Merrie :
Naam : Felka
Ras : Haflinger
Leeftijd : 19 jaar
Karakter : Braaf, koppig, betrouwbaar, humoristisch
Grootte : 1m42
Disciplines : Dressuur, Jumping, Western, Buitenritten.
Felka is een ontzettende doorzetter met ruime gangen. Is in de 9 jaar dat ik haar heb amper écht ziek geweest en heeft al bewezen erg sterk te zijn. Wel heeft ze lichte achterknieartrose door haar verleden. Ze woog voor ik haar kocht namelijk het dubbele van wat ze nu nog weegt.
Voor ik haar liet dekken heb ik menig dierenartsen hun mening gevraagd en haar laten onderzoeken en geen enkele zag er een probleem in haar te laten dekken.

Hengst
Naam : Indian Bogie Wogie
Ras : Arabier x American saddlebred
Leeftijd : 20 jaar
Karakter : Braaf, betrouwbaar, vrolijk
Grootte : 1m60
Disciplines : Western, Buitenritten, show
Heterozygoot voor bont.
Veel nakomelingen die het goed doen in de endurance en de sport.

Doel : Een braaf paardje voor mij en mijn vriend fokken, niet te groot, waar we voornamelijk lekker recreatief mee aan de slag kunnen en waar ik eventueel mee aan de slag kan binnen de endurance. Het kleurtje maakt me niet veel uit, al ben ik wel benieuwd wat eruit zal komen!
Dekking : Natuurlijke dekking. Meermaals natuurlijk gedekt in de periode van 16 Juli - 28 Juli. Dit ging heel vlot.

Toekomstige nonkel Casper (met zijn tijdelijk adoptieveulen):

2 maanden dracht :

Enkele weken geleden stond haar manenkam plots wat harder. Mijn dierenarts zei me dat ik me er niet te druk ik moest maken, maar met een shet die gemakkelijk bevangen wordt doe ik dit dus wel. Ik ben daarop overgestapt op voer voor makkelijk hoefbevangen paarden. Gisteren was alles terug ok. Behalve de manenkam was er ook niets vreemd met haar aan de hand.
Ook heb ik het dressuurwerk weer wat lichtjes opgepakt om haar spieren te verstevigen zodat de bevalling en de hele dracht hopelijk wat vlotter verlopen.
Vanaf vandaag zal ik trachten om de 2 weken foto's in dit topic te plaatsen om de evolutie op te volgen.