Hier is onze laatste Wickie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tanjaatjuhh

Hier is onze laatste Wickie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 22:13

Ben het helemaal vergeten door alles. Het ging niet via het boekje.

Ik ging 19 juni bij haar kijken omdat het in mij op kwam , was er van overtuigd dat ze pas in juli moest. Ik bukken bij uier en schrok me rot , ijspegels van hars.
Ze was maiden dus savonds tegen 12 uur er weer heen en daar was 1 beentje al. Na opvoelen bleek ze een schouder blokkade te hebben. Dit door veulen terug te duwen en beide beentjes recht te trekken weer herstellen was ze er al om half 1 snachts op 20 juni!

Beeldschoon vonden we haar. Smal blesje en een merrie. Ze zal Wanda gaan vervangen voor de keuringen , die is door hoefbevangenheid niet geschikt voor keuringen. Je ziet er toch wat manken.

Toen probleem 2 , nageboorte.

Die was er smorgens rond 6 uur nog niet af. Dierenarts kwam en gaf een spuit oxytocine en na een uur weer maar het kwam niet. Dus toen naar huis halen en pellen en spoelen. 6 emmers zoutoplossing erdoor gehaald. Wanda is nu niet echt een klein paard dus de dierenarts zat er tot zijn oor in.

Volgende dag was het zo heet en ik temperaturen. Steek em er in en kijk daarna , denk die is kapot en probeer nog een keer. 41 graden! Direct gebeld en werd heftig zo heftig dat leven en dood dicht bij elkaar stonden. Ook weer spoelen , weer 6 emmers. En onder de zware medicatie over het bloed. Waar de bevangenheid ook erger van werd.

Slecht geslapen die nacht en toen weer temperaturen en toen gelukkig 38,5. Dierenarts kwam weer spoelen en weer medicatie geven. Tis tot nu toe gelukkig stabiel tussem 38 en 38,5.

Was me toch een drukke week met veel onzekerheden maar ze zijn er gelukkig beide nog!

Wanda is een Rheinisch Deutsches Kaltblut merrie van nu 4 jaar oud en ongeveer 1.65 groot.

Papa van veulen is Carol von Söhre DE 436360115408

Afbeelding
Wanda als 3 jarige op de keuring

Afbeelding
Samen slapen

Afbeelding

Afbeelding
terug na weide na spoelen

Sammyoo

Re: Hier is onze laatste Wickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:57

Wat een toestand, arme merrie.
Gelukkig gaat het nu goed. die laatste foto is zo cute. Het is een schat van een veulen. Hoe heet ze?
Gefeliciteerd en geniet ervan.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:30

Pff wij hadden het dit jaar ook. Nageboorte pellen en dan vraag je wat er allemaal kan gebeuren en dan schrik je je rot. Dan denk je had ik haar maar niet laten dekken! Maar gelukkig ging het hier goed. Sterkte en het komt vast goed en leuke paarden

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 10:53

Veulen heet Wickie , ja het was erg heftig ook omdat we bang waren als moeder het niet red wat dan met Wickie , maar tis gelukkig goed afgelopen.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:31

Ohw zeg wat een toestanden zeg!!
Gelukkig is alles goed gekomen!!
Wat een plaatje is "kleine" Wickie!!