In onze kenniskring daar zitten een aantal shetlandfokkers waarmee we ook altijd samen op de keuring zijn, zoals de meeste waarschijnlijk wel weten gaan over het algemeen de hengstveulens naar de slacht...
nou volgens de mannen kon ik geen shotjes aan en natuurlijk moest ik mezelf even bewijzen maar ik zei voor de grap dat ik dan wel een veulen wilde hebben...
nou ik een aantal shotjes weggekregen en de volgende dag mocht ik ook echt een veulentje uit gaan zoeken, nou ik heb toch de ruimte,tijd en financieën dus waarom dan niet een beestje van de slacht redden... ik hou niet zo van zwarte shetties dus viel mijn oog meteen op dit bruine schatje, toen ik hem de eerste keer zag was hij 1 maand oud, vandaag heb ik hem eindelijk op kunnen halen!!
De papieren waren niet aangevraagd aangezien hij ''toch naar de slacht zou gaan'' dus heb ik hem zelf een naam + mijn eigen stalnaam kunnen geven en dat is geworden : Gallantino van het Yentlehof
voor de geinteresseerde zijn afstamming is: V. Kosco van Graafland M. Yeline van de Kuiperij beide 1e premie pony's, Gallantino zal uitgroeien tot een middenmaat.
ik was zo blij met zijn bruine kleurtje maar hij is nogal donker geworden haha dit maakt hem natuurlijk niet minder leuk!
in principe mag hij gewoon blijven en wordt hij volgend jaar gecastreerd maar voor een goed tehuis mag hij ook weg.
hij is nog niet heel erg tam, ik ben wel een aantal keer bij hem geweest maar hij stond in een enorme kudde dus het was bijna onmogelijk om een beetje vertrouwen te kweken, maar daar gaan we nu lekker mee aan de slag, hij heeft vanavond al bij mijn moeder uit de hand gegeten dus dat komt wel goed!
Hij staat bij mij nu samen met een ander shetveulentje, een shetlanderjaarling, een twenter en een 7 jarige shetlandermerrie.
nog wat jonger en nog mooi bruin!

en vandaag bij mij, helaas zijn mijn andere pony's nog wat gemeen tegen hem, zelfs mijn andere veulentje wilt nog wel eens naar hem trappen maar ik denk dat dit over een paar dagen wel over is.

Nog een foto van hoe mijn mini kudde er nu uitziet

Reactie is altijd leuk!
Iedereen zal zijn/haar mening hebben over het ''winnnen'' van een pony/levend wezen, maar hou het netjes, ik zou dit niet gedaan hebben als ik het niet kon en weet ook dat je niet alles kan redden maar ik ben toch erg blij met hem en vind het harstikke fijn dat hem dat lot bespaard is gebleven. (ik ben niet tegen slachten maar deze fokker doet dat via een handelaar en deze stuurt vrijwel alles door naar het buitenland en tegen het vervoer en de omgang met die slachtpaarden ben ik dus wel op tegen)