Donderdag begin van de middag kwam ik thuis van school. Natuurlijk meteen bij Wessa kijken of er nog veranderd was, en ja hoor een harsje

De hele dag heb ik haar in de gaten gehouden. 's avonds was ze erg onrustig. Schuren, lopen, boos doen, enzovoort. Vanaf 22.30 uur werd ze rustig en verder heb ik haar ook niet meer zo onrustig gezien.
's nachts weer gaan waken, regelmatig de wekker gezet en maar kijken op de camera. Om half 3 zag ik dat ze iedere keer aan het twijfelen was om te gaan liggen. Uiteindelijk ging ze toch liggen. Even blijven en kijken en al snel kwam de pootjesblaas.
Hups, iedereen wakker gemaakt in huis.
Toen ik aankwam in de stal stond madame weer, met de pootjes die eruit staken. Na wat rondjes lopen ging ze weer liggen. Vervolgens gingen wij eerst toekijken wat er ging gebeuren. Maar er gebeurde niks, er kwam een hele poos geen wee, en dus ging Wessa ook niet persen. Hier maakte ik me best zorgen om. Toen ging Wessa weer staan. Het duurde best lang dat ze weer ging liggen. Toen ze eenmaal lag kwamen er ook weer weeën. We zagen dat het niet zo snel ging en dat Wessa het zwaar had, dus hebben we haar geholpen.
Rond kwart voor 3 vannacht is er een bruinbont merrieveulen geboren

Ik had gehoopt op zwartbont, maar ik ben allang blij dat het een merrie is

Haar naam is Doressa, ik heb er bewust voor gekozen om de moederlijn op te volgen omdat ik dat leuk vind staan. Haar koosnaampjes zullen Dorie of Doortje zijn.
Kijk mee en geniet!
Wessa: Elcaro x Wanderbursch II x World Cup II

De vader, Lotti: Willem van Nassau x Samber x Wisconsin (homozygoot bont)

Blije mams

Lebber

Trots!

Lekker opgedroogd

Eerste keer buiten!

Plasje doen

Zelf vind haar niet moeders mooiste bont, maar toch vind ik haar heel bijzonder! Dat halsje van haar, aan één kant bruin en de andere kant wit! En een zwart staartje met een witte uiteinde geweldig!

Ik ben nu al dol op haar ondanks dat ik haar lang niet zo mooi gevlekt vindt als haar grote broer Amaretto!