Laten we maar beginnen met Chara, daar ben ik 1000% zeker van dat ze drachtig is, niet gescand of iets dergelijks maar ik heb al twee drachten van haar meegemaakt en in januari maakte haar gedrag mij al duidelijk dat ze drachtig was.
Maar nu is het ook ontzettend duidelijk te zien en te voelen, de kleine is een relschopper als ik Chara d'r buik lekker aan het poetsen ben, is hij/zij het blijkbaar niet zo mee eens, maar van Chara mag ik niet stoppen

Afgelopen winter:

Chara is mijn verzorgpony, maar ik mag praktisch alles met haar, ik ken haar ook al van jongs af aan. Ze heeft al twee veulentjes gehad, helaas is het vorig jaar mis gegaan.. De bevalling is helemaal goed gegaan, maar na overleg met de dierenarts is besloten de kleine toen na 3 uurtjes leven in te slapen.

Het hele verhaal kun je hier lezen: [KS-ITP] Kleine dapper ventje, de hemel is een sterretje rijker..
Als ik uitga van precies 11 maanden dracht dan zou Chara tussen 16 mei en 1 juni moeten bevallen. Precies tijdens de weken dat ik examens heb.. Ik heb haar dus al heel lief gevraagd of ze het op een dag wilt dat ik geen examens heb.

Eventjes om een beeld te creëren, zo ziet Chara er in zomerconditie uit:

Twee weekjes geleden zag ze er zo uit:

Maar toen ik gister kwam was d'r buik weer heel erg van vorm veranderd, naar mijn idee nu nog meer naar achter. Morgen maak ik daar een foto van, en gelijk een foto van d'r uiers, maar die stellen nog niet veel voor.

Dan mogelijk frummel nummer twee..
Hierbij gaat het om Fancy, een bijna 20-jarige merrie, haar buik zegt mij op dit moment niet echt dat ze drachtig is.. Áls ze drachtig zou zijn, en ik uitga van 11 maanden dracht, dan zou zij vanaf 1 juni kunnen bevallen. Ze heeft ontzettend lang samen gestaan met het hengstje, dus het zou zomaar kunnen zijn dat als ze drachtig is het een keer augustus wordt voordat de kleine er is..
Waarom ik denk dat ze drachtig is? Ik meen verscheidene keren een veulen te hebben gevoeld, maar hier ben ik niet zeker van.
Helaas zullen de eigenaren er geen dierenarts bij halen om haar te laten scannen, dus de tijd zal het moeten uitwijzen.
Van Fancy ga ik morgen ook even foto's maken, ookal is daar nu dus naar mijn idee niks aan te zien.
Foto's van het hengstje moet ik ook even opzoeken, die zal ik vanmiddag ook even plaatsen. Het was een voskleurig hengstje van circa 80-84 cm schat ik.
Het is overigens niet mijn keus om de pony's te dekken en welk hengstje er wordt gekozen, hier ga ik helaas niet over!