Dailey Dream D'Amica daar is ze dan eindelijk...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kappiegirl

Dailey Dream D'Amica daar is ze dan eindelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 00:34

Toen we ruim 5jaar geleden gingen verhuizen van het drukke Westen naar het rustige Noorden wilde mijn dochter als maar 1 ding Paatje jijjen ze was pas 2 jaar en we hadden voor onze zoon al een shetlander onze zoon was toen 5jaar.
Dus toen kennissen een pony weg deden kregen wij deze ook dit was een shetlander en echt kuiken mak en super lief.
Helaas kreeg onze dochter last van haar heupjes en omdat ze altijd de hele ochtend op de pony zat moest deze echt weg omdat zolang de pony er stond ze alsmaar wilde rijden met of zonder zadel dat maakte niet uit ik liet haar in de speeltuin op de pony zitten en dan maaide de pony het gras af super makkelijk maar dit mocht absoluut niet meer. We hebben het geprobeerd met nee je mag er niet meer op dan kun je later niet meer paardrijden maar bij een kind van 2 is dat niet handig.
Artsen hadden gezegd als ze 7 is mag ze weer veilig paardrijden tot die tijd zo min mogelijk op een paard. Nou ja dit is aardig gelukt pony verkocht en elk jaar moeten horen als ze jarig was of als het sinterklaar of kerst was Mama mag ik nu een pony voor mijn verjaardag? voor sinterklaar? van de kerstman?
Elke keer moest ik weer zeggen Nee Hailey dat mag niet je mag van de dokter pas gaan rijden als je 7 jaar bent eerder echt niet.
Nou ja nu was het dus het jaar dat ze 7jaar werd en waar maak je een meisje nog blijer mee als een foto van een groepje veulens met de tekst Als de veulentjes in de verkoop gaan mag jij een veulentje uit zoeken. Nou is ze in het voorjaar jarig en duurt het natuurlijk best lang voor het na jaar is en de eerste veulentjes verkocht worden.

Wij hebben een adres gevonden op internet waar ze allerlei soorten veulentjes van klein tot groot hebben en elk jaar weer te koop aan bieden. Wij hadden contact gehad en mail verkeer gehad en eindelijk was het dan gister Vrijdag 26 juli zo ver ze mocht komen om een leuk veulentje uit te zoeken.

We hebben bewust nu een veulen gekocht zodat ze er goed aan kan wennen voor het straks kouder en slechter weer gaat worden en ze eerst nog even op de manege kan gaan rijden (dat is wel de leukste tijd en het leukst om te leren rijden). Deze veulens zijn niet in de hand geweest alleen bij de geboorte, bij de wormenkuur en bij de gezondheids check en Chip dus nog helemaal groen en beetje bang.

Ze had een hele goede strategie ze wilde het veulentje dat als eerst naar haar toe kwam in de wei of in de stal.
Ze had ook voorkeur voor kleuren, een zwart wit bonte, of een palomino ze wou ook graag een koffievos maar het liefst een schimmel. Geen bruin dat was zo saai...
En ook wilde ze haar pony Diva noemen.

Nou ja we weten eigenlijk allemaal wel dat je altijd wel thuis komt met dat gene wat je niet in gedachte had toch? Nou mijn dochter heeft dat ook ervaren en alleen maar in de goede zin.

We kwamen aan bij Ponyland en werden heel warm ontvangen en werden uitgenodigd om wat te komen drinken en even te bespreken hoe en wat.
De veulentjes stonden lekker buiten in de paddock/afspeenwei dicht bij de stallen maar wel met enorm veel ruimte.
Afbeelding
Ze liepen allemaal een beetje door elkaar heen en omdat ze nog zo weinig in de hand zijn geweest is het vluchtgedrag snel op gang en begonnen ze een beetje te lopen als wij dichter bij kwamen zo konden we ook alle veulentjes goed zien lopen en zijn natuurlijk wel alle veulentjes wel heel schattig en zien ze er allemaal heel lief uit.
Afbeelding
Afbeelding
Na even moeilijk doen kregen we de veulentjes nog niet naar binnen tot de grote baas kwam en de veulentjes heel rustig en bedeesd de paddock uit liepen en door mijn dochter die naast het draadje stond de veulentjes richting stal dreef en dit heel netjes en rustig deed knappe meid.
Uiteindelijk stonden ze dus binnen en kon het aller moeilijkste beginnen, het definitief uitzoeken van haar eigen veulentje. We zochten een C of een D veulen en dat is gelukt.
Na veel twijfelen en die is leuk en die is leuk en die is leuk kwam er 1 veulentje dat steeds wel heel nieuwschierig naar haar stond te kijken en haar eigenlijk wel heel interessant vond. Dit veulentje nam de eerste stap door naar haar te kijken en oogcontact te zoeken (helaas geen foto's van) ik zei tegen haar doe je hand maar voorzichtig naar voor en wacht maar tot ie je gaat aanraken en dat deed dit dappere veulentje. Ze kon haar vinger over haar neusje laten glijden en het bleef gewoon staan, voorzichtig kon ze haar hals aanraken en over de schouder op de rug kriebelen het veulen bleef heel ontspannen staan en vond het wel fijn. We hebben het bij de andere ook geprobeerd maar die doken allemaal een hoekje in en deze bleef al die tijd bij haar staan. Tsja toen was het de vraag is het een merrie of een hengst? Voorzichtig het staartje op getild en ja hoor een merrietje een mooi maatje want ze is nu al 1.10m ruim dus word zeker een leuke C pony.
Afbeelding
Liep makkelijk achter Hailey aan naar de stal tegenover de groep dus dat was helemaal geweldig.
Afbeelding
Was even lastig om haar in de trailer te krijgen maar is gelukt omdat de grote baas er weer bij kwam en ze dacht nou dan zal het wel goed zijn gaan we in die blokkendoos.
Toen we thuis aan kwamen heb ik het halstertje in de trailer om gedaan en hebben we haar naar buiten gelaten.
Ze is meteen bij onze shetlander in gegaan en dat gaat meteen wel goed. Juwel kan zelf geen veulentjes krijgen maar geeft altijd wel melk omdat ze altijd schijndrachtig is in de zomer.
Afbeelding
Hailey en haar veulen D'Amica
Afbeelding
Dapper diertje
Afbeelding
veulenbrokjes eten uit een bakje niets is te raar als Hailey het maar doet, lijkt wel of ze nu al een band hebben samen
Afbeelding
Afbeelding
lekker geslapen in de Paddock vanmorgen
Afbeelding
Op de grote wei in het hoge gras kennis maken met Caithlynn onze jongste dochter
Afbeelding
Afbeelding
lekker rennen met Juwel foto gemaakt door Hailey zelf.
Afbeelding
En na het weiland nog even samen slapen op stal.

Wat vinden jullie van Hailey en haar eigen veulen D'Amica
ze is helemaal in de wolken van haar schatje en ze doet het enorm goed. Een snottebel maar dat gaat weer over er is in die korte tijd dat ze op de wereld is al zoveel nieuws gebeurd en ineens een leven zonder mama is ook wel een aanslag op de weerstand dus met een vitaminespuitje en maandag de check van de dierenarts en haar enting gaat het helemaal goed komen. Ze eet goed en ze drinkt ook heel goed, en haar temp is tussen de 38.2 en 38.6 dus helemaal goed.

Jullie gaan vast en zeker nog vele foto's zien van D'Amica en Hailey *\o/*

Papegara

Re: Dailey Dream D'Amica daar is ze dan eindelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 00:41

Gefeliciteerd met jullie aanwinst, erg leuk veulen, zou ik ook verliefd op worden!
Ik wens je dochter en haar veulen veel geluk samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 07:52

Van harte! Wat een leuk veulen

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 08:24

Gefeliciteerd met jullie aanwinst! Wat een leuk veulen :) ze krijgen vast een hele mooie tijd samen

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 08:36

Wat een mooi veulen! Daar kan ze nu al van genieten :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 08:41

Wat een knapperd! Lief dat je dat voor je dochtertje hebt gedaan. Ik hoop dat ze veel plezier samen zullen beleven.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 08:42

Wat een bofkont is jouw dochter met zo een prachtig veulen! Veel plezier ermee!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 10:09

Dank jullie wel allemaal, Ja ze is er echt enorm wijs mee.
Vannacht kwam ze al naar benende of ik de pony´s en haar Amica al wel binnen had gedaan want het was zulk slecht weer haha. Nou ze stonden lekker binnen en hebben heerlijk geslapen zoals ik op de camera heb kunnen zien. Ze heeft ook nog even op de camera gekeken voor ze weer ging slapen.
Mijn man en ik hebben ook besloten dat we over een paar weken nog een keer langs gaan bij Ponyland om dan een vriendinnetje te kopen voor dit veulen.
We hebben het heel bewust niet tegelijk gedaan omdat 2 bange veulens veel moeilijker mak te krijgen zijn dan 1 bang veulen. Want tsja ze zijn echt niets gewend natuurlijk en het had ook heel anders kunnen zijn natuurlijk dat ze bang en angstig zou zijn. Gelukkig het tegenover gestelde dus over een paar weekjes gaan we er gewoon weer vol goede moet heen en halen een maatje groter er bij.
Is wel zo leuk 2 veulentjes spelen veel leuker als een oudere shetlander met moeder gevoelens met een veulentje. En ach we hebben de ruimte en mogelijkheid en de ervaring om het te doen dus dan kun je het ook doen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:27

Wat ontzettend leuk!Het ziet er inderdaad al naar uit dat ze al een band hebben samen..
Super dat jullie nog een maatje gaan kopen voor het veulen,kunnen ze lekker spelen samen :j

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:38

Leuk veulen zeg! Zou zo onze Diva kunnen zijn! Ook een dbruine met dezelfde aftekeningen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:42

Mooi veulentje, kies volgende keer een grotere zodat je dochter daar wat langer op kan rijden!
Kinderen worden zo lang tegenwoordig.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:53

Wat een leukie, hoe oud is ze?

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 11:18

Ja het andere veulen word een E maat maar daar ga ik eerst zelf op rijden tot ze te groot word voor Amica. Als ze dan ook de ervaring heeft om de grotere aan te kunnen dan kan onze kleinste meid op Amica gaan rijden.
Ik zelf heb tot mijn 13de op een C pony gereden en daarna kreeg ik een E daar heb ik tot mijn 16de op gereden helaas heeft die koliek gekregen en een geperforeerde darm anders had ik haar ook zelfs tot mijn 18de kunnen rijden bij de pony´s en daarna nog door bij de paarden die was 1,56,5 dus groot.
En ik vind dat veulentjes lekker moeten kunnen spelen en dartelen met andere veulentje of jonge paarden en ach als ze straks met zijn 3en zijn hebben we mooi 2 speelse veulentjes en een oude opvoedster de buurvrouw heeft ook nog een pony die loopt er straks ook weer bij en onze mini kudde word vaak ook nog aangevuld met 1 of meer tinkers en logees dus altijd een gezellige bende hier en genoeg om te spelen en te klieren vind ik zelf. En een stabiele basis met leuke afwisselingen.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 11:26

Oh ja en ze is minimaal 4,5 maand dat was de jongste in het koppel de precieze leeftijd staat in het paspoort dat word nog opgestuurd die hadden ze vrijdag nog niet binnen konden wel elk moment binnen komen. Hebben netjes alles zwart op wit en een chipcode van haar zodat we zeker weten dat we het goede paspoort gaan krijgen. Maar ze gaan met minimaal 4,5maand in de verkoop. Het is jong daar zijn we ons van bewust maar goed dat is hun gang van zaken en ook alleen als de veulens er aan toe zijn er lopen veulens van 5 of 6 maand nog bij de moeder omdat die er nog niet aan toe zijn.

EquiMassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:27

wat een schatje :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:30

Het is echt een schatje, vast een ontzettend goed fotomodel haha! Veel plezier met haar!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:41

Ponyland is een bloedtapperij en daarom verkopen ze de veulens heel goedkoop. De hoeven worden nauwelijks bijgehouden, de verzorging kan een stuk beter maaaaaar ze staan 24/7 buiten en altijd met voldoende ruwvoer. Ik zie de honderden pony's vaak in het voorbijgaan en ze lijken altijd heel gelukkig en vrij!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 12:40

Ja ik heb geen minpunten gezien of opgemerkt ze zien er allemaal goed uit en het bloed is voor medicatie voor mensen die niet zwanger kunnen worden zelf dus ook een goed doel vind ik zelf, er zijn een aantal mensen in de familie en vriendenkring die niet zwanger kunnen worden zelf en mede dankzij deze merries wel een kindje hebben kunnen krijgen. De merries en hengsten lopen er netjes bij en tsja van 250ponys zullen et vast wel bij zitten die er misschien wat minder uit zien maar dat hou je altijd wel. Ze krijgen kwalitatief goed hooi en voordroogkuil en ben helemaal door gelicht door de eigenaren van de boerderij. Naast de pony's hebben ze ook een kalverboerderij en een splinter nieuwe prachtige stal met enorm veel ruimte prachtige accommodatie. Ach er zijn altijd mensen die dit niets vinden daar ben ik me geheel van bewust maar ik vond het doelwaar hun voor tappen en de manier waar op heel netjes en gaat allemaal heel rustig en hygiënisch. Als dit allemaal niet het geval was en er waren geen goede verhalen dan hadden we nieteens gaan kijken denk ik... Maar het contact was van het begin af aan heel open en je kan ennl mag alles vragen wat je wilt. Je krijgt overal netjes antwoord op. Vandaar dat we dus voor een volgend veulen gewoon weer terug gaan. Het is jammer dat ze niett fokken met papier maar goed daar heb ik geen problemen mee... We hebben een geweldig veulen!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 12:41

Dat weet ik zeker Carmen! Ga snel mailen!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:04

wat leuk! EN mooi ook dat ze zo alles kan mee maken, van jong dier naar volwassendier. Hoop dat ze er veel plezier mee zal beleven!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 21:46

Dank jullie wel voor de leuke reactie´s!
Ze word met de dag leuker en leuker en leuker en knapper en knapper en knapper!

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 21:50

wat ontzettend leuk!!! en wat een super leuk veulen!

Molletje_71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 22:02

Leuk veulentje. Zag haar geloof ik al lopen. Hopen dat Hailey en D'Amica veel plezier samen mogen beleven.

Fleurlovexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 00:11

Wat super leuk zeg ! Ik ben nu al benieuwd naar het volgende veulen !

fleurroses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 01:09

Leuk veulen! :)