LD Live Laugh Lola | Shetlander x Arabier | 24 mei 2013
Zo'n topic zijn jullie niet van mij gewend. De reacties zullen niet zoals bij de 'grappige topic's' binnenstromen, maar ik wil toch graag zo'n topic maken. Dit topic is mijn eerbetoon aan Lola, het meisje die mij door een enorm zware tijd heeft gesleept, het meisje waar ik eigenlijk van droomde, maar wat nooit werkelijkheid zou worden.
Het begon allemaal 24 mei 2013. Mijn merrie Natanalientje, die drachtig was, besloot in de wei buiten het oog van de bokkers te bevallen. Maar het ging niet goed. Helaas kwam Vingino niet levend ter wereld. Wat een verdriet, 11 maanden leef je toe naar het moment dat je eindelijk je tweede eigen gefokte veulen kunt bewonderen, en dan zo'n tegenslag.
[IM] LD Vingino Star
Wat ik niet wist is dat op precies hetzelfde moment een veulen werd geboren in ons dorp. Via facebook zijn zij met ons in contact gekomen want dat veulen werd verstoten door de moeder. We hebben geprobeerd Natanalientje aan het veulen te koppelen maar dat mislukte. Omdat ik ivm een tussenjaar genoeg tijd had en ik zo een doel had wou ik het veulen met de fles voeden.
Uiteindelijk bleek dit niet nodig, moeder heeft een enorm zware bevalling gehad en daardoor koorts. Toen zij erbovenop kwam accepteerde ze het veulen.
Dit veulen is Lola. Ik mocht haar hebben van de man, want ze zou toch weggaan. Lola is een 'ongelukje'. Haar moeder is ontsnapt en kwam zo bij de arabieren hengst Prins Rapideux in.
De shetlander is qua karakter mijn lievelingsras, maar qua uiterlijk een Arabier. Dit veulen was een combinatie van mijn lievelingsrassen.
Ookal was het allemaal niet zo gepland en had Vingino een eerlijke kans moeten krijgen, ik vind het enorm bijzonder dat terwijl mijn merrie een dood hengstveulen ter wereld zet er tegelijk een merrieveulen ter wereld komt waarmee ik in contact kom.
Voor mij heeft het zo moeten zijn, mijn ouders wensten geen hengstveulen en dit had sowieso weg gemoeten, waar ik het niet mee eens was. Een hengstveulen werd dood geboren en ik kreeg er een merrieveulen voor in de plaats.
Lola is door dit voor mij bijzondere verhaal enorm speciaal voor mij, zij zal ook niet snel weggaan. Ik ben haar enorm dankbaar, want ik weet niet of ik zonder haar zo snel over de dood van Vingino heen zou zijn geweest. Lola is een ontzettend verlegen, maar altijd vrolijk meisje. Wat een prachtdier om mee om te gaan! Elke dag als ik naar haar kijk wordt ik weer blij en ben ik enorm trots dat dit veulen haar leven met mij wil delen. Lola, dankjewel, dankjewel voor alles! Jij bent mijn prinsesje!

"I want to tell you "Thank you,"
But it doesn’t seem enough.
Words don’t seem sufficient--
"Blah, blah" and all that stuff.
Please know I have deep feelings
About your generous act.
I really appreciate you;
You’re special, and that’s a fact!
By Joanna Fuchs"
Lola's vorige topic's:
[KS-ITP] LD Live Laugh Lola, shetlander x arabier
[KS-ITP] De eerste week van Lola, shetlander x arabier!
[KS-ITP] Lola krijgt al lekkere shetland billen!
[KS-ITP] Lola zet haar arabierenbenen aan het werk!
[KS-ITP] Hoe overleeft Lola de hitte?
[KS-ITP] Lola gaat zwemmen...
[KS-ITP] Lola, de mooiste bruid!
[KS-ITP] Lola en haar beste vriendin
[KS-ITP] SuperLola durft álles!
[KS-ITP] Shethouders meeting deel 2: Lolaaaaaaaa...
[KS-ITP] Knappe Lola tijdens zonsondergang!
[KS-ITP] Lola op vakantie samen met mams
[KS-ITP] Lola is ingereden door de beste amazone van de wereld!
25 mei, een hulpeloos veulentje helemaal uit verhouding die geen aandacht kreeg van haar moeder

28 mei kwam Hannemarie al langs om Lola te bewonderen, ontzettend lief van haar!

Haar lichaam begint de normale verhoudingen te krijgen!

Lekker slapen

Lola werd rustig en speelde nauwelijks. Haar kogel bij haar achterbeen werd dik. We zijn naar de dierenarts geweest en ze heeft ontstekingsremmers gehad die wij zelf ook moesten toedienen. Ze voelde zich na een tijdje al een stuk beter!

Tsja, aan het eind van je tussenjaar begin je je wel te vervelen en wat doe je dan?

Na die paar maanden dat ze leefde hield ik al ontzettend veel van haar!

En ze groeide gestaag door!

De verkleedpartijtjes stopten niet!

Toen werd het tijd voor een heuse groepsfoto van mij en mn ponybeesten! Gemaakt door Hannemarie!

Mijn prinsesje!

Lola heeft ondertussen samen met mams bij mijn rijpaard Fee gestaan, de mama van Lola is namelijk dit jaar gedekt door de vader van Vingino! Lola werd al snel goede vriendinnen met Fee!

Inmiddels is Lola ingereden door Barbie!

Afgelopen maandag zijn de twee 'kudde's' samengevoegd. Lola en haar moeder stonden samen met een minishet en de rest stond samen. Omdat mijn pony's nogal dominant zijn heb ik gewacht maar omdat het niet meer heel lang duurt voordat Lola afgespeend wordt wil ik dat ze eerst met haar moeder een plekje in de kudde krijgt zodat ze straks steun heeft als haar mama weg is.
Lola begint qua uiterlijk al een echte naarling te worden, maar ach, het schijnt dat ze daar overheen groeien

Een reactie zou leuk zijn!