Mijn paard krijgt een veulen.. onverwacht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 08:18

Judith_VB schreef:
Ik ken een merrie, waarvan de nieuwe eigenaar dacht dat ze haar drachtig kocht, die uiteindelijk niet drachtig bleek te zijn.
Ze zag er wel heel drachtig uit op een ding na, ze maakte geen uier aan.

Uiteindelijk met grote spoed naar Utrecht gegaan met het paard. Bleek dat ze een tumor, zo groot als een basketbal, op haar eierstok had. De dikke buik had ze van het vocht, 260 liter |( , die als a-specifiek symptoom door de tumor werd uitgescheiden. De merrie heeft het maar net overleefd.
Ook deze merrie was opgevoeld door een veearts die bevestigde dat ze drachtig was := *\%/*


Haha jullie maken mij nog bang met je verhalen. Ik zal wel even neerzetten wat dw DA gister zei; het is een flink veulen, dus het zal niet lang meer duren, het het 4 benen en een hoofd en het ademt goed. Zo haha :)

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Mijn paard krijgt een veulen.. onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:21

Euhmmm.... Ademen?

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 08:24

Zilfstar schreef:
Euhmmm.... Ademen?


Jaa zo zei hij dat
:+

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Mijn paard krijgt een veulen.. onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:39

Lijkt me moeilijk om te ademen in het vruchtwater, maar hij zal wel gezegd hebben dat het hart goed klopte ofzo. :+

Gefeliciteerd met deze verrassing, mooi dat je er blij mee bent (ik had er zelf echt enorm van gebaald in deze dure tijden).

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 08:44

Lante schreef:
Lijkt me moeilijk om te ademen in het vruchtwater, maar hij zal wel gezegd hebben dat het hart goed klopte ofzo. :+

Gefeliciteerd met deze verrassing, mooi dat je er blij mee bent (ik had er zelf echt enorm van gebaald in deze dure tijden).


Hahha nouja ik zal ook wel niet erg goed opgelet hebben omdat ik best zenuwachtig was ;$
Tjaa, het zijn dure tijden, maar gelukkig sta ik op zo'n top stal en die nemem mij dat niet kwalijk, dus ik hoef, totdat het veulen ongeveer 4 - 6 maanden is geen extra stalling te betalen, dit hoef ik pas als het veulen is afgespeend. Dus ik ben super blij met mn stalling op dit moment.

fanci_mike

Berichten: 1976
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Kouwekappel!

Re: Mijn paard krijgt een veulen.. onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:45

Doen veulens niet net als mensen beebs al oefen ademen in de baarmoeder? Dat de DA dat heeft bedoeld?

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:47

hee spannend. Hopenlijk duurt het wachten niet te lang en komt het veulen gezond en makkelijk ter wereld.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 08:49

pipo schreef:
hee spannend. Hopenlijk duurt het wachten niet te lang en komt het veulen gezond en makkelijk ter wereld.


Hier ga ik toch wel stiekem vanuit. Ze is een tijdje fokmerrie geweest en heeft dus sowieso 2 veulens gehad, waarvan 1 nog bij ons op stal staat. Ik denk, maarja dat is ook hopen hoor dat het wel goed komt. Ik zal jullie blijven updaten hoor! :D

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:50

Wat een aparte verrassing!! En wat super dat de vorige eigenaar en stal zo met je mee willen denken/werken!!
Wat super spannend wat er uit gaat komen :D

(en als er geen hengst in de buurt is geweest, en de kleine lijkt heel misschien wel op een van je stalgenoten, is het mistery opgelost.................. _O- )

Anouk_M

Berichten: 1199
Geregistreerd: 16-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:52

Jeetje wat spannend! Ben benieuwd, ga dit volgen! Altijd leuk zo'n raadsel :) kan ze niet gedekt zijn door haar zoon? Of lopener meer hengsten bij jullie op stal? Succes met afwachten!

rocymax

Berichten: 6485
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:54

Wat een verrassing voor je :D Wel erg spannend hoor, ik ben ook heel benieuwd naar het veulentje en of te achterhalen valt wie de paps is :D

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Mijn paard krijgt een veulen.. onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 08:59

Er lopen een paar potentiele vaders op stal en ik denk dat als het veulen er is, we kunnen zien wie de vader is.. Het blijft voor ons hoe dan ook een raadsel hoe dit gebeurd is.. Ik zit nou al echt te duimen hoor.. en het liefst ben ik 24/7 bij haar.. Ze begint al wel wat nukkiger te worden en is een beetje geirriteerd, dus we zullen zien hoe lang het nog gaat duren! :)

Sabbientje

Berichten: 4710
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:03

Ik las gisteren iets in de mensport over een minishetlandhengst (stokmaat 77cm) die een veulen had verwekt bij een tuigpaardmerrie.

Dus heeft er misschien een shethengstje in de buurt gestaan? :+

Zou toch eens goed rondkijken wat er als hengst of net geruinde paarden in de buurt van je paard heeft rondgelopen.
Kun je afstrepen welke de vader mogelijk is.

Verder hoop ik dat je een gezond en leuk veulen krijgt met een makkelijke bevalling.
Lijkt mij heel spannend!!

xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:06

Das nog eens een surprise! Ik ga dit ook volgen. Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:08

Wat een verrassing! :)

Zu het kunnen dat het veulen van 2011 wat lang bij mams heeft gelopen en haar wellicht gedekt heeft?

nicoletjee
Berichten: 591
Geregistreerd: 28-04-09

Re: Mijn paard krijgt een veulen.. onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:11

ben benieuwd hoor wel foto's posten hoor ben ook wel benieuwd naar de vulling van de uier en zo en eigenlijk ook wel naar een foto van je paard

kimberley

Berichten: 2359
Geregistreerd: 07-02-09
Woonplaats: Newfoundland, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:13

Sabbientje schreef:
Ik las gisteren iets in de mensport over een minishetlandhengst (stokmaat 77cm) die een veulen had verwekt bij een tuigpaardmerrie.

Dus heeft er misschien een shethengstje in de buurt gestaan? :+

Och jeetje dat zou wat zijn _O-
Stond er een foto bij? :+

Spannend TS! Ben benieuwd naar wat eruit komt!

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Mijn paard krijgt een veulen.. onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:14

Spannend TS, ik duim dat alles goed gaat en dat er een leuk veulentje uit floept!

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Mijn paard krijgt een veulen.. onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:18

Ik zou best blij zijn denk ik :o althans, een aangename verassing, maar ook wel wa bevreesd omdat je niet weet wat voor hengst erop heeft gezeten. Wat voor hengsten staan er op stal TS? Ik zou bijvoorbeeld niet blij als een fries mijn merrie zou dekken (die ik overigens niet heb) maar wel weer als het een knappe KWPN is. Enige nadeel blijft dat het een papierloos veulen is, maar daar hoeft het niet minder mooi van te lopen

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Re: Mijn paard krijgt een veulen.. onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:23

Wat ontzettend spannend!
Nu hopen dat alles gewoon makkelijk verloopt en er nog wat heerlijk najaarsweer aankomt!

Ik ben erg benieuwd naar foto's van de kleine!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:24

Vergeet niet hoe inventief een hengstige merrie en een meewerkende <<) hengst kunnen zijn ...
Door een hek, over een heining... als ze willen , houdt niet veel hen tegen :D

Maar het allervoornaamste is dat het veulen goed en gezond ter wereld komt en dat het welkom is, toch ?
Op alimentatie hoef je echt niet te rekenen _O-

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Re: Mijn paard krijgt een veulen.. onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:28

Gefeliciteerd..
Maar waarom laat je haar niet scannen?
dan weet je het helemaal zeker.

Apochewinta

Berichten: 666
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Sommelsdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:29

Wat een verrassing !
Succes hoor; ik hoop voor je dat het allemaal voorspoedig verloopt en je snel mag gaan genieten van je onverwachte veulen! *\o/*

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:30

Colway schreef:
Ik zou best blij zijn denk ik :o althans, een aangename verassing, maar ook wel wa bevreesd omdat je niet weet wat voor hengst erop heeft gezeten. Wat voor hengsten staan er op stal TS? Ik zou bijvoorbeeld niet blij als een fries mijn merrie zou dekken (die ik overigens niet heb) maar wel weer als het een knappe KWPN is. Enige nadeel blijft dat het een papierloos veulen is, maar daar hoeft het niet minder mooi van te lopen


Toevallig ken ik een ongelukje van een fries en een KWPN'er, veulen werd in december volkomen onverwacht (ze kwamen er pas achter toen het paard uier kreeg) geboren en wordt in December dus officieel 2 en 1 januari volgens paardentelling dus 3.... Is een vet stoer beest geworden en kan erg appart bewegen. :D Gelukkig hadden die mensen plek zat (eigen opfok).

fjordie333
Berichten: 813
Geregistreerd: 09-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:32

succes,wij hadden ook geen idee wanneer de onze gedekt was (drachtig gekocht)en bij ons duurde het nog een maandje langer als dat de DA had bedacht ! de dag dat de melk begon te stromen, die avond kwam ie ook.