Danika is een nakomeling van de hengst Djamaï du Bois. Haar vader is een van mijn favoriete hengsten. Haar moeder is een dochter van mijn stammoeder Pocahontas. Zowel pocahontas als Dewi zijn super kinderpony's. Danika was het 2e veulen van 2012.

Al snel besloot ik haar in te schrijven voor de keuring in assendelft. Het weer werd beter en de veulens konden heerlijk de wei op.

Danika is ook een lief veulen die heerlijk kan knuffelen.

De keuring verliep super. Danika kreeg een eerste premie en een reserve kampioen plaats. Helaas zijn we niet naar de nationale keurin geweest. Danika kreeg ook een eigen willetje en vond dat ze prima zonder haar moeder kon.
Danike groeide goed en was inmiddels vriendjes met iedereen geworden. Haar wildkleur was duidelijk zichtbaar op het eind van haar veulenvacht.

Danika vind haar oma ook erg gezellig en gaat regelmatig met haar mee. Haar moeder vind dat minder leuk.

Toen kwam de winter en werden periodes met nat en kou afgewisseld.
Een paar dagen geleden mocht ze even lekker de wei op met haar moeder, Danika is erg gegroeid en het grootste veulen. Ze is zeker 1,33m hoog. Ze geniet nog lekker van haar moeder en heeft veel vriendjes.