onze verrassing.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

onze verrassing.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 01:18

Wij hebben Festa (Lusitano) in Januari 2013 gekocht, duidelijk gezegd dat wij geen drachtige merrie wilden omdat dat niet echt handig is met het rijden met toeristen. Zij was wel bij de hengst geweest maar de eigenaar wist zeker dat dit niet waas gelukt. Zij was dan ook wat aan de dunne kant toen wij haar hier kregen, en het leek erop dat ze ook binnen no time hengstig was....dus wij gingen er dan ook blind vanuit dat zij niet drachtig was. Maar doordat zij extra brok kreeg werd ze op een gegeven moment wat te dik, dus maar een normaal portie brok. Daarna in een goede gras weide...ach die dikke buik is een gras buik....maar die hield wel erg lang aan.... :o Dus toch maar de dierenarts gebeld om het zeker te weten en ja hoor....drachtig....Dat kwam dus totaal niet uit, gezien zij ook voor vakantie gangers was ingepland. Maar goed, 't is zo, en we hebben het gered met onze andere paardjes. op 12 aug om 23:00 uur is haar hengst veulen geboren.... een prachtig beestje al zeg ik het zelf. Helaas had hij na een paar dagen een prutterig oogje...zalf er in en een vliegenkap om. 1 van onze paarden heeft dat ook senl van de vliegen dus ik dacht dat dit het zelfde was....na een dag zag ik een witte vlek op zijn oog, bleek er iets in te hebben gezeten...misschien een doorn?? zeg het maar... DA erbij..nu zalven..hopen dat het goed komt.....wel erg naar..maar toch lijkt hij er niet echt last van te hebben.... hij groeit goed, dartelt lekker rond en is al aardig mak! wel hebben wij de 2 kerels van ons erbij weg gehaald. mama Festa staat samen met haar veulen met "tante"Sita in de hoofdweide. Fjord Chris is met Garrano Bram verhuisd naar de andere weide omdat Bram het veulen min of meer aanviel.....dus eerst maar eens zo. Had dit niet verwacht.....maar helaas, is even niet anders. Chris vond het wel best zo'n jong beestje, maar Bram wist echt niet wat hij er mee moet....(bram is ook wel een rare met een sociale achterstand door mishandeling in het verleden) foto's zijn van de 1e dag...gemaakt door Rozemarijn Melissen.

Afbeelding
mama Festa

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Love_Mirra

Re: onze verrassing.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 01:21

Wat een mooi veulentje! Maar de mama is ook echt knap!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 01:24

Wat een prachtig stel heb je daar zeg! Heel aangename verrassing lijkt me.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 01:30

Ik ken slechtere verassingen je hebt wel een onwijs gave hengst erbij

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 01:31

mama Festa vind ik ook een hele knappe dame....en het aller belangrijkste is dat zij echt super lief en relaxed is, zowel naar ons toe, als we bij het veulen komen, als bij het rijden en verdere omgang! echt een gouden paardje! Wij houden het veulen zelf niet, de vorige eigenaar, tevens goede vriend, wil hem dolgraag, dus zodra hij er klaar voor is gaat hij bij hem wonen, op 5 min afstand en kunnen hem nog vaak zien.... Hij heeft nog een paar lusitanos dus gezelligheid is ook aanwezig!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 01:44

Ah ja snap ik dat hij hem dan wel wil, super toch

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:29

wat een knappe verrassing! zal hij schimmel worden? ik zie er nog geen tekenen van.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:41

Wat een knapperd!

0nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:47

mooie paardjes hoor! en een leuke verassing, ook al was het anders gepland ;)

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 18:12

denk wel dat hij schimmel is...moeders wordt ook al lichter, pa is helemaal wit.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 18:17

Leuke verrassing is het geworden, knap veulen om te zien !

_Yesterday_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 18:28

wat een ontzettend mooie verassing.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 18:41

inmiddels staan onze 2 kerels ook weer bij ze in de weide, was snel goed en alles staat er rustig bij....

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 18:48

ITP -> KS-ITP

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 17:34

wat een prachtige mama en veulen <3

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:38

Wow wat een plaatje!!
Ik zou zeggen... leuke verassing!!
Geniet van je 2 mooierds!!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:41

Knappe verrassing. Hadden wij dit jaar ook, alleen bij onze merrie was er helemaal niks aan te merken dat ze toch drachtig was. Niet dik en ook geen veulen voelen schoppen.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 21:00

Dat is dan helemaal een verrassing als je niks ziet.....Onze Festa was wel flink rond...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:02

Was het ook. En toen we de dekbon lazen, bleek ze ook bijna 12 maanden gedragen te hebben. Heb gewoon steeds doorgetraind, want we hadden ons geplaatst voor de regiokampioenschappen. Welke we ook gewoon hebben gereden, terwijl het veulen 13 dagen oud was.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 21:03

Wat een knap veulentje!
Wel handig dat de vorige eigenaar hem terug wil, zit je nu niet met wel verkopen / niet verkopen.

Veel plezier in de tussentijd.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 12:08

Ik zal weer eens wat nieuwe foto's van hem maken..hij is al weer bijna 2 week oud, en al aardig veranderd. De vorige eigenaar van Festa wilde graag een veulen van haar, maar dacht dus dat het niet was gelukt en heeft haar aan ons verkocht. Waar hij eigenlijk toch wel een beetje spijt van had, gezien het zo'n lieve merrie is. Gezien het een goede vriend is, en je geen cent krijgt voor een veulentje als je hem wil verkopen, Krijgt hij hem, heb liever een goede plek dan een paar centen in de zak die toch zo weer weg zijn.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 12:17

wauw. prachtig veulen zeg :D

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 12:19

Wat een knap veulen.
Moeders mag er ook zijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 12:24

Mooie paardjes en ongepland, maar toch wel een leuke verrassing. Helemaal als je ook al weer een adresje voor hem hebt straks.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 14:00

De kindjes deden even een dutje, en ik snel de weide in met telefoon om toch een paar foto's te maken.
Zijn schattige koppie houden jullie nog te goed. Gezien er hier aardig wat vliegen zijn durfde ik hem niet even af te doen, zul je net zien dat hij hem niet meer op zou willen.
Ik vind het al best een sterk ogend veulen, geen enkel verstand hoor van de groei van zo'n beestje en de gemiddelden, maar hij lijkt zo gespierd, helemaal het verschil in 2 week vind ik erg groot......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding