Met veel trots wil ik jullie ook voorstellen aan het tweede hengstveulentje geboren dit jaar bij T&H Stables miniatuurpaarden.
TH's Special Freckles
Een prachtig zilverappel appaloosa mini mannetje met mega lange benen en een prachtig koppie! Een klein mannetje met pit!

Zoon van onze appaloosa merrie Flora van het Bovenland en onze hengst Esperanza dmh Oleanders Sueno.

9 Mei is om 13.15u ons andere veulentje geboren, heerlijk in de wei. Ik wist dat Flora ook in de buurt van bevallen zou komen maar ze harste nog niet, kegelde nog niet en had nog geen tekenen. S'avonds 23.30 bij de laatste voerronde alles nog gecheckt, geen tekenen. Wel voor de zekerheid een melktest gedaan en die gaf aan dat het veulen binnen 24u zou kunnen komen, daar schrokken we wel van want dat hadden we niet verwacht. Birthalarm om gedaan en toen lekker gaan douchen. Ik lag nog geen 2min lekker in bed en toen ging het alarm af 23.55u, Flora lag te persen. Wij snel naar stal en zagen toen dat het veulen er al was. Compleet in het vlies nog, Flora bleef liggen. Wij ontzettend snel gehandeld; vlies opengemaakt, luchtwegen vrij gemaakt, opgang geholpen en gewreven en godzijdank ging toen het kleine mannetje zelf ademen. We waren net op tijd!
Freckles net geboren en goed op gang

Eerste dag lekker naar buiten met mama!

Tweede dag lekker naar buiten tussen de regenbuien door, toch nog even lekker in het zonnetje!

Lekker spelen met mama’s staart!

En lekker rennen en vliegen!

EN natuurlijk even gekke bekken trekken! Hahaha

Mooi mannetje hebben Flora en Sueno er van gebakken toch? Een gezellig berichtje achterlaten vinden we altijd leuk!

Ons andere veulentje wat op dezelfde dag geboren is heeft ook een eigen topic:
Maydine @ [KS-ITP] Perlino miniveulentje TH's Vanilla Ice geboren!
Maydine @ [KS-ITP] Perlino miniveulentje TH's Vanilla Ice geboren!