Ik hoor je denken .. what the.. is een Sueckney??!
Uitleg daarover staat in het vorige merrie-kraamstal topic: [KS-MK] Mini Sueckney in de maak!

Mama:
Blue Faizy Tail - Bruin stekelharige Hackney stamboek merrie.

Papa:
Esperanza DMH Oleanders Sueno - Zilverappel bonte 1e premie miniatuurpaard hengst.

17.00u Blue vast op stal gezet, die stond te drammen bij het hek... Lekker wat hooi en haar brokjes gegeven en toen de rest vast binnen gehaald.
19.00u Blue even gecheckt en lekker uitgebreid gepoetst. Mijn zusje was er ook en die vroeg wanneer ik dacht dat het veulentje zou komen. Ik riep nog, voorlopig nog niet, dat lijkt me erg sterkt want de banden zijn nog niet eens slap en de uier kan nog voller! (Ik had complete druk op de staart als ik die omhoog probeerde te doen en de banden waren nog niet eens de helft slapjes)
Na het poetsen zijn we begonnen met het leegscheppen van de mestvaalt aangezien deze vol was. Allemaal druk druk druk dus.
22.00u We waren nog niet klaar met de mestvaalt maar ik nam even een break. Blue stond wat klam bezweet achtig op stal, dus ik ging haar uier even checken. Tot mijn schrik/verheuging lekte de uier melk als een idioot!
http://i50.tinypic.com/11j6x4h.jpg
Ik schrok me kapot. Riep nog tegen Huub, het veulen zal vandaag of morgen wel gaan komen. Banden en punani nog steeds niet slap, niks. Ik heb van die strips gekregen om de melk/hars te meten wanneer het veulen ongeveer zou kunnen komen maar deze lagen nog thuis. Ik ben de honden terug gaan brengen naar huis en de strips gaan halen. Thuis kijk ik op mijn laptop en zie dat Blue is gaan liggen! Op de terugweg in de auto zag ik al een pootjesblaas! (camshot)
http://i50.tinypic.com/6hqkpz.jpg
Geen strips meer nodig om te testen dus..

Blue had het heel erg zwaar, hoofdje lag niet goed. Uiteindelijk hebben we deze goed weten te krijgen maar Huub zag een blauwe tong... Het is al dood roept hij nog... Dus ik roep: Help Blue! Het moet eruit nu! Na een paar goede persweeen en wat hulp hebben we het er dan uit gekregen, LEVEND!
Blue vond het maar raar en wist niet goed wat ze ermee moest. Gelukkig kwamen al gauw de moedergevoels naar voren en begon ze hem schoon te likken..

Mag ik jullie voorstellen aan Blue haar eerste zoon met als vader onze hengst Sueno:
TH'S EXCLUSIVE BENTLEY!
Eerste kennismaking moeder en zoon

Droogfoto's van vandaag buiten, even snel tussen de buien door:
Hallo! Ik ben Bentley!

Ik ben zo klein, dat ik precies helemaal onder mijn mama kan staan en/of doorlopen! Handig hoor, als het regent!

Jeuk! maar gelukkig ben ik zo lenig dat ik erbij kan!

Mama kriebelt gelukkig even mee!

Daarna nog lekker een rondje gek doen!

En toen was het baterijtje leeg, vermoeiend hoor al die indrukken en het crossen!

Doei! Hihihi

We zijn ontzettend blij met onze kleine Bentley. Hij stond na de bevalling binnen 10min op zijn benen, rende toen al bokkend door de stal, de kleine raket! Dat beloofd wat voor de toekomst!