Pleegmoeder voor Gentleman!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bubbleee

Pleegmoeder voor Gentleman!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 22:11

Time change

Iedereen herkent het wel.. Als je werkloos bent, realiseer je hoe fijn het is als je werk hebt.. Als je ziek bent, realiseer je hoe fijn het is als je gezond bent.
Nu ik.. Als ik gelukkig ben, dan realiseer ik me nog steeds niet dát ik gelukkig ben

Wat was het 2 jaar geleden anders.. ik had net een eigen haflinger, en een shet waar ik amper naar omkeek.. Maar de tijd deed zijn werk, af en toe werd ik geinspireerd, en begon ik weer ijverig aan de slag te gaan met de paardjes. Ik had toen alles.. Ruime stallen, weide en een bak aan huis, 2 paardjes en ik keek er nog niet naar om.. Gelukkig is die af en toe vaker geworden, en kreeg ik een band met mijn paardjes, en ik had nog wel eens een moment dat ik me gelukkig voelde, maar niet vaak..
een jaar later verhuisde we, van een vrijstaand huis met alles erbij, naar een 2 onder 1 kap, geen stallen, geen weide, en geen bak. Gelukkig nog weideland 2 km verderop liggen, waar de paarden heen konden.. En er werden stallen achter het huis gebouwd voor in de winter.. Sinds ik heb moeten ploeteren om mijn paarden te verzorgen, zomers heen en weer moeten fietsen om bij ze te komen, swinters elke dag stallen uitmesten en water halen in de ijzige kou.. Toen pas werd ik gelukkig!

Alles stond even stil, ik besefte dat ik eigenlijk meer heb dan ik ooit heb durven wensen..
Ik heb 4 prachtige paarden (waarvan 3 van mij) in een prachtig stuk weiland staan, in de winter staan ze in prachtige stallen achter ons huis, en ik heb de tijd en gezondheid om ze elke dag te bezoeken en verzorgen.
Ook al praat ik soms een beetje slecht over ze omdat ze weer een vreselijke stunt hebben uitgehaald, ik ben stapelgek op die knollen.. Die 3 bijzondere dieren, met ieder hun eigen verhaal, halen alle goeds in me naar boven.
Ik was laatst in de wei, en ze kwamen gezamenlijk naar me toe gelopen, ieder op zijn beurt wachtend op een snoepje, die uit de o zo bekende jaszak komen.. Maar wat ik zo bijzonder vond.. Is dat ik zag dat mijn Shet met haar veulen van een paar weken, waren uitgebroken, en nu bij de 2 Paarden liepen.. Zó'n klein, teer shetveulentje, stond pal achter mijn lompe haflinger, die driftig met zijn staart aan het vliegen meppen was.., het veulen stond rustig met zijn neus tegen de haar achterbenen aan, en telkens kwam die staart weer voorbij :') Maar het verbaasde me dat mijn haf zo moederde over dat veulen, ze was hem aan het likken, en accepteerde hem zoals een echte moeder, het veulen kon onder haar doorlopen, in haar achterbenen bijten, haar kriebelen, maar ze gaf geen kik, geen trap naar achter omdat het jeukt, geen boze reactie op de acrobatische uitingen van het veulen.. Er was iets veranderd.. de tijd had het verandert.. Ik vond het echt apart.. het was zo mooi om te zien dat ze zo vredig waren met elkaar, er was een rust in de 'kudde' gekomen. Ik ben er heerlijk bij gaan zitten, genietend in de volle zon en strakblauwe lucht van de 4 mooiste paardjes op aarde! :)

Vandaag ging ik er weer heen, en had mijn camera mee genomen, en ik heb vast kunnen leggen, wat ik toen ook zag :)

01.
Afbeelding

02. Kriebelen aan het been..
Afbeelding

03.
Afbeelding

04.
Afbeelding

05.
Afbeelding

06.
Afbeelding

07. Met zijn 'pleegmoeder'
Afbeelding

08.
Afbeelding

09. Met Gentleman
Afbeelding

10. Ik berijd een woest steigerende hengst! :j
Afbeelding

11. Lievelingsplekje van Mams :)
Afbeelding

12. Gentle & Lindey
Afbeelding

:)

edit; beledigende fout voor Gentleman om hem een haar te noemen :')
Laatst bijgewerkt door Bubbleee op 08-07-13 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

NibbitLotus

Re: Pleegmoeder voor Gentleman!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:14

Geweldige foto's, vooral die eerste!
Leuk stel zo met z'n allen!

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:14

Zo lief en mooi! <3

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:16

Ow wat leuk! En zo vreedzaam. Heerlijke foto's!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:21

Heel goed om te beseffen dat je heel veel dingen hebt om gelukkig te zijn!~

(Maar waarom hooi bij voeren? je paarden zien er op de foto al meer als hollands welvaren uit wat kilo's eraf zou niet verkeerd zijn :o )

Groetjes Genja

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 22:24

genja schreef:
Heel goed om te beseffen dat je heel veel dingen hebt om gelukkig te zijn!~

(Maar waarom hooi bij voeren? je paarden zien er op de foto al meer als hollands welvaren uit wat kilo's eraf zou niet verkeerd zijn :o )

Groetjes Genja

Ik weet dat ze inderdaad (veel) té dik zijn.. :o
Maar het land was net gemaait, en het 'hooi' is zegmaar het gemaaide gras, daar hebben we ze nog bij lopen, omdat er heel weinig gras staan, en het hooi toch weg moet..
( Achterin is er nog een weiland vol met hoog groen gras, maar juist omdat ze zo dik zijn laten we ze voorlopig hierop teren)

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:24

geweldig!!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:26

Wat lief! Foto 1 is ook erg mooi! Dapper mannetje.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:27

awh <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:28

Geweldig, vooral de 1e foto.
Prachtig om zo tezien

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:29

Wat een lief topic en wat een mooie foto's :-)

Dat kleine veulentje zo tussen die twee grote paarden in :D of onder die haflingerstaart :-) Er wordt goed voor hem gezorgd :-)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:33

Handige vliegenmepper hoor, die staart van je hafje! :D Ik zeg altijd: geluk zit in een klein hoekje. ;) Fijn dat je er zelf nu ook van kunt genieten!

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:34

Wat schattig! Ik vind dat die echt een plekke in uitgelicht moet krijgen!
Op foto een voelt hij zich wel heel stoer 8-)
Laatst bijgewerkt door lilopippa op 08-07-13 22:36, in het totaal 2 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:35

Wat een schattige foto's! Echt leuk. Je kan soms zo genieten van die kleine dingen :)

Mijn pony stond ook in een wei met shetten en shettenveulens. Ik kwam een keer in de wei toen mijn pony lag en wat ik daar zag was ook zo vertederend. Het veulen lag naast die van mij. Ik heb een hele tijd staan kijken en toen werd het veulen wakker en het was tijd voor het speelkwartier. Het veulentje schraapte met zijn been tegen mijn pony, trok aan de deken, beet in de achterbeentjes en mijn pony deed helemaal niks. Dat was ook zo schattig. Nu vond mijn pony het op zijn tijd ook prachtig om mee te doen met al die gekkigheid van die kleintjes.

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 22:37

zap schreef:
Wat een schattige foto's! Echt leuk. Je kan soms zo genieten van die kleine dingen :)

Mijn pony stond ook in een wei met shetten en shettenveulens. Ik kwam een keer in de wei toen mijn pony lag en wat ik daar zag was ook zo vertederend. Het veulen lag naast die van mij. Ik heb een hele tijd staan kijken en toen werd het veulen wakker en het was tijd voor het speelkwartier. Het veulentje schraapte met zijn been tegen mijn pony, trok aan de deken, beet in de achterbeentjes en mijn pony deed helemaal niks. Dat was ook zo schattig. Nu vond mijn pony het op zijn tijd ook prachtig om mee te doen met al die gekkigheid van die kleintjes.

Bedankt voor de leuke reacties allemaal! :) :)

Ahhw, dat is inderdaad echt lief, het is net alsof ze dat aanvoelen dat een veulen nog heel teer is..

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:17

wat een poepje zeg!! en niet bang tussen die grote paarden, geweldig dapper ventje !!

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:34

Schattige foto's, en soms duurt het even voordat je beseft wat je hebt. Geniet ervan!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:35

Geweldige foto's, mn de eerste vind ik helemaal stoer!
En je tekst is minstens zo geweldig!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:15

ITP --> KS-ITP

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:38

Oei, ben direct verliefd!! <3

xjustlottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:49

De 10e foto is zo schattig Perfect two <3

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:27

Wat super zoet en die eerste foto ook dat dat kleine hummeltje er zo tussen in loopt :D Maar ook die foto's dat ze inderdaad bij dat achterbeen wat staat te rommelen, echt super lieff en zoet samen!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:46

Wat schattig die eerste foto... En wat een lieve kudde zo :j

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:32

Heerlijke foto's, vooral die eerste! Kijk hem stoer lopen in het midden, heerlijk!
En supermooi omschreven, echt!

Ik heb je topic opgegeven voor Uitgelicht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:35

Oh wow , die eerste foto. Het hummeltje tussen 2 stoere lijf wachten , dit tovert een dikke vette glimlach op mijn gezicht!