Sir Aslan voor het eerst mee naar het strand(5 weken)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:52

tita schreef:
Whis_Serada schreef:
Als TS het nu maar bijzondere foto's vind daar draait het om!!!!!!!!!!
Ophouden met al die goede meningen, er was haast geen mens in de buurt te bekennen en ook geen honden. Dus geen dingen erbij halen die er niet zijn.
Zo ben er nu wel klaar mee.



ja en ik heb toch niks met jou te maken, heb mijn eigen mening.

Ik wil nog wel ff weten waarom ik jaloers moet zijn op de TS.... := wil ik heel graag weten.

Omdat zij met een heerlijke tinker en met een schattig veulen over het strand rijdt, waar veel bokkers van dromen. :Y)
Laatst bijgewerkt door SuzanH op 27-04-13 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:53

Volgens regel nr 1 en 3 van de Bokt regels mag er kritisch gereageerd worden in topics, zolang het wel respectvol gebeurd. Dus hoewel ts het misschien niet prettig vind om een kritisch geluid te lezen, het mag wel. Echter, de sneren onder water die hierop volgen zijn nu juist weer niet toegestaan.

Whis_Serada

Berichten: 6004
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:53

Dankje Suzan

Dan moet er wel gegronden kritiek gegeven worden.
En niet over gaten/mensen/aanvallende honden/moeheid veulen , wat niet van toepassing is geweest in dat eventjes dat ze daar gelopen hebben.
Laatst bijgewerkt door Whis_Serada op 27-04-13 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:55

Sammyoo schreef:
Volgens regel nr 1 en 3 van de Bokt regels mag er kritisch gereageerd worden in topics, zolang het wel respectvol gebeurd. Dus hoewel ts het misschien niet prettig vind om een kritisch geluid te lezen, het mag wel. Echter, de sneren onder water die hierop volgen zijn nu juist weer niet toegestaan.


Zolang het mag is het prima? Als iemand het aangeeft, het nu wel te weten, het niet leuk vindt om deze reacties te krijgen, toch doorgaan, want tsjaa, volgens regeltje 1 &3 mag het :roll: is niet de juiste manier om met iemand om te gaan vind ik persoonlijk...
Laatst bijgewerkt door SuzanH op 27-04-13 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:56

tita schreef:
Whis_Serada schreef:
Als TS het nu maar bijzondere foto's vind daar draait het om!!!!!!!!!!
Ophouden met al die goede meningen, er was haast geen mens in de buurt te bekennen en ook geen honden. Dus geen dingen erbij halen die er niet zijn.
Zo ben er nu wel klaar mee.



ja en ik heb toch niks met jou te maken, heb mijn eigen mening.

Ik wil nog wel ff weten waarom ik jaloers moet zijn op de TS.... := wil ik heel graag weten.


ze heeft niet gezegt dat je jalours was, ze heeft zich zelf afgevraagd...
goed lezen, dan lees je de nuance verschillen beter ;)

over de hond was ik. Aslan is honden gewend en het lijkt me dat ze echt wel uit gekeken hebben.
nogmaals, waarom een leuk topic op deze manier vervuilen?
laat elkaar in haar waarde en laat ts genieten van het prachtige moment wat ze had met haar merrie en haar veulen.

als je het naar vind om te zien of je vraagtekens er bij hebt, klik dit topic dan lekker weg en ga naar het volgende topic.
is iedereen blij :)

Whis_Serada

Berichten: 6004
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: delft

Re: Sir Aslan voor het eerst mee naar het strand(5 weken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:57

Precies M_D_H

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:01

SuzanH schreef:
Zolang het mag is het prima? Als iemand het aangeeft, het nu wel te weten, het niet leuk vindt om deze reacties te krijgen, toch doorgaan, want tsjaa, volgens regeltje 1 &3 mag het :roll: is niet de juiste manier om met iemand om te gaan vind ik persoonlijk...


Ik heb slecht eenmaal mijn mening gegeven, en heb vervolgens gereageerd op de reacties die hierop volgden. Ik mag toch wel antwoorden op reacties op mijn post?

Whis_Serada

Berichten: 6004
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: delft

Re: Sir Aslan voor het eerst mee naar het strand(5 weken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:03

Stond alleen jou naam bij die reaktie dan??/
Je voelt je nogal aangesproken, en je blijft dus door gaan. Terwijl al uitleg is gegeven over de situatie op het strand!!!!!!!!

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:03

Sammyoo schreef:
SuzanH schreef:
Zolang het mag is het prima? Als iemand het aangeeft, het nu wel te weten, het niet leuk vindt om deze reacties te krijgen, toch doorgaan, want tsjaa, volgens regeltje 1 &3 mag het :roll: is niet de juiste manier om met iemand om te gaan vind ik persoonlijk...


Ik heb slecht eenmaal mijn mening gegeven, en heb vervolgens gereageerd op de reacties die hierop volgden. Ik mag toch wel antwoorden op reacties op mijn post?

Tuurlijk.
Ik bedoel alleen maar met mijn post te zeggen, dat het er niet telkens in gewreven hoeft te worden dat het gevaarlijk is of dat het geen mooie foto's,, als 3 mensen het zeggen is genoeg, hoeven niet 10 mensen er nog eens over heen te komen met wat hun er gevaarlijk en niet mooi van vinden..

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:11

Citaat:
Zolang het mag is het prima? Als iemand het aangeeft, het nu wel te weten, het niet leuk vindt om deze reacties te krijgen,
Citaat:
toch doorgaan, want tsjaa, volgens regeltje 1 &3 mag het :roll: is niet de juiste manier om met iemand om te gaan vind ik persoonlijk...

Ik heb slecht eenmaal mijn mening gegeven, en heb vervolgens gereageerd op de reacties die hierop volgden. Ik mag toch wel antwoorden op reacties op mijn post?


Tuurlijk.
Ik bedoel alleen maar met mijn post te zeggen, dat het er niet telkens in gewreven hoeft te worden dat het gevaarlijk is of dat het geen mooie foto's,, als 3 mensen het zeggen is genoeg, hoeven niet 10 mensen er nog eens over heen te komen met wat hun er gevaarlijk en niet mooi van vinden
Maar wel 50x oo wat leuk :) en lief

Bovendien ik was de eerste die zoiets schreef, gewoon waarschijnlijk ben ik te nuchter en voorzichtig om met mijn merrie en veulen naar het strand te gaan.

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:15

@tita, :')
Uhm, als jij het vervelend vind om 50x te horen dat je paard lief en mooi is, ben je waarschijnlijk wel de enigste hier op Bokt. Denk dat als jij 50x hoort, gevaarlijk, ziet er niet goed uit, veel sneller zat bent en het niet leuk meer vindt worden..
Ik had de reacties ook helemaal niet tegen jou, als je voorzichtig op je veulen bent prima, maar accepteer dan wel haar feit dat ze het wel doet. Het is niet levensbedreigend wat ze doet.

Whis_Serada

Berichten: 6004
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:17

Misschien wel te voorzichtig?? Maar dat geeft niet dat is ieder zijn ding wat hij wel of niet doet met zijn beesjes. Overal kunnen gevaren aan zitten of zie ik dat nu verkeerd? Op stal of in de wei of op de trailer enz enz.

Maar wat Suzan zegt, accepteer wat een ander doet. Aslan heeft er dan ook geen 1 minuut onder geleden

Urielle

Berichten: 50076
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:33

Nog even een korte reactie dan omdat er toch nog reacties komen die mede mij betreffen en dan laat ik het er echt bij:
Ik heb zelf alleen gereageerd op Tita's vraag of er meer mensen hun bedenkingen bij hadden. Ja dus. Heb zelfs meerdere keren aangegeven dat ik de foto's en het veulen zelf wel leuk vind, heb mijn mening ook gefundeerd en imo respectvol gegeven. Verder heb ik alleen antwoord gegeven op mensen die op mijn post reageerden en dat was niet bedoeld als doordrammen.
Ik ben niet jaloers, vind het veulen heel schattig, maar hou niet van Tinkers, heb zelf twee fijne beesten die meer naar mijn smaak zijn en een fijn paard van een ander te rijden, ben ook nog eens een echte dressuurmuts dus voel ook niet de nood met mijn dieren naar het strand te reizen. Er staat een trailer dus als ik het wil kan het. Mijn merrie kan ik laten dekken en heb ook al meerdere veulens zelf gehad. Geen reden dus voor jaloezie.
Het was ook echt mijn bedoeling niet (zoals ik al eerder zei) om TS' topic te verpesten met kritiek.
Maar, en dit is echt het laatste, als dit uitstapje niet goed verlopen was en het veulen was bijv. wel geschrokken, had in een kuil op het strand of onder water een beentje gebroken, dan waren de reacties hier heel anders geweest. Dan had iedereen zich uitgebreid en ongenuanceerd afgevraagd welke randdebiel met een jong veulen helemaal los het strand opgaat :+ Want er zit een verschil in ongelukken en het ongeluk opzoeken imo, waar het verschil ligt is ieder voor zich.
Enfin, ik wens TS veel plezier met haar merrie en veulen, hoop van harte dat er geen ongelukken voorvallen en laat het topic nu voor wat het is.

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:39

Ik vind het schitterende foto's en het lijkt me geweldig als veulens op zo'n ontspannen manier met de buitenwereld in aanraking komen. Ik kan me trouwens herinneren dat er meer mensen zijn geweest die dit doen. Het lijkt me ook niet zo raar, het instinct van een veulen om bij hun moeder te blijven is groot. En ook het meetrekken met de kudde is niet gek. Het lijkt me dus dat veulentjes een half uurtje ontspannen met hun moeder meelopen wel aankunnen.

Daarnaast denk ik, stel dat er echt iets misgaat... veulen in paniek en rent de verkeerde kant op. Zelfs dan, wat dan nog? Op het strand is ruimte zat, zeker op een woensdagochtend buiten de vakantie in april. Paarden die er vandoor gaan in het verkeer zijn link, maar dat is in het verkeer - een hele andere situatie. Ik vind het geweldig dat er plekken zijn waar je nog een heel klein beetje vrijheid hebt. En risico? Tsja, risico hoort bij het leven denk ik. In redelijkheid lijkt me hier niets mis mee. Je moet het niet doen als je weet dat moederpaard snel gestresst is of zelf gaat rennen, of als je weet dat het veulen gek reageert... maar dat kun je als eigenaar toch inschatten?

Daarnaast kun je altijd van je paard vallen en dan loopt het paard ook los. Mag er dan uberhaupt maar geen paard gereden worden in de openbare ruimte? Wat een vreselijk saaie en beklemmende wereld wordt dat :n

TS, schitterende foto's +:)+ Genieten om dat zo te zien.

Whis_Serada

Berichten: 6004
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: delft

Re: Sir Aslan voor het eerst mee naar het strand(5 weken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:47

Dankje Shadow, het is precies zoals je het schrijft. Ik denk dat er meer ongelukken gebeuren met veulens en paarden als je de routine dingen met ze doet dan met gewoon ze de vrijheid geven.
En net wat je zegt, het was op een door de weekse werkdag, met weinig volk op het strand.
Marja weet echt wel wat ze aan het doen is, heeft al jaren paarden en doet dit al jaren MET haar paarden.
Ik snap best de meing van andere, maar wat er al gezegt is het word meedere malen gezegt, terwijl er uitleg is gegeven.
Wij zeggen er toch ook niks van als een ander zegt dat dit paard niet hun smaak is, gelukkig hebben we allemaal een andere smaak anders had iedereen zo'n heerlijke Tinker waar je alles mee kan.
Over drie weken moeten ze naar de keuring ook dan Zou er genoeg kunnen gebeuren, maar dat gevaar is er altijd bij jong en volwassen beesten.
Dan zouden we ze in piepschuim moeten zetten en een glazekooi (en nog maar hopen dat er ook niks gebeurt).

yvet31
Berichten: 158
Geregistreerd: 15-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:18

aaah wat een fantastische familiefoto's !

rooswita
Berichten: 1223
Geregistreerd: 19-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:38

wat leuk zeg dat je dat doet zo! zal ook een mooi gezicht zijn geweest voor de strandgangers

jan_ineee
Berichten: 53
Geregistreerd: 15-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:51

Wat gaaf zeg! Om je leven lang niet te vergeten zo'n mooi moment!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Sir Aslan voor het eerst mee naar het strand(5 weken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:56

heerlijk genieten zeg, mooie foto,s

Whis_Serada

Berichten: 6004
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: delft

Re: Sir Aslan voor het eerst mee naar het strand(5 weken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:59

Jou paardje mag er ook wezen Esmeralda

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: Sir Aslan voor het eerst mee naar het strand(5 weken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 18:43

Bedankt voor de leuke reacties.

Iedereen mag zijn/haar mening geven, daar is het ook een openbaarforum voor.
Ik heb dit topic niet geopend als discussietopic, dan had ik wel een ander topic geplaatst waar een discussietopic thuis hoort.
Ik respecteer ieder zijn/haar mening.
Jammer dat hier een discussie over ontstaat, daar is dit topic niet voor.

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 18:44

Genoten van deze foto's, heerlijk om te zien! Het plezier straalt er vanaf! <3

Toch weer typisch dat er weer dingen aangehaald worden die niet eens van toepassing zijn in dit topic. Erg jammer, de TS zou zijn paarden niet meenemen naar het strand als dit niet vertrouwd was, dit lijkt mij een weloverwogen beslissing. En bovendien, waarom achteraf zo'n stennis schoppen, bijna het plezier achteraf nog verpesten. Maak je niet druk om een ander, geloof me, ze weten heus wat het best voor hun en hun beesten is en dat zal heus voor iedereen wel ergens verschillen.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Sir Aslan voor het eerst mee naar het strand(5 weken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:00

Muzefee, die discussie is allang klaar. En er heeft niemand stennis geschopt ;)

Whis_Serada

Berichten: 6004
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: delft

Re: Sir Aslan voor het eerst mee naar het strand(5 weken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:06

Dankje Muzefee

NessaX

Berichten: 3080
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:31

zalige foto's! En zo lief babytje! :D