Goed ze is op leeftijd (dit jaar wordt ze 20) dus erg verbaasd waren we niet.
Daar dit ras toch echt zeldzaam is hebben we vorig jaar beslist toch nog een poging te wagen.
Ervan overtuigd zijnde dat het waarschijnlijk niet zo snel zou gaan lukken eind April begonnen met dekken.

Een shotje en t was raak.

Hopelijk mogen we dit jaar weer zo'n prachtige foto maken.
Dit is Birket, geboren in 2011.
Tenna is een speciale tante... weet wat ze wil en met name ook wat niet.
Ze vond de bevallingstal een ramp. Was altijd al zo, alleen hebben wij de signalen nooit als zodanig opgevat.
In Denemarken waar ze vandaan komt en altijd nog het echt boeren ploegwerk gedaan heeft stond ze de hele winter op stal vast.
Dat heeft vast een trauma opgeleverd dachten wij.
Dus logisch dat ze niet graag op stal staat.
Met als gevolg dat ze dus ook niet op stal wilde bevallen.
Twee jaar achtereen hebben we t veulen buiten mogen verwelkomen.

Dit jaar echter na het dekken was haar stal nog niet beschikbaar, daar stond een ander veulen.
Dus stond Tenna in de 'gewone' stallen. En dat was haar ding.
Superfijn vind ze t daar... we hebben in totaal vier pogingen gedaan om haar terug in de grote stallen te krijgen maar mevrouw duwt alles en iedereen aan de kant en rent terug naar de kleine stallen...

Tja en dus hebben we begin dit jaar noodgedwongen maar haar stal verbouwd.
Monaco zijn stal is leeg, dus van twee stallen eentje gemaakt. En dat vind ze prachtig.
Ze leeft nu in een stal van 6 x 3 en vind het perfect, geen stromend water meer gewoon een emmer in de stal. geen luxe buitendeur met luik maar gewoon een gangpad...

Ik kan zelfs de deur gewoon open laten staan zonder dat mevrouw ons omver duwt omdat ze niet op stal wil staan.

Met de vorst met emmers sjouwen.....
De merrie tegenover haar is haar oudste dochter Annisse.
Tenna is drachtig van Moravita's Valentin BDN en op 27 maart 340 dagen drachtig.
Ik hoop nu een Palomino veulentje.
Birket is het volzusje van dit veulentje en is dus vos.
Grijns. Valentin heeft dik over de 80% Palo's gegeven maar wij kregen dus een Vosje.

En ik ben dus vreselijk benieuwd of het nu gaat lukken en wat het gaat worden.
Gokken jullie mee?