker van bewust dat de concurrentie erg sterk is :j

Bibstertje, sorry voor de tranen ;) Als je nog meer wilt huilen, moet je zeker haar geboortetopic even lezen: [KS-ITP] Dreams do come true! Valk TiZusje Fiore. Geloof me, de Titanic is er niets bij :+

CrazyCat, de tijd gaat veel te snel! Ik herinner me als de dag van gisteren de avond dat ik ging waken en wij aan het pb'en waren over wat het zou worden :)

Takkie, ze is écht a dream came true! En naast het feit dat ze valkmerrie is, is ze ook knap en lief en leuk en schattig en brutaal en een monstertje en ongeduldig }>

Dankje sajavado :*

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Vandaag alweer zes maanden op mijn roze Fiorewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:38

Prachtige Fiore <3
Wat gaat de tijd toch hard. De kleine meid al op kamers! Maar dat gaat zeker weten goed komen met grote broerTi :j
En met arme mama komt het wel weer goed, geef der maar een dikke knuf van me :+:

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 22:11

Cynthia82 schreef:
CrazyCat, de tijd gaat veel te snel! Ik herinner me als de dag van gisteren de avond dat ik ging waken en wij aan het pb'en waren over wat het zou worden :)


Ik herinner me ook nog als de dag van gister dat ik zat te kijken live. Dat ik jullie onder het staartje zag kijken en toen die explosie van blijdschap. Ik heb hier keihard gejuichd toen. (manlief helemaal huh wtf..hahaha)

Aslanovitch

Berichten: 302
Geregistreerd: 24-02-13

Re: Vandaag alweer zes maanden op mijn roze Fiorewolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 07:14

wat een zalig verhaal om te lezen!!