, merrie ondertussen 3 weken over tijd en nog steeds niets dus. Wel was ze wat onrustig, maar dat had ze s morgens wel vaker. Laatste dagen aan het harsen, gisteravond flink zelfs. En dan in een keer een kwartier later (en in het onzichtbare hoekje op de camera), hoor ik water vallen, niet zoals ze normaal plast, dus ik zat al half rechtop in bed, merrie draait zich weer in beeld en jaa we hebben een pootjesblaas eruit. Vriend wakker gemaakt, in kleren geschoten, en naar buiten. Ondertussen lag ze al, flink aan het persen. even voorzichtig gevoeld of het kopje goed lag, zag er allemaal prima uit, voor het gemak merrie even meegeholpen met trekken. 5 minuten later was ze geboren. Ze heeft de naam Blue Ivy gekregen (eerste (merrie)veulen voor deze merrie die Beyonce heet, vernoemd naar de dochter van (zangeres) Beyonce). Nageboorte er vlot af, veulentje poepte vrij snel al, drinken ging wat moeilijker dus even biest in een flesje gegeven, en nu ligt moeder in de stal trots naar haar dochter voor haar te kijken, zoals alleen een nieuwe mama dit kan. Ze zorgt super voor het kleintje, geweldig om te zien. veulentje is een evenbeeld van moeders als veulen! Mooi hoofdje, groot oog erin, heel apart, lichtvos kleurtje met grijzige schijn eroverheen (beide ouders zijn schimmel dus ze zal wel vrij snel schimmel worden).
Maar helemaal blij met mn stel.
Nog niet zo bijzondere foto's, maar dat worden er binnenkort een stuk meer.
Net geboren

Moeders nog wat onder de indruk en zich afvragend waar ik dit veulen zo snel heb weggehaald

En droog

Heel bijdehand lief dametje, komt al volop knuffels halen
en moeder die vind het allemaal prima, drukt veulen trots richting de deuropening bij visite
komt helemaal goed.