Mijn knappe ventje Hartog

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DeTjoeter

Mijn knappe ventje Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 17:23

Afbeelding Ik met mijn lieve ventje Hartog! Hij is al weer 2.5 maand van mij en ik ben nog even verliefd als toen ik hem kocht <3 Hij is nu 8.5 maand oud en meet 1.42m. Het is een lekkere knuffelkont die eigenlijk alles wel prima vindt :j
Afbeelding
Hij heeft alleen wel de rare gewoonte om overal in vast komen te zitten.. :( ( hij was uit ons land ontsnapt. We hebben geen voorwerpen in ons land)
Afbeelding
Hij is vriendjes met alle paarden, dus het duurt erg lang om hem van zijn stal naar het weiland te krijgen. Hij moet namelijk bij alle paarden even snuffelen. Hier loopt hij met de groep even op het land. Mijn merrie (links op de foto) en een ruin van stal (de achterste) zijn zijn beste vriendjes. De 3 zijn dan ook moeilijk te scheiden :P
Afbeelding

Oke, nog 1 fotootje dan..
Afbeelding

Gientje12

Re: Mijn knappe ventje Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:26

wat een mooi beestje :)

marthaXaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:27

wat een leukerd ! <3

spiritester1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:27

Aaaaaah , liefde op het eerste gezicht haha!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:25

Wat een scheetje is het! Wat is zijn afstamming of weet je dat niet?

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 21:51

Dank jullie wel! :D Het is een chablis x vitens. De moeder is dorissa. Ben je bekend met deze Gelderse paarden fargo? Zijn stamboek staat ook wel op horsetelex, mocht je de hele bloedlijn willen zien :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:35

Ik dacht hem te herkennen, haalde hem even door elkaar met een andere Chablis die ik op een open dag gezien had maar nu weet ik het wel!! Ja, ik ken de moeder en de oma omdat ik heel lang met de eigenaresse in een topic over gelderse paarden heb gebokt ;-) Leuk om te weten waar hij terecht is gekomen, kan ik hem toch nog een beetje volgen ;-) Hij doet het goed dus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:28

Ik dacht bij de titel, hee ook een Hartog :')
Is het mijn eigen mannetje :D of nouja exmannetje, hoe moet je dat noemen?

Leuk om hem weer te zien, hij wordt hetzelfde type als zijn moeder denk ik, hij doet me erg aan haar denken als jaarling.

Zijn moeder is inmiddels zadelmak en dat gaat erg goed, ze was altijd al gek op aandacht

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 20:35

Ja hij doet het goed! Leuk dat je de moeder en oma kent fargo. :) Leuk om je oude ventje weer te zien hè Janneke? Ik ben erg blij met hem! Hoe gedroeg dorissa zich toen er voor het eerst iemand is opgestapt? En is ze al weer drachtig? Mocht je een keer in Groningen zijn, dan ben je van harte welkom om hem even te bekijken. :j Als onze trailer weer in orde is, dan gaat Hartog naar de opfok. Ik merk aan hem dat hij nu toch wel toe is aan een speelmaatje, want hij loopt hier in iedereen te bijten en ze uit te dagen, maar de rest reageert er niet op haha. :P

love_Jojotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:37

wat een poepie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:06

[naam] is nu 3 weken zadelmak en heeft nog geen pas verkeerd gedaan. Ze maakt zich alleen wat druk als de anderen uit de bak gaan, maar dat moet ze ook leren. Ze is mooi onder het zadel!

Omdat Hartog goed gelukt was gaat ze dit jaar bij dezelfde hengst, over een maand gok ik

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 16:20

Fijn dat het zo goed gaat met Dorissa onder het zadel. Logisch dat ze zich wat druk maakt als er anderen uit de bak gaan, maar daar went ze vanzelf aan. Ik hoop dat Hartog het over een paar jaartjes net zo goed oppakt. Heb je ook een foto van Dorissa onder het zadel? Lijkt me erg leuk om te zien :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:28

Alleen op telefoon, komen binnenkort wel als ik er zelf op ga zitten!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:17

Wat een leukie!!

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 20:31

Ik ben erg benieuwd naar de foto's Janneke :) Bedank Balou_lover!
Morgen gaat Hartog naar de opfok. Ik ben nu al zenuwachtig.. Heb 11 jaar lang de paarden bij huis gehad en nu moet ik een half uur rijden om hem te zien. :( Ik twijfel nog een beetje over het vervoeren, maar ik denk dat ik hem vastzet en zn vriendinnetje ernaast zet op de trailer met een hooinet. Hij is er wel al aan gewend om vast te staan aan de muur. Ik heb vandaag geoefend met hem de trailer op krijgen en hij stond er eigenlijk binnen 3 minuten al op en hij bleef meteen netjes staan, dus rijkelijk beloond! *\o/* Daarna rustig de trailer weer uit en hem er opnieuw in gezet, nu binnen een halve minuut, dus het erop zetten zal morgen niet het probleem zijn denk ik. :)

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:10

Daar is de knappe vent, ik vond hem als veulen al leuk en zo te zien wordt hij alleen maar leuker :D !!! Kan ook niet anders met zulke knappe ouders ;)

Hoe is de rit naar de opfok gegaan ? :)

Er is trouwens een gelders paardentopic : [HK] Gelderse paarden deel 8 Mocht je je onder meer gelderse liefhebbers willen bevinden :D

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 14:15

Ja hij is zeker leuk! En altijd vrolijk ^^ de rit is heel goed gegaan! Ik heb mijn merrie ernaast gezet en ik heb ze de hele weg niet gehoord. Hij was wel wat bezweet, maar wel kalm. :j ik zal het Gelderse paarden topic zeker even bekijken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:17

Fijn om te horen!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:24

Ik zag de titel en dacht: zal het hem zijn? Leuke foto's!
Wat grappig dat Hartog naar een bokker is gegaan.. Hij ziet er goed uit!
Ik heb hem als veulen irl gezien, en het is een echte knapperd, daar ga je vast veel plezier mee beleven!
(ik heb ook een paard dat gefokt is door [***] :D )

En het zou leuk zijn als je in het topic mee komt praten!

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 11:32

Wat leuk dat iedereen Hartog kent :D ik kwam er via een vriendin achter dat er op bokt hele leuke paarden te koop stonden, dus toen heb ik mij aangemeld. Eigenlijk ben ik nog niet zo lang bokker dus :P maar ik ga er zeker ve plezier aan beleven!

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 11:33

Welk paard van janneke heb jij gekocht?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:52

Ik heb Attent gekocht, twee jaar geleden.. een Sirius * Saluut...
Harstikke blij mee heerlijk dier, echt mijn vriendje... foto's staan wel in mijn profiel :)

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 16:56

Ik heb even je profiel bekeken. Wat een prachtig paard! Kan me voorstellen dat je daar veel plezier aan beleeft :j