Een kind krijgt een kind PART FOUR; GEBOREN P32

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bent u

nog steeds een stille meelezer
1469 (91%)
een actieve poster
136 (8%)

Totaal aantal stemmen: 1605

Bassenqua

Een kind krijgt een kind PART FOUR; GEBOREN P32

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 22:26

Ja wat kunnen we er nu nog over zeggen ? Part Four en nog steeds geen veulen van Iris, wie had dat nou kunnen denken? Wij zeker niet toen we aan het eerste topic begonnen. Wat de reden is waarom het veulen er nog niet is....dat kunnen er meerdere zijn! Ofwel we hebben een dekdatum die uit de lucht gegrepen is ofwel Iris haar veulen heeft door de verwaarlozing een groeiachterstand opgelopen en is simpelweg nog niet klaar om geboren te worden, omdat Iris al zolang terug langzaam begon met de lichamelijke seintjes van een aanstaande bevalling zou dit dus best mogelijk kunnen zijn, als Iris in de kudde heeft gelopen zou haar vorige bezitster ook een cyclus over het hoofd hebben kunnen zien, aangezien de weinige aandacht die ze aan haar diertjes besteed zou ik ook hier niet verbaasd van staan. Maar goed, alles bij elkaar is er dus niemand die weet hoe het precies in elkaar steekt en moeten we het gewoon afwachten. Haar uitgerekende datum uitgerekend op de dekdatum die we mee hebben gekregen zou 18 Maart 2012 zijn geweest, die zijn we in de tussentijd ruim voorbij, een kwestie dus van goed opletten. Iris is drachtig van Kenneth2 van Catharinahoeve, gelukkig een hengst die goedgekeurd is met een 1ste premie, dat is dan nog een meevaller. ;)

Iris van de Madina's Hoeve, de mams van het aanstaande kind.

Afbeelding

Kenneth2 van Catharinahoeve, de hengst waar Iris drachtig van is.

Afbeelding

In topic Parth Three is er een poll gehouden, wat daar uitkwam heeft ons erg verbaasd doen staan, maar liefst 1923 meelezers :oo Daar is dit waarschijnlijk het gevolg van := Erg leuk bedacht.

http://irisenhaarveulen.come2me.nl/iris-haar-verhaal/

Ook kwam Girassol met een leuke yell om te helpen.

Iris, hup, kom op, vooruit,
laat die kleine er nou uit!
Nog even en het is al mei,
we willen dat veulen zien in de wei!
Die bolle buik ben je vast wel zat,
dus laat maar zien die kleine schat!

en happy16 heeft een fantastisch leuke fotobewerking gemaakt verwijzend naar het diva gedrag van het veulen.

Afbeelding

Een vraag die op de vorige topics regelmatig gesteld werd/wordt wat wij met Iris en haar veulen gaan doen. Iris gaat eerst lekker haar veulen krijgen en daarna gewoon eens een jong paardje zijn, dat heeft ze wel verdiend en is ze naar mijn idee ook nog nooit geweest, daarna zien we wel weer. Iris is hier gekomen als projectje maar is ons aardig aan het inpakken. :D Iris haar veulen moeten we wel gaan verkopen.

Een andere vraag die veel gesteld wordt is of we al een naam voor het veulen hebben. Nee die hebben we nog niet, eerst moet het veulen geboren zijn voordat ik weet hoe het heet. Uiteraard hebben we een lijstje met leuke namen. Wij gebruiken altijd Native American namen, dit omdat we erg in de cultuur geinteresseerd zijn maar ook omdat de namen/woorden leuke betekenissen hebben. Het kan ook best een paar dagen duren voordat ik de naam weet.

Hier dan ook nog maar de allereerste openingspost, daar waar deze gekkigheid allemaal mee begon.

Op 6 Juli hebben Wij Iris van de Madina's Hoeve in niet zo een fraaie conditie opgehaald bij een bokker, een merrie van 2 jaar oud. Iris was behoorlijk vermagerd, zat vol met luizen, haar hoeven waren al zolang niet gedaan dat door het afbrokkelen van haar hoeven haar voetjes in een verkeerde stand kwamen te staan waardoor haar spiertjes en peesjes verkort waren waardoor zij op haar teentjes liep, vooral haar achterbenen waren slecht, door de verkeerde stand is haar bekken scheef gaan staan. Ook wees het bloedonderzoek uit dat ze een zeer ernstige wormbesmetting had waardoor ze een absurd hoog eiwitgehalte en ontstekingscellen in haar bloed had. Iris voelde zich ook niet fijn, alles ging in slowmotion, ze had weinig kracht en puf om rond te lopen en was erg schrikkerig en op haar hoede. Tot mijn stomme verbazing had haar vorige vrouwtje besloten dat het hoog tijd was om Iris te laten dekken en dat is ook gebeurt, je zou verwachten dat een dier in deze conditie niet opneemt maar helaas na scannen bleek Iris toch drachtig, daarbij was Iris nog geen 2 jaar toen ze bij de hengst gezet werd!

Iris een paar dagen nadat ze bij ons gearriveerd is! Haar hoefjes waren toen al gedaan. ;)

Afbeelding

Iris is ons projectje geworden, luizen zijn weg, de wormbesmetting wordt hard aan gewerkt maar is moeilijk om onder controle te krijgen, de hoefsmid is elke 8 weken geweest om haar hoefjes bij te werken en haar achterbenen zet ze weer volledig op de hoef neer. Iris heeft in de afgelopen maanden een ware metamorfose ondergaan, het is een vrolijke pony aan het worden die regelmatig lekker gek doet, met veel moeite en gedoe is ze uiteindelijk volledig door de kudde opgenomen en Iris is nog steeds dagelijks verbaasd dat er eten en drinken is. Wel vind ze het moeilijk om volledig vertrouwen te hebben in de mens, knuffelen is haar nog te intiem dat vind ze nog steeds raar en moeilijk maar ze komt wel naar ons toe en wil dan graag met haar lippen je gezicht ontdekken. Wij zijn blij dat we nu naar een paardje kijken die wakker en alert is en die rust in haar oogjes heeft gekregen.

De volgende stap is om haar goed door de bevalling te leiden, dit is iets waar ik erg tegenop zie, Iris is nog zo jong en bij lange na nog geen drie als ze haar veulentje krijgt, daarentegen heeft Iris bewezen een knokkertje te zijn dus het zal uiteindelijk wel goed komen maar ik zal blij zijn als we dit achter de rug hebben. Iris is gedekt door een zwartpanterbonte hengst, gelukkig een ggk hengst dus dat is dan een klein pluspuntje.

Iris twee maanden nadat ze bij ons is gekomen.

Afbeelding

Nou daar gaan we dan, PART FOUR IS IN THE AIR , ik zeg niet meer dat er een veulen in dit topic geboren gaat worden, wij weten niet meer wat te verwachten en ik durf met zekerheid te zeggen dat er niemand meer is die het weet.

Veel plezier weer.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 23-04-12 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:26

joepi nieuw topic

edit en de eerste *\o/* *\o/*
Laatst bijgewerkt door Freedom1 op 18-04-12 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:26

nieuw topic :D

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:27

:D

Gamblex17

maar waar blijft het veulen ..

Cantheon

Ik kom weer voor stille meelezer spelen en wacht geduldig totdat Iris (en daarmee bokt) ontploft. Sterkte nog even TS!

LadyMadonna

Stipje ;)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:28

In dit topic zal het veulen zich toch echt moeten laten zien! hihi :-)

Moon

Jeee :D Iris schiet op!!!! *\o/* *\o/* <3

Saskia9

*\o/* -O-

Stravero

Heb je al n recente foto van Iris =D ?

Geke_Lizzy

Op naar het veulen!

rayoow

..deel 4,
ben niet heel blij met een deel 4
maar de divas hebben nu een 4, dus vanacht willen wij de beeb zien!

NatassJa

Jeeeeej!!! Go Iris!!!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:29

dat gaat snel haha.

kruimellover

Pfoeh ik ben inmiddels ook wel heel benieuwd zeg!

xMayo

Hoepla weer een nieuw deel.
Dit deel móét het veulen komen hoor. :))
*kruipt weer onder steen*

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:30

Ik meld me ook maar weer, als -niet zo heel actieve- actieve poster...

abbycootje

Hopelijk dit deel dan EINDELIJK!
een deel 5 zou toch wel heeeel ernsitg zijn, zelfs voor iris dr veulen

njiloj

stille meelezer meld zich!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:31

Dan gaan we hier maar weer stiekem lezen :)

SusaSuus

Ook ik hebt part four gevonden en blijf trouw volgen (lees: ook tig x per dag dit topic aanklikken)!
Ik las in deel 3 wel dat er vandaag weer veranderingen zijn, dus wie weet morgenvroeg leuk nieuws..
Heel veel sterkte met waken TS!

Liesbeth1994

Jaaaaaaaaaa hoor deel 4 alweer. _O-

Anoniem

stille meelezer meld zich en heeft ook op de poll gestemd :) ik hoop ook voor jullie dat het nou eens opschiet! ik hoop dat het veulentje zonder problemen komt enzo :)

Merileth

Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren... Hoop toch wel vannacht hoor!