Jaja, tóch een kraamstal in the picture voor mij! Gisteren (24.05.2013) is helaas een overleden Vingino (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=1715734) geboren. Wat ik niet wist is dat tegelijkertijd in ons dorp een andere merrie aan het bevallen was. Ja écht tegelijkertijd. Toen wij berichten op twitter en facebook plaatsten dat het fout was gegaan werden wij vanmorgen gebeld. Er was een veulen die ook gister was geboren die steeds door de moeder werd weggetrapt en ze wouden proberen haar bij mijn merrie te doen. Dat is mislukt, het drinken gaat nu beter bij de moeder, de moeder moet nog wel vastgehouden worden maar het gaat steeds beter en de moeder doet steeds minder boos. Het veulen mag ik hebben, ze moet toch weg. Zodat ik optimaal van mijn meisje kan genieten en Vingino een plekje kan geven komt ze hier maandag samen met haar mama totdat ze bij mama weg mag, dan gaat mama weer naar huis.
Ze is eigenlijk een ongelukje, haar mama is ontsnapt en kwam bij de mooie schimmel, volle Arabische hengst in. Een hengst van 1.45 m. en hij heeft de vosbonte shetlandmerrie van 90 cm gedekt blijkt nu. Ik gok dat ze schimmel is, haar vader is nét zo zwart geboren. Ze is práchtig al zeg ik het zelf!

Ze blijft sws de komende 3 jaar bij me en misschien nog wel langer, kijken hoe ze uitgroeit. Ze heeft een tópkarakter! Komt graag naar je toe en geeft kopjes, het is net een kat

Geniet van mijn lieve kleine Lola, mijn droom is toch nog uitgekomen!

En haar pappie!

Haar naam is afgeleid van het motto 'live, laugh, love'. Lola is afgeleid van LOL. Lola verwijst ook naar love = liefde. Het motto past ook bij de situatie waar ik in zit wbt Vingino.