Ook dit jaar zijn er weer een aantal merries drachtig en uitgerekend van januari t/m april.
Iedereen is weer vrij om mee te kijken, wel op eigen risico. Slaapgebrek is ook dit jaar weer niet uit te sluiten en het kan verslavend zijn.
De cam link: http://www.marestare.com/fcam.php?alias=welsh
De link voor iPhone/iPad: http://173.192.34.75:1935/welsh/cam1/playlist.m3u8
De link van mijn website waar meer over de paardjes te lezen is: http://www.dreamteamminis.com
Meestal zal je 4 stallen in beeld zien. Vlak voor een bevalling gaat de cam op 1 stal zodat er groot beeld is.
Overdag kan het zijn dat ik een buiten cam aan zet met bv de hengsten paddocks, daar lopen overdag vaak Tibbs en Patton te stoeien.
Op dit moment staan de merries overdag nog op een wei waar geen beeld van is ivm een bomenrij.
Op het eind van de dracht zijn ze ook overdag buiten te volgen in de paddock.
Updates over de merries zijn te volgen via Twitter (onder de cam) en in dit topic. Ook is er op mare stare zelf een Engelstalig topic.
Voor de echte die hards dus ook daar weer te volgen

De merries op volgorde van uitgerekende datum:
29 januari – Isis (9 januari op 300 dagen)
12 februari – Party Girl (23 januari op 300 dagen)
19 februari – Snazzy (30 januari op 300 dagen)
5 maart – Misty (13 februari op 300 dagen)
5 april – Amy (16 maart op 300 dagen) – Amy komt online als er ruimte is in de merrie stallen met camera.
De datum is op 320 dagen, voor mini’s wel zo’n beetje de gemiddelde draagtijd hier.
Ze kunnen al vanaf 300 dagen veilig bevallen en soms zijn ze ook zo vroeg, vandaar de 300 dagen datum achter de naam. Maar ook 350+ kan gebeuren.
Een kleine voorstel ronde van de merries.
Het zijn allemaal Amerikaanse minipaarden, de stokmaat zo tussen de 85 en 90cm op de schoft.

Isis is 16 jaar, drachtig van haar 10e veulen. Haar 5e veulen dat hier geboren wordt en ze is dan ook al veel op de cam te zien geweest.
Ze geeft prachtige veulens, al meerdere zijn Europees kampioen in halter en/of performance.
Ze is drachtig van mijn hengst DT Midnight Painted Patton, ook een eigen fokproduct die het zeer goed heeft gedaan in de showring, o.a. European Amateur Supreme Champion.

Party Girl is een dochter van Isis. Dit wordt haar 1e veulentje en ze is drachtig van JSW Dancing Deed van bokker rose68.
Party Girl zelf is zelf ook geshowd en was als veulen Europees Kampioen.

Snazzy is eind augustus uit Amerika aangekomen en is dus ook drachtig van een hengst die in Amerika staat, Lucky Four Rebelchase RebelSupreme.
Dit wordt het 3e veulentje voor Snazzy.
Snazzy is vroeger in amerika geshowd.

Misty was vorig seizoen ook op de cam te zien, ze is nu drachtig van haar 3e veulen.
Ze is net als Isis drachtig van mijn hengst Patton.

Amy is drachtig van haar 2e veulentje. Afgelopen jaar was ze ook op de cam te zien.
Ze is weer van dezelfde hengst drachtig, Samis VIP Mr John uit Frankrijk.
Aangezien dit bokt is, een kleine waarschuwing.
Dat de cams online staan en iedereen mee mag kijken, betekent niet dat iedereen inspraak heeft hoe het hier werkt op stal

Ja ik ben bij de bevallingen aanwezig in de stal en ja ik help de merries wanneer ik dat nodig acht.
Staat dat je niet aan? Kijk dan niet

Verder zijn vragen natuurlijk welkom.