De moeder is onze valk welsh A merrie en de vader onze goedgekeurde vos panterbonte NAS hengst Clever Red Spot van de Immetjeshoeve.
Geen stipjes gekregen maar evengoed een prachtige merrie, mooi luxe gebouwd met lange hals en mooi fijn hoofdje en ze liet al wat aardige pasjes zien buiten. We denken dat ze een hele goede aanwinst is voor de afstammingskeuring van haar vader, we zijn in ieder geval heel blij met haar
.De bevalling ging heel snel en probleemloos, veulen stond heel snel en gelijk heel actief, de nageboorte kwam ook goed en de moeder heeft geen zweetdruppel gelaten en geen last van neweeen gehad.
Desondanks toch problemen gehad met het laten drinken, we zijn de halve nacht en dag bezig geweest om haar te laten drinken, maar nu eindelijk gaat het redelijk, we moeten nog wel helpen met aanleggen maar dan gaat het drinken heel goed. De veearts is vanmorgenvroeg langsgeweest om de moeder te kolfen en haar eerste melk heeft ze dus via het flesje gehad, daarna lukte het aanleggen gelukkig wel en hoef ze geen flesjes meer. Pfff was wel even stressen hoor... Smiddags kwam de veearts uit zichzelf langs om te kijken hoe het ging en toen zagen ze het veulentje zelf drinken
, ook heeft hij haar nog eens nagekeken en ze is een heel sterk en mooi veulen en gelukkig niet uitgedroogd door het weinige drinken in het begin. Ik heb ze net heel even de benen laten strekken in de paddock maar het is zulk slecht weer dus maar een paar minuten, ze heeft al een drafje en bokjes laten zien dus dat is een goed teken
. Ze is nog naamloos, ik had geen namen bedacht
. Ik denk dat ik haar ga vernoemen, ik wil in ieder geval een mensennaam en daarachter 'van stal de Wilde'.

Klein drafje

Ze heeft ook een super mooi blesje
en ze moet nog een beetje wennen aan het daglicht

Ben echt verliefd, ze is zo lief en mooi

Ze blijft dus wel vos? Ze kan niet nog veranderen?
hahaha