Ook Cantate was niet extreem dik.
En de uitgetelde datum verstreek zonder bevalling.
De ontwikkeling van de uier e.d. ging ook zeer langzaam.
Mijn nichtje uit Nederland heeft met Hemelvaart, de hele week hier gelogeerd en fanatiek mee gewaakt en camera gekeken. Helaas is het veulen in die week niet geboren.
En toen dus gisteren ineens de druppels eraan hingen heb ik direct mijn schoonzusje gebeld, en we konden het zo regelen dat Karl haar op kon halen in de hoop dat ze nu eindelijk de bevalling live kon meemaken.
Om 22.15 stapten ze de voordeur binnen, Cantate was al een beetje onrustiger dan normaal.
Ik heb nichtje naar bed gebracht en wil net zelf ik bed stappen toen ik Canti op camera zag gaan liggen.
Heb me geen seconde bedacht en nog voor het alarm afging was ik al in stal waar ik de pootjesblaas al zag.
Alles en iedereen weer uit bed getrommeld.
Kort na 23.00 is Sæby geboren.
Een superprachtige Vos Hengst.
Wat een lol.
Ik hoopte stiekem op een Palomino merrie maar ik geef bij deze de hoop op ooit nog een andere kleur te fokken dan vosjes.
Maar eerlijk….. hij is prachtig, ik ben totaal in love.
Een behoorlijke grote bles met uitstulpingen aan alle kanten, streepjes en stipjes.
En wat is hij groot.
Maar wat echt geweldig was is zijn karakter.
Na de geboorte bleef ie rustig liggen, de wereld bekijkend. Zonder stress, echt relaxed.
Toen hij een poging deed te gaan staan, lukte dat gewoon, in een keer ondanks die enorme stelten.
Op zijn gemakje waggelde hij door de stal.
Hubbie en Nichtje zaten stilletjes in een hoekje te kijken, Sæby waggelde er gewoon heen en snuffelde. Schattig.
De melkbar vinden was echt lastig, hij is zo groot dat hij moet bukken en dat lukte niet, Sæby snapte er niks van.
Bij de geboorte was het vlies van de placenta afgescheurd. Met als gevolg dat de placenta lastiger loslaat, er hing geen gewicht aan.
Ik heb Cantate homeopathisch behandeld zodat de weeën sterker werden.
Maar na twee uur werd ik mede door de vermoeidheid toch onzeker heb de DA gebeld.
Die heeft gevoeld en kon de Placenta zo pakken en eruit halen.
Volgens hem was het ook vanzelf wel gebeurd.
Omdat de DA er toch was ook Sæby maar even laten controleren. Wat in Duitsland inhoud dat er gelijk een spuit ingejenst wordt tegen Fohlenlämung, Klysma omdat het een hengst is en een vitaminepreparaat voor….. na ja zeg het… het algemeen.
Goed genoeg geschreven dacht ik zo.
Foto’s!!!

Jahoor een Vos was de opmerking van mijn Hubbie.. met een big smile.

Even controleren...
en een Hengst.

Een hele bijzonder foto!
Cantate 'huilt' van geluk dat ze zo'n prachtig kind op de wereld gezet heeft.
het was zwaar voor haar, baby is echt groot.

Dat snuffelen, grommelen, en likken vind ik zo aandoenlijk, krijg ik dan weer de tranen van in mijn ogen.
Die eerste kennismaking is echt heel gaaf.

Vlak voor het opstaan.

En ja, direct goed... wat wankel maar hij staat.

Waarna meneer direct aan de wankel ging.

En poging om Saeby te laten drinken...

En samen uitrusten, het was een beste klus.
Vandaag is Saeby al naar buiten geweest.
2x keer zelfs.
S ochtends een klein poosje en s middags een tijd.
Daar komen uiteraard nog foto's van.
Heel erg gefeliciteerd! Ben benieuwd hoeveel wit er aan de beentjes komen, heeft hij achter al flink wat of lijkt dat zo? 
. Hij is prachtig!