http://stalpalousa.nl/palousa-convenance.htm
Gelijk in 1x raak. Dit zou haar tweede veulen worden. Begin februari gestopt met rijden omdat hij bijrijdster op stage ging. Ze werd wel wat dik maar weinig uier. Zelfs twee weken voordat ze was uitgerekend (7 april) was er nog niets te zien. Toch maar een week voor de datum vrij genomen om haar in de gaten te houden. Gelukkig hadden we dit jaar een camera gekocht en kon ik ieder uur snel een blik op de telefoon of de laptop werpen.
Er gebeurde weinig, de week erna was mijn vriend vrij maar nog steeds niets. Gelukkig kon ik nog een week vrij maar ook die ging voorbij zonder dat er iets veranderde.
Pas hierna vulde de uier en op 26-04 eindelijk harskegeltjes. 's Avonds om 20.00 ging ze opeens liggen, snel naar buiten en de pootjes kwamen er al uit.

Mijn vriend stond ondertussen te bellen, had niet door dat het zo snel ging en heeft de bevalling dus gemist

Opstaan duurde wel even, er werd druk geprobeerd maar de benen belanden niet altijd waar je ze hebben wil

Voor het eerst buiten

En van al die buitenlucht wordt je best slaperig

We hebben 's avonds snel gekeken omdat moeder wel beschermend was en dachten dat het een merrie was. 's Ochtends plaste ze echter op een vreemde manier en bewees echt een hengst te zijn. De naam is geworden KALEIDO'S SCOPIO, onze paarden hebben spaanse namen en scopio betekend kijken en onderzoekend. Samen met onze stalnaam levert het een nieuw woord op wat verband houdt met de hobby van mijn vriend.