Dakota en Pablo klein maar dapper.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balou_k

Berichten: 14118
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Dakota en Pablo klein maar dapper.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 21:51

Morgen is het alweer twee weken geleden dat we deze twee spruiten hebben opgehaald, al lijkt het af en toe alsof ze er al langer zijn.
Ik kan niet wachten tot ze wat ouders zijn en het frutselen kan beginnen, af en toe zo lastig om niet even net iets meer te willen, af en toe mezelf op de vingers tikken en echt alleen even voeren en weer weg..
Maar geduld word beloond zeggen ze natuurlijk.

Vorige week een fijne wormenkuur gegeven, omdat ze helaas last hadden van spoelwormen, hierdoor zijn ze ook wat afgevallen en zitten niet lekker in de vacht. Volgende week donderdag op advies van de dierenarts nog een wormenkuur en dan moet het als het goed is helemaal goed komen. Verder zijn ze actief, eten en drinken goed dus mag me van mezelf niet te veel zorgen maken..
Iemand behalve lijnzaad een goede tip om beide veulens beter door de vacht te laten komen?

Dit is Dakota, geboren op 08-02-2012, moeders is een haflingermerrie van 1,45 en vaders is een fries van 1,60.
Natuurlijk erg benieuwd hoe groot meneer dan word! Ondertussen meet hij ongeveer 1,18 dus nog niet eens in de buurt :+

Nog met mama.
Afbeelding

En dit is Pablo, geboren op 03-03-2012, moeder is ook een haflingermerrie van 1,45 en het is dezelfde friese vader.

Ook met mama.
Afbeelding

Een paar foto's van bij de fokker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een paar foto's van bij ons, niks spectaculairs, al hoop ik dat ze over een maandje er lekker uit zien en we dan een paar leuke foto's kunnen maken.

Lekker knus
Afbeelding

Voeten blijken erg bijzonder.
Afbeelding

Afbeelding

Ook kleine zusjes zijn erg bijzonder. (Nee dit is niet de hele wei, er zit nog een stuk aan de zijkant waar je een stuk hek ziet)
Afbeelding

En mijn beste vriendinnetje met mijn lief kameeltje.
Afbeelding

Talindos
Berichten: 1304
Geregistreerd: 14-04-12
Woonplaats: een stad

Re: Dakota en Pablo klein maar dapper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:45

leuke foto 's
echt schattig
beniewd wat voor paarden het later zullen worden?!

troi
Berichten: 17044
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Dakota en Pablo klein maar dapper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 18:49

Knappe kereltjes!

Liefbeestje
Berichten: 151
Geregistreerd: 04-12-10

Re: Dakota en Pablo klein maar dapper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 18:51

Wat zijn ze leuk !

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 18:57

Leuk hoor!Ik denk dat veel veulens na het afspenen wat mager kunnen zijn en dat ze wormen hebben,is denk ik ook niet heel vreselijk..Ze hebben hier als veulen nog geen weerstand tegen wormen en krijgen het hierdoor sneller..Toen mijn veulen kwam schrok ik wat,want hij was terug gevallen in gewicht en had ook spoelwormen ondanks dat hij was ontwormd(hij kwam ook nog bij een dierenarts vandaan,dus ik dacht nou nou)..Hij kwam toen snel bij en wormen ging ook snel over,dus komt met deze 2 ook vast goed!

Veel plezier ermee!

Balou_k

Berichten: 14118
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 19:14

pleiada schreef:
Leuk hoor!Ik denk dat veel veulens na het afspenen wat mager kunnen zijn en dat ze wormen hebben,is denk ik ook niet heel vreselijk..Ze hebben hier als veulen nog geen weerstand tegen wormen en krijgen het hierdoor sneller..Toen mijn veulen kwam schrok ik wat,want hij was terug gevallen in gewicht en had ook spoelwormen ondanks dat hij was ontwormd(hij kwam ook nog bij een dierenarts vandaan,dus ik dacht nou nou)..Hij kwam toen snel bij en wormen ging ook snel over,dus komt met deze 2 ook vast goed!

Veel plezier ermee!



Op advies van dierenarts ontworm ik ze aanstaande donderdag nogmaals, en dinsdag worden ze geënt en gechipt.
Hoe is het met de groei van jouw kleintje gegaan?

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:18

Dan komt het vast goed!

Hij is nu 3 :) (tijd gaat snel)en het is helemaal goed gekomen met hem :j

Isabel_k

Berichten: 4775
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Dakota en Pablo klein maar dapper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:14

wat een schatjes zeg!

Frummel_
Berichten: 7
Geregistreerd: 05-06-11

Re: Dakota en Pablo klein maar dapper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:19

Scheet je zeg, Super lief

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Dakota en Pablo klein maar dapper.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:38

Wat een leukerds zeg.
Ik heb zelf ook een kruising hafling/Fries en dat is ook echt een leukerd om te zien.
De jouwe zijn al super leuk, maar zullen denk ik ook deze lekkere bouw gaan krijgen