Dyranka

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Dyranka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 09:03

Op 5-4-2013 is Dyranka geboren. Slechts een week wisten zij dat Pocahontas in verwachting was. Daarvoor wel eens aan gedacht, maar wanneer zou ze dan gedekt moeten zijn. De enige uitbraak die ik me kon bedenken stond zij als enige nog in haar eigen wei en was haar weide genootje bij de hengsten in gaan staan.
Tot ze ineens veel zucht had en ik bij door voelen ook een grote uier voelde. Zelf heb ik niet de dagelijkse verzorging van pocahontas, dus het ook een beetje gemist. Het buikige weide we aan het uitgezakte oude fokmerrie model, vreemd was alleen wel dat ze ribbig werd maar toch dikker. Het plan was al om de dierenarts eens te vragen als probiotica geen resultaat gaf.

Afgelopen jaar is poca gebruikt voor manege proefjes en regelmatig meegeweest op (spring)les. Donderdag nog springles gehad en vrijdag opgevoeld en drachtig. Toen naar uitrekenen al een week over tijd. Dinsdag ontdekt dat ze nog niet geënt was dus vrijdag dierenarts er weer om te enten, ik vermoede al dat het niet lang zou duren, dierenarts dacht dat het nog niet kwam. Poca heeft niet gekegelt maar ik had de kleur van het vocht in de uier in de gaten gehouden wat toch wel erg snel wit en plakkerig werd.

Afgelopen jaar is ook poca haar oog beschadigd. Ze is toen plat gelegd en het oog is dicht genaaid. Na twee weken (te lang) proberen en medicatie naar de kliniek en geopereerd. Het oog eruit. Daar werd bevestigd dat ze veel pijn heeft gehad. Dit is wel mooi genezen.

Nu loopt er dus een veulen naast en het is gezond! Poca zorgt er goed voor en het veulen lijkt te weten dat moeder hem niet altijd kan zien. Als ze onrustig wordt en om wilt kijken raakt hij haar aan. Het is een vrolijk mensgericht mannetje, soms zou je alleen willen dat je dingen anders had gedaan....

Afbeelding
Pocahontas 7 maart
Afbeelding
ik kan al zelf staan!
Afbeelding
Slapen
Afbeelding
Grote halfzus met haar dochter
Afbeelding
volgende ochtend droog.
Afbeelding
lekker met mams op de wei
Afbeelding
Hallo!
Afbeelding
Met mijn nichtje zoenen.
Afbeelding
van niemand bang.

Bedankt voor het kijken!

sueann

Re: Dyranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:13

wat een schattig veulentje!
wel jammer van de moeder haar oog,

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 09:42

Wat een schattig paardje zeg! Veel plezier met hem *\o/*

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 10:59

Zometeen even nieuwe foto's maken :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:01

wat een schatje!
moeders mag wel wat extra eten hebben,anders kun je er over een maand doorheen kijken. ;)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 11:07

Dat krijgt ze nu ook hoor. 2x per dag senior priores en merriebrok een aantal keer tussendoor (in kleine porties). Hebben haar ook op ander hooi gezet. Mijn zeer mooie natuurgebied hooi (waar ik helemaal niet bij mee ben :( bevat meer klei als voeding, alles werd alleen maar magerder, dierenarts, bloedonderzoeken, ontwormen en dan zit het in het hooi).

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 13:19

Drinken bij grote zus.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 09:01

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:49

wat een knappert

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:00

Gefeliciteerd!
Wat een schatje van een veulen! En wat een stoere mama door zolang haar verrassingspakketje als een echte verrassing te houden.
En wat grappig dat hij bij zijn grote zus drinkt! Is zijn grote zus ook drachtig dat ze melk geeft of geeft ze geen melk? Leuk koppeltje zo hoor.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 11:02

Dewi (zus) heeft nog melk, zij heeft ook nog altijd haar dochter bij haar.