Uit Burberry(Future x Jazz).
Vorig jaar waren ik en mijn vriend een weekendje weg,romantisch weekend vanwege ons 10 jaar samen.
Mijn paarden dachten er hetzelfde over.Op 22 september is Burberry uitgebroken en naar de wei van de hengst gegaan.
S morgens vond mijn zusje het verliefde stelletje samen in de wei.
Na een aantal weken niet hengstig toch echo gemaakt.En ja hoor drachtig!
Ze heeft het goede moment uitgekozen.
Nu was ze pas 22 augustus uitgerekend en dinsdagmorgen vond ik heel onverwacht een veulen in de stal.Het was haaar eerste veulen en ze heeft het heel goed zelf gedaan.Alleen heeft het veulen niet zelf kunnen opstaan en lag er iets verzwakt bij.
Burberry heeft waarschijnlijk veel geschraapt op hem,want hij zat onder de kleine wondjes.Ze wilde dat hij opstond.
Ik DA gebeld en hem met een flesje laten drinken om hem sterk te maken. Even op laten staan,maar hij was te moe.Dan maar fles gegeven tot hij sterk genoeg was.24 later dronk hij zelf,bokte door de stal heen en was weer lekker fit.
Vandaag voor het eerst naar buiten,fotos gemaakt.
Het veulen was al voor de geboorte verkocht.De eigenaren hebben hem Hidalgo genoemd.
Hij is een kopie van zijn vader en het is het 3de veulen van Royal Riccione.Drie x heeft hij een hengst gegeven die vrijwel een kopie lijkt van hemzelf.
Mischien moet ik hem toch maar proberen goed te keuren vvoor de dekdienst.Misschien bij AES?
Kijk en geniet van deze sterke Hidalgo