Dakota alweer anderhalve maand bij mij en zoveel veranderd!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balou_k

Berichten: 14118
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Dakota alweer anderhalve maand bij mij en zoveel veranderd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 21:20

28-07-2012 kwam mijn kleine niet zo dappere kereltje dan eindelijk, geen kick op de trailer en geen spatje zweet, maar in feite is het gewoon een klein doetje maar ohh zo lief!!

Dakota was nou niet echt van de mens, die gekke tweebenige wezens zijn niet leuk, ze zitten veel te veel aan je, willen maar aan je voeten zitten of gekke dingen in je mond proppen, nee meneer wist het zeker mensen zijn niet leuk!
Ondertussen is het totaal veranderd, meneer vind iedereen nu leuk en dat terwijl ik mijn kleine ventje elke dag een beetje pijn moet doen. Ik moet hem namelijk elke dag behandelen voor zijn rotstraal dat betekend elke dag grondig de hoeven uitkrabben en er wat in spuiten. Meneer staat nu gerust los terwijl ik op mijn gemakje alle vier de voetjes doe.. En wat meneer het liefste doet? Dat is knuffelen en kriebelen, het was even lastig want meneer wilt terug kriebelen, de beste oplossing is toch wel er een pony naast zetten dan kriebelt hij die :')

Mochten mensen hem te schraal vinden en hem een te bol buikje vinden hebben, dit kan kloppen..
Ik voer hem pavo podo start (maatbeker tot 400) 30 ml lijnzaadolie en een handje daily plus in de ochtend.
In de avond krijgt hij slobber van pavo (maatbeker tot 200)
Hij is al drie keer ontwormd, twee keer met een en een keer met een andere aankomende woensdag moet ik hem weer ontwormen.
Namen van ontwormingen kan ik opzoeken!

Door dit ventje word ik elke dag wel begroet door een lage bromhinnik want ja ik heb wel altijd lekker eten bij!!

Hier had ik mijn kleine ventje nog niet zo lang:
Afbeelding

Onderweg naar de nieuwe stal, met een hele grote wei, met heel veel gras en nog drie paardenvriendjes extra!
Afbeelding

En op de nieuwe stal even rond hobbelen in de bak.
Afbeelding

Afbeelding

Als meneer word gekriebeld is het net een miereneter met z'n gekke lipje!
Afbeelding



Ti's niet echt een snuggere.. Althans dat zou je niet zeggen aan de hand van deze foto..
http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/564503_3509540391673_1794285052_a.jpg

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/332863_3509543551752_1320084032_o.jpg

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/243215_3509571272445_726014737_o.jpg

Meneer heeft al een vervroegd verjaardagscadeautje gehad <3
Afbeelding

Afbeelding

En vandaag met mijn broertje en zusje <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En met Jinte hier op bokt!
Afbeelding

Jinte

Berichten: 4837
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Dakota alweer anderhalve maand bij mij en zoveel veranderd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 21:30

Aah onze knappe Dakota :) Hij is al zo gegroeid! En zo'n lekkere knuffelkont geworden :)

Endlessly

Berichten: 167
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:34

Jeetje wat een lieverd! Ik ben echt verliefd op dat hoofdje! <3

marleen_88

Berichten: 14167
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Dakota alweer anderhalve maand bij mij en zoveel veranderd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 11:14

Wat een leukerd!

En wat sneu dat hij zo jong al rotstraal heeft zeg. :\

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Dakota alweer anderhalve maand bij mij en zoveel veranderd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:43

Zeker een schattig koppie en wat zit hij mooi glad in zijn haar voor een jaarling !
Vind 'm wel aan de schrale kant ( zie niet graag ribbetjes :o )

Balou_k

Berichten: 14118
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 10:46

Shirley schreef:
Zeker een schattig koppie en wat zit hij mooi glad in zijn haar voor een jaarling !
Vind 'm wel aan de schrale kant ( zie niet graag ribbetjes :o )


Hallo, hij is nog geen jaar :j
Ik vind hem zelf ook schraal maar volgend de dierenarts mag er niet veel meer op..
Hij krijgt maatbeker tot 500 pavo podo start, handje daily plus, 30 ml lijnzaadolie. Avond pavo slobber.
Onbeperkt gras en hooi/kuil.
Hij had behoorlijk wat wormen en is dus ontwormd ondertussen al drie keer en moet deze week weer en dan over twee maanden pas weer van de dierenarts.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:51

Dan vind ik 'm voor een veulen helemaal superglad !! Mooi beestje, hoor !

Maar ook voor een veulen m.i. nog steeds te schraal ...
Als je toch Pavo voert, geef 'm dan eens de seniorenslobber, vindt hij ongetwijfeld heerlijk en daar komt ook op een prettige en geleidelijke manier wat vleesjes op zijn ribben ;)

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Dakota alweer anderhalve maand bij mij en zoveel veranderd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:54

Ik vind 'm er prima uit zien hoor, tuurlijk zie je misschien wat ribbetjes, maar dat jonge ding is in de groei en gaat nu meer de lucht in dan de breedte hoor, komt vanzelf wel. :j
Hopen dat zijn rotstraal snel over is, veel plezier met hem!