Als ik niet midden in mijn examens had gezeten had ik die nacht bij haar kunnen slapen en erbij kunnen zijn, ik voorspelde het de dag ervoor al, haar gedrag was zo anders en ze had lekkere slappe puddingbillen!
Toen ik daar aan kwam na mijn examens, 's middags, kreeg ik wel te horen dat ze best wel op haar tenen liep met al haar hoefjes.. Ze hebben mij dit 's ochtends (gelukkig) niet gezegd anders had ik waarschijnlijk nog minder concentratie gehad tijdens mijn examens die dag

Wel even schrikken, want vorig jaar hebben we Chara haar veulen in moeten laten slapen en dat was Chara nog lang niet vergeten..
Dit inslapen is gebeurd door een mannelijke dierenarts en ze reageerde me toch heftig op mannen: nijdig, oren in de nek, tandjes tonen, kont toekeren en dreigen..
Besloten om dit even aan te kijken nadat ook iemand was langs geweest die ook al veel veulens heeft gefokt. Wel was het ontzettend vies weer en koud, dus de boer heeft die avond gelijk binnen naast de koeien een stal geïmproviseerd zodat ze lekker warm en droog kon staan.
Eerste 3 dagen binnen gestaan, en daarna ben ik het buiten zetten uit gaan bouwen en we zagen de stand van haar hoefjes vooruitgaan gelukkig! En de uurtjes dat ze op stal stonden zat ik lekker bij ze in de stal te leren voor mijn examens, soms was dat best lastig aangezien Lizzy mijn boeken ook erg lekker vond
Dag 1, nog buiten

Dag 2 of 3, lekker binnen met d'r brutale smoeltje

En toen mocht ik voor het eerst weer naar buiten, toen stonden er opeens 3 mama's om mij heen!

Samen met mama en Djune, het halfzusje van mama, dat schijnt de grootste vriendin van mama te zijn, maar ze vind mij nog niet heel lief...

Jahoe, hier kan ik tenminste lekker rennen zonder tegen wanden aan te knallen

Kruiwagens eng? Echt niet, je kan er juist verstoppertje mee spelen!

Van al dat spelen krijg je wel dorst, maar mama staat niet altijd even goed stil, dat moet ze maar leren...

Zie die ouwe oma eens kijken, alsof ik een aliën ben!
(baasje heeft mij toegefluisterd dat oma al 20 is, maar dat zij een vriendje of vriendinnetje voor mij in d'r buik heeft
) 
Baasje zei dat ik momenten had dat ik steeds beter ging staan, stiekem wil ik gewoon groter zijn door op mijn tenen te staan!

Toch was Djune, soms wel lief voor mij..

Ik heb zelfs een eigen klimtoestel in het weiland waar ik op mag spelen, dat is stiekem veel leuker dan mama pesten hoor!

Ondertussen mag ik ook lekker hele dagen buiten staan en slapen, maar daar wordt je wel moe van hoor.

De meeste foto's zijn van haar eerste twee weken, alleen de ligfoto is van gisteren. Ondertussen staat ze naar mijn idee (gelukkig!) helemaal goed!
Wat een schatje!