Goed, deze keer een tutorial, aangezien veel veulentjes vast nog wel wat kunnen leren! Laat Damarae nu net als zijn moeder DOL zijn op eten! Nu staat er in het weiland een stuk met heel hoog gras, natuurlijk érg makkelijk voor veulens, maar wat moet je met korter gras? Dat lees je hier!
#1. "Hallo allemaal! Ook weer van de partij?"

#2. "We beginnen met je speurneus, die heb je niet voor niets gekregen. Doe je best om in de verte al de lekkere grasjes te ruiken!"

#3. "Ik als prof heb natuurlijk gelijk beet..."

#4. "Eens even kijken hoelang die grassprieten nu zijn... WÁT een eind naar beneden is dit zeg!"

#5. "Pfft... Het is zelfs zo hoog dat de fotograaf me niet eens meer normaal op de foto kan zetten, daar moet wat aan gedaan worden!"

#6. "Mocht het je dus overkomen, gebruik je benen en trap alles plat."

#7. "Je zult zien, zo vind je je baasje ook weer terug en onderweg eet je nog wat op natuurlijk!"

#8. "Als je het oerwoud overleefd hebt ga je naar het platteland. Om de grasjes goed te pakken te krijgen spreid je je voorbenen zo ver uit elkaar als mogelijk, check mij maar!"

#9. "Het uiteindelijke doel is zoals mama te eten, maar dat lukt nu nog niet hoor..."

#10. "Maar ik heb dus nog een standje, GESTREKT en op 3 benen! Voor degene die dit exact na doe heb ik een snoepje!"

#11. "En als je niet uitkijkt... Staat daar je moeder aan diezelfde lekkere grasjes te smikkelen, we hebben goede smaak."

#12. "In dat geval, kon mama me gelijk even kriebelen, die veulenhaartjes jeuken!"

#13. "Hebben jullie nu veel geleerd? Waar willen jullie de volgende keer les in?"

#14. "Oh oliebol ik moet er vandoor..."

#15. "... aanhaken, want mama gaat er vandoor!"

© Jody Wignand fotografie 2013