Mijn paard krijgt een veulen.. onverwacht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Mijn paard krijgt een veulen.. onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 21:25

Hallo bokkers!

Ik weet niet of het hier goed staat hoor..

Ik moet echt even mijn (leuke) verhaaltje kwijt.

Afgelopen tijd werd mijn paard steeds dikker, dekensingels moesten langer enzo. Maar ze had echt een hangbuik.. Nouja we maakten wel wat grapjes van haha ze is drachtig, maar dat kon niet, want ze was niet bij een hengst geweest. Nou was ik gisteravond weer op stal, onder andere om de dekensingels weer langer te maken. En ze was niet helemaal lekker.. Nouja de stalbaas maar even opgehaald en samen met nog wat mensen naar laten kijken. Er was een vrouw en die zei:''je krijgt 1000 euro van mij als ze niet drachtig is.'' Nouja vandaag de dierenarts laten komen en dat was 2 tellen, ja hoor! Mijn lieve merrie is drachtig. Maandag heb ik nog gereden op haar en een meter met dr gesprongen. En vandaag staat ze lekker in een grote stal te wachten tot het veulen komt, want ze hoeft ongeveer nog maar 2 weken. Dit kwam best wel als een soort schok en ik moet het nog even laten bezinken.

Ik heb Wannabe in april gekocht, zonder veulen dacht ik. Maar dit is natuurlijk wel een leuke verrassing.
We weten alleen niet wie de vader is, maar dat zal wel blijken als het veulen er is haha

Sorry voor het warrige verhaal. Als je iets niet snapt dan vraag je het maar ;)

Dankje voor het lezen :)

lovelady1

Berichten: 734
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:28

gefelicteerd

lovelady1

Berichten: 734
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:29

gefelicteerd met je veulen die je ver wacht

Anoniem

Re: Mijn paard krijgt een veulen.. onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:30

Van harte , geen idee wie de vader is?

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:30

Alvast gefeliciteerd!

Rianne11_42

Berichten: 1510
Geregistreerd: 10-12-07
Woonplaats: Malden (Nijmegen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:31

Heb je de oude eigenaar al gebeld om navraag te doen? Vind het van hem/haar wel vrij achterbaks om het er niet bij te vertellen, want meestal weet je het wel als je merrie bij een hengst heeft gestaan... Gelukkig komt het je uit, maar mocht het mij overkomen zou ik echt niet blij zijn, haha :P Gefeliciteerd met het aanstaande veulentje in elk geval.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 21:31

Haha nee werkelijk geen idee, dat is wel jammer, maar wie de vader ook is, het veulen is natuurlijk meer dan welkom :D

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Re: Mijn paard krijgt een veulen.. onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:32

Hou je het veulen ook trouwens? :)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 21:33

Rianne11_42 schreef:
Heb je de oude eigenaar al gebeld om navraag te doen? Vind het van hem/haar wel vrij achterbaks om het er niet bij te vertellen, want meestal weet je het wel als je merrie bij een hengst heeft gestaan... Gelukkig komt het je uit, maar mocht het mij overkomen zou ik echt niet blij zijn, haha :P Gefeliciteerd met het aanstaande veulentje in elk geval.


Nou mn paard staat nog bij de oude eigenaar en die snapt er zelf ook niks van.. Ik ken het paard ook al zo lang als ze er staat en ik kan me ook niks herinneren. Ze heeft niet bij een hengst gestaan voor zover wij weten.. Dus het wordt afwachten haha :D

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:33

dat is nog eens een verassing, alleen jammer dat het zo laat in het jaar is.. Dan word vaak de weides te nat om op te lopen en misschien wel te koud in het begin voor het veulen. Misschien heb je geluk, en kunnen ze nog een tijdje buiten dartelen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:33

Gefeliciteerd, wat een verrassing.

Wel een laat veulen, maar ik hoop dat alles goed gaat!

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:33

Jeetje! Ik zou ook wel even schrikken. Krijg je ineens te horen dat je paard over 2 weken moet bevallen. Gefeliciteerd!! (mijn merrie heeft trouwens ook wel een hangbuikje......hihi)

arankeng
Berichten: 1147
Geregistreerd: 28-05-11
Woonplaats: In het mooie West Friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:33

banketstaaf maar leuk! Gefeliciteerd met het aanstaande veulen!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 21:34

Ja, ik weet nog niet zo goed wat we doen, de keus is wel aan mij, ik mag kiezen of ik het houd of dat de oude eigenaar hem/haar overneemt, omdat ik er 'niet om gevraagd heb'. Ik moet hier nog even goed over nadenken en goed overleggen met mn ouders.. :)

EmmyJoycee

Berichten: 5045
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Oude bildtzijl

Re: Mijn paard krijgt een veulen.. onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:37

Ik zou hem wel willen houdenhihi, kan je het niet samen doen met de oude eigenaar? :)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 21:38

EmmyJoycee schreef:
Ik zou hem wel willen houdenhihi, kan je het niet samen doen met de oude eigenaar? :)


Ik zal je wel even PB'en. :)

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:39

Laat veulen eerst maar geboren zijn voordat je die beslissing neemt. Ik zou haar trouwens niet helemaal stil zetten. Beweging is ook voor drachtige merries gezond, dus lekker aan de zwangerschapsgym. Beetje conditie maakt bevalling ook makkelijker.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 21:44

tamary schreef:
Laat veulen eerst maar geboren zijn voordat je die beslissing neemt. Ik zou haar trouwens niet helemaal stil zetten. Beweging is ook voor drachtige merries gezond, dus lekker aan de zwangerschapsgym. Beetje conditie maakt bevalling ook makkelijker.

Ja, nouja ze staat ook niet helemaal stil, maar aangezien ik haar al zo lang heb doorgereden is de bevalling niet meer het grootste probleem qua beweging die ze heeft gehad dan. Ik doe gewoon lekker rustig aan, want ze voelt zich duidelijk niet helemaal lekker en de uiers lopen al mooi vol..

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:46


Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 21:57

Kabouterdans schreef:
Merrie heeft vorig jaar nog veulen gehad, weet niet hoeveel x ze van eigenaar is gewisseld in de tussentijd?

http://www.horsetelex.nl/horses/progeny/694511


ik weet het, we hebben dat veulen, nouja inmiddels jaarling op stal staan, we hebben ze samen gekocht, Giovanni, dat is zijn naam, is ook bij ons op stal afgespeend :)

Anoniem

Re: Mijn paard krijgt een veulen.. onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 21:58

Gefeliciteerd! Ben benieuwd wat er uitkomt!

batfull
Berichten: 129
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Breda

Re: Mijn paard krijgt een veulen.. onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:20

Wauw wat een verrassing, denk je dat je 1 paard koopt. Heb je er zomaar 2 ! Gefeliciteerd met je veulen !

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:32

gefeliciteerd! Als niemand weet hoe het komt loopt er blijkbaar een hengst rond die illegaal s nacht zijn maitresses bezoekt :P

Geen overhaaste beslissingen nemen over het veulen wel of niet houden. Je hebt nog tijd zat om er ff rustig over na te denken. Ben wel benieuwd wat daar uit gaat komen.

ivda

Berichten: 1014
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Zaandam

Re: Mijn paard krijgt een veulen.. onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:34

gefeliciteerd!
nu nog kijken hoe het veulen eruit ziet!

rOcky_lofz

Berichten: 2654
Geregistreerd: 17-02-07

Re: Mijn paard krijgt een veulen.. onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:39

Gefeliciteerd, ben erg benieuwd wat eruit komt :)