Iris van de Madina's Hoeve, de mams van het aanstaande kind.

Kenneth2 van Catharinahoeve, de hengst waar Iris drachtig van is.

In topic Parth Three is er een poll gehouden, wat daar uitkwam heeft ons erg verbaasd doen staan, maar liefst 1923 meelezers

http://irisenhaarveulen.come2me.nl/iris-haar-verhaal/
Ook kwam Girassol met een leuke yell om te helpen.
Iris, hup, kom op, vooruit,
laat die kleine er nou uit!
Nog even en het is al mei,
we willen dat veulen zien in de wei!
Die bolle buik ben je vast wel zat,
dus laat maar zien die kleine schat!
en happy16 heeft een fantastisch leuke fotobewerking gemaakt verwijzend naar het diva gedrag van het veulen.

Een vraag die op de vorige topics regelmatig gesteld werd/wordt wat wij met Iris en haar veulen gaan doen. Iris gaat eerst lekker haar veulen krijgen en daarna gewoon eens een jong paardje zijn, dat heeft ze wel verdiend en is ze naar mijn idee ook nog nooit geweest, daarna zien we wel weer. Iris is hier gekomen als projectje maar is ons aardig aan het inpakken.

Een andere vraag die veel gesteld wordt is of we al een naam voor het veulen hebben. Nee die hebben we nog niet, eerst moet het veulen geboren zijn voordat ik weet hoe het heet. Uiteraard hebben we een lijstje met leuke namen. Wij gebruiken altijd Native American namen, dit omdat we erg in de cultuur geinteresseerd zijn maar ook omdat de namen/woorden leuke betekenissen hebben. Het kan ook best een paar dagen duren voordat ik de naam weet.
Hier dan ook nog maar de allereerste openingspost, daar waar deze gekkigheid allemaal mee begon.
Op 6 Juli hebben Wij Iris van de Madina's Hoeve in niet zo een fraaie conditie opgehaald bij een bokker, een merrie van 2 jaar oud. Iris was behoorlijk vermagerd, zat vol met luizen, haar hoeven waren al zolang niet gedaan dat door het afbrokkelen van haar hoeven haar voetjes in een verkeerde stand kwamen te staan waardoor haar spiertjes en peesjes verkort waren waardoor zij op haar teentjes liep, vooral haar achterbenen waren slecht, door de verkeerde stand is haar bekken scheef gaan staan. Ook wees het bloedonderzoek uit dat ze een zeer ernstige wormbesmetting had waardoor ze een absurd hoog eiwitgehalte en ontstekingscellen in haar bloed had. Iris voelde zich ook niet fijn, alles ging in slowmotion, ze had weinig kracht en puf om rond te lopen en was erg schrikkerig en op haar hoede. Tot mijn stomme verbazing had haar vorige vrouwtje besloten dat het hoog tijd was om Iris te laten dekken en dat is ook gebeurt, je zou verwachten dat een dier in deze conditie niet opneemt maar helaas na scannen bleek Iris toch drachtig, daarbij was Iris nog geen 2 jaar toen ze bij de hengst gezet werd!
Iris een paar dagen nadat ze bij ons gearriveerd is! Haar hoefjes waren toen al gedaan.

Iris is ons projectje geworden, luizen zijn weg, de wormbesmetting wordt hard aan gewerkt maar is moeilijk om onder controle te krijgen, de hoefsmid is elke 8 weken geweest om haar hoefjes bij te werken en haar achterbenen zet ze weer volledig op de hoef neer. Iris heeft in de afgelopen maanden een ware metamorfose ondergaan, het is een vrolijke pony aan het worden die regelmatig lekker gek doet, met veel moeite en gedoe is ze uiteindelijk volledig door de kudde opgenomen en Iris is nog steeds dagelijks verbaasd dat er eten en drinken is. Wel vind ze het moeilijk om volledig vertrouwen te hebben in de mens, knuffelen is haar nog te intiem dat vind ze nog steeds raar en moeilijk maar ze komt wel naar ons toe en wil dan graag met haar lippen je gezicht ontdekken. Wij zijn blij dat we nu naar een paardje kijken die wakker en alert is en die rust in haar oogjes heeft gekregen.
De volgende stap is om haar goed door de bevalling te leiden, dit is iets waar ik erg tegenop zie, Iris is nog zo jong en bij lange na nog geen drie als ze haar veulentje krijgt, daarentegen heeft Iris bewezen een knokkertje te zijn dus het zal uiteindelijk wel goed komen maar ik zal blij zijn als we dit achter de rug hebben. Iris is gedekt door een zwartpanterbonte hengst, gelukkig een ggk hengst dus dat is dan een klein pluspuntje.
Iris twee maanden nadat ze bij ons is gekomen.

Nou daar gaan we dan, PART FOUR IS IN THE AIR , ik zeg niet meer dat er een veulen in dit topic geboren gaat worden, wij weten niet meer wat te verwachten en ik durf met zekerheid te zeggen dat er niemand meer is die het weet.
Veel plezier weer.