Ik heb namelijk afgelopen zaterdag afscheid moeten nemen van Wessa wegens ernstige vorm van chronisch hoefbevangeheid
Wessa is de afgelopen weken gigantisch afgevallen en haar spieren waren helemaal weg. Ze was op. Daarom dat ik de keus heb gemaakt om haar te laten gaan. Helaas verliep dit wat anders dan ik had verwacht. Vrijdag was de dierenarts bij ons om over Wessa te praten en we waren het allemaal met elkaar eens dat het niet meer goed zou komen. Wessa zou niet geslacht mogen worden omdat ze medicatie heeft gehad. Dus ze zou ingeslapen moeten worden.
Ik heb er even over na moeten denken of ik erbij wilde zijn. Zaterdagochtend was ik erover uit, en had ik besloten dat ik erbij wilde zijn wanneer ze ingeslapen zou worden.
Mijn vader had ondertussen al contact opgenomen met de verzekering, zij kwamen zaterdagochtend kijken. Ik ben daar maar even bij geweest omdat ik wat later uit bed was. Toen ze weg liepen hoorde ik ze zeggen, we overleggen wel even over wanneer we haar op komen halen.
Ik wist niet wat ik hoorde, ik klapte dicht en voor ik het wist waren de mannen alweer vertrokken. Ik aan mijn moeder vragen wat nou de bedoeling was.
Even later kregen we een telefoontje. Ja we komen het paard vanmiddag ophalen. Pff wat is dit allemaal zoo snel gegaan. Het liefst wilde ik gewoon dat ze thuis ingeslapen zou worden. Maar alles ging zo snel om er zelf tussen te springen. En daar was ik ook te emotioneel voor.
Wessa staat nu bij een bekende/professionele hengstenhouderij. Mijn grootste angst is dat ze door verkocht wordt. Maar deze houderij heeft wel een status, en lijkt me dat ze die willen behouden.
Naja een heel lang verhaal. De laatste dagen erg emotioneel geweest. Maar mijn kleine Doortje moet nu op erg jonge leeftijd op eigen benen verder
Zondag heb ik Door weer naar buiten gedaan, omdat ik haar zaterdag voor Wessa wegging al op stal heb gezet. Ze mocht samen met Amaretto de wei op. Veel van jullie kennen Amaretto vast nog wel. Hij is bijna 2,5 jaar en hij is al 1.71m hoog!
Het was lang geleden dat ze samen stonden, en toen mocht Amaretto niet in de buurt komen. Wessa deed namelijk heel gemeen tegen hem.Boven verwachting ging het goed. Door en Ammy zijn al aardig maatjes geworden
Vorige topics:
[KS-MK] Bont broertje/zusje in de maak voor Amaretto! Lotti x Elcaro
[KS-ITP] Doressa! Bont merrieveulen van Lotti x Elcaro!
[KS-ITP] Doressa! bont merrieveulen lekker buiten aan het spelen!
[KS-ITP] Doressa, bonte merrie voor het eerst in de grote grasweide!
[KS-ITP] Doortje alweer 2 maanden oud! met nieuwe vlekken!
[KS-ITP] Doressa op de BarockPinto veulenkeuring!
We gaan nu maar eens naar de foto's

Krasjes op het hoofd omdat ze in paniek was op stal omdat mams weg was

Snuffelen met grote broer

Kijken of daar een melkbar zit

Drafje

Grote broer past heel goed op zijn kleine zusje

Samen lekker eten

Galopje

En nog een hele mooie foto van een aantal weken terug

Tot de volgende keer!
Ik heb nu nog 2 geweldige paarden! Maar dat zal het gemis van Wessa zeker niet minder maken. Ik ben erg trots op mijn kleine Door dat ze het zo goed doet! Ze roept al helemaal niet meer naar mams. Hopelijk mag ze ondanks nu ze geen melk meer krijgt, nog een hele mooie grote en sterke meid worden.
Ze worden allebei echt mooi!