Hera Update

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tanjaatjuhh

Hera Update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 21:46

Ze groeit als kool , krijgt al lekker meer buik en dat terwijl ze net 2 daagjes oud is , ze is al behoorlijk tam en staat sterk op haar benen.

Over haar kleur heb ik al veel gehoord van gewoon bruin tot wild bay / dun.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mama wacht op mij!

iloonaa__

Re: Hera Update

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:49

wat een leukerd! :D
ik moest stiekem wel lachen om haar kuifje op die foto's dat ze recht in de camera kijkt haha :D
echt een ontzettend leuk veulen!!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:49

Heb je een foto van de vader en moeder, of weet je de kleuren? Als het dun is heeft één van beide ouders een verdunning met aalstreep en zebrastrepen en alles erop en eraan. Dun toont namelijk op alle kleuren. Voor wat ik weet komt het zelden voor bij KWPN-ers. Wild Bay is de lichtste bruinkleur (zwart+ Agouti Wild Bay variant). Als de vader vos is moet je in die lijn gaan kijken of Agouti naar voren komt, en zo ja, welke. Wild Bay is eerste orde dominant, dus als de merrie Wild Bay is moet zijzelf ook lichtbruin zijn, met amper zwart op benen, hoofd en oren.

Persoonlijk denk ik dat dit gewoon een bruine is met veulen aalstreepje.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 23:00

Moeder is normaal bruin. Van de hengst hebben we al eerder een zeer bijzondere kleur gehad

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:01

Welke kleur, welke hengt, en welke kleur is de hengst?

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 23:18

Afbeelding
Casanova Fluweelachtige vacht na veulenvacht kleur soort donkere leverkleur achtig iets , witte haren in staart , bij flanken etc.

Afbeelding
Hengst Bacardi

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:51

Dat veulen is of seal brown of zwart. Denk erom dat veulenvachtjes echt van alles kunnen doen, toverballetjes zijn het. Die hengst is zo te zien bruin? Dan is er nooit sprake van Wild Bay, aangezien dat eerste orde dominant is, dus dan zou een van beide onders minstens ook erg lichtbruin zijn. wildkleur (dun) staat los van agouti, en is ook dominant. Dat zou dus betekenen dat één van de ouders ook dat moet tonen als het veulen dun moet zijn. Kortom, het is uitgesloten dat dit veulen Dun (wildkleur) of Wild Bay (een agoutivariant die licht bruin geeft) is. Dit veulen is gewoon bruin met een veulen aalstreepje. Dat trekt op den duur weg. Dan wordt het veulen waarschijnlijk de kleur van de moeder.