Kleine bonte man,je leven hing aan een zijden draadje...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Kleine bonte man,je leven hing aan een zijden draadje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 10:45

Misschien moet dit topic in IM,maar dit mannetje is levend geboren,hij ging hier ongetwijfeld nog zijn plaatsje krijgen,dus doe ik het toch even..ik zie het wel als het alsnog verplaatst wordt.

Donderdag is Fury geboren,het was een vlotte bevalling,eerste veulen voor de merrie,maar dankzij het geboorte-alarm was ik erbij,heb wat geholpen maar voor de rest ging het goed.

Afbeelding

Al gauw merkte ik wel op dat hij wat "dommig" was,het uier niet vond en niet goed zoog. De biest kreeg hij met de fles,maar dat was waarschijnlijk niet genoeg. De DA is hem komen checken want ik had er zo een naar gevoel bij. Maar hij leek OK,wel een beetje prematuur (ondanks zijn geboorte op 335 dagen) en inderdaad traag. Wat opkikkers gegeven en we flesten hem tussendoor bij.

Afbeelding
Afbeelding

Zaterdag ging ie hard achteruit en na wikken en wegen besloten we er toch voor te gaan en hem te geven wat ie moest krijgen,het is "maar" een shetveulen,een hengstje dan nog,die zijn op de markt niks waard,maar een leven zomaar laten wegglijden,neen,dat konden wij ook niet. Hij kreeg dus zaterdagavond een plasmabehandeling. Hij knapte zienderogen op. Mijn vriend en ik bleven er bij slapen die nacht en flesten dapper bij. Daarbij nog even dit,ontieglijk veel respect voor de merrie,die ENORM veel geduld gehad heeft met ons en het veulen,ze liet zich melken,los in de stal en deed haar taak ontzettend goed!!! Voor een eerste veulen,respect!
Zondagmorgen: We merkten dat hij zelf aan de uier gezogen had *\o/* we kregen echt hoop dat alles nu goedkwam!
Die morgen zijn we een paar uur op baan geweest,in overleg met de DA mocht dit geen probleem leveren.
Toen we terugkwamen,was hij ineens enorm verzwakt. Dit was niet goed. De DA kwam erbij en hij had een slokdarmverstopping. |( Hoe is dit mogelijk??? We vonden haar !! in zijn mondje en na proberen konden we de bal haar in zijn maagje duwen. Hij kreeg nog olie en pijnstillers,maar hij liet de moed zakken... Ik ben er continu bijgebleven en soms verbaasde hij me door recht te staan,en al bevend en trillend naar me toe te waggelen,hij zocht me echt op...sjah die nacht dat ie goed was,moest ik nog maar met mijn pannetje onder de merrie gaan hangen,of hij kwam zich al "moeien" onder die uier,..hij associeerde me al met drinken.
Dat beeld ga ik nooit vergeten... Ik ben om 17u één uurtje weggemoeten,en toen ik terugkwam,had ie ons net verlaten,nog lekker warm..jammer dat ik er niet bijwas.
Intussen is er autopsie gedaan en bleek er héél veel mis te zijn,hij zag geel,had necrotiserende plekken op zijn lever (die worden nu verder onderzocht om zeker rhino uit te sluiten),hersenbeschadiging,bloeding aan het schedeldak en de nieren,en een bal haar in zijn maagje. Hij was sowiezo geen normaal leven gegund.

Sorry voor dit lange verhaal,misschien is het leerrijk..

Zaterdag heb ik de laatste fotos genomen,toen mocht ie heel even buiten,in een poging zijn darmflora te bevorderen doordat ie frisse lucht en beweging kreeg. Voor de rest is hij continu onder de warmtelamp gebleven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rust zacht kleine man.. |( |(

Britt

Re: Kleine bonte man,je leven hing aan een zijden draadje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:48

Agossie, arm mannetje en arme merrie ;(
Wat een knap ding was het zeg..

Heel veel sterkte!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:48

Wat een verhaal :(:)
Super hoe je al die moeite hebt gedaan hoor!
Sterkte met het verlies..

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:49

Sterkte met het verlies van de kleine man. Het is wel een schatje op de foto's.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:51

Ach wat sneu. Wij hebben een maand geleden ongeveer hetzelfde meegemaakt. Helaas sloeg bij de onze de plasmatransfusie niet aan. Heel veel sterkte!

Nathalie02

Ach klein mannetje, wat ontzettend verdrietig dat jou geen leven was gegund. Sterkte voor jullie en voor de merrie!

malih

Jeetje, wat een knap manneke. Sneu hoor, en wat hebben jullie hard gevochten! sterkte met t verlies en mijn complimenten voor de merrie, wat een doetje!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:52

Ontzettend veel sterkte met het verlies van zo'n klein dapper mannetje .. Hoe is de merrie er nu onder?

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:53

Och, wat was hij mooi en schattig. Je hebt er werkelijk alles voor gedaan, maar het mocht kennelijk niet zo zijn. Veel sterkte. Hoe is mams eronder?

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:56

ahhh gossie....

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:57

Wat een triest verhaal....
Je hebt gedaan wat je kon, maar de natuur heeft beslist.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:01

Pretty, we weten allemaal dat je er echt alles voor hebt gedaan.
Het mocht jammer genoeg niet zo zijn.
Heel veel sterkte meis en een dikke knuffel

Fury, je naam doet eer, vanwege je vechtlust. Helaas was dit niet genoeg om door te mogen met je leven. Veel te kort was deze. RIP kleintje!

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:03

Je hebt zo hard je best gedaan! Echt super! Maar verschrikkelijk dat hij het toch niet heeft gered! Sterkte!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:06

Wat een triest verhaal, onzettend veel sterkte met het verlies TS :(:)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:07

Ahh, wat ontzettend jammer. Jullie hebben inderdaad alles gedaan. Heel veel sterkte!

chantalhaf

Re: Kleine bonte man,je leven hing aan een zijden draadje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:11

Och jeetje! Heel veel sterkte!

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:12

Sterkte met verlies

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 11:12

Dank iedereen..

@girlgamer vreselijk ook voor jullie,zo een ervaring hakt erin hé? Veel sterkte alsnog!

De merrie is er rustig onder. Ze was al heel gelaten geworden,ze waakte erbij toen hij zwaar ziek was,ze liet zich melken,liet ons alles toe,maar het was precies of ze wist dat het niks ging worden. We hebben hem de hele nacht bij haar laten liggen,'s smorgens kwam mijn DA hem ophalen voor autopsie en ze had hem mooi begraven onder het stro. Was nog iets ongerust als ze hem daadwerkelijk weghaalde,maar toen ik 30 minuten laten aankwam wou ze heel graag naar buiten,de wei op met haar vriendjes.
Ik weet wel zeker dat ik ze met andere ogen bekijk vanaf nu. Het is een heel vurige pony,maar hoe ze ons toe gelaten heeft en rustig gebleven is onder alles,respect!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:14

Heel veel sterkte met het verlies van deze prachtige man. Jullie hebben alles gedaan wat jullie konden.
Ook een knuffel voor mamapony :(:)

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:15

Nogmaals heel veel sterkte Julie!
T was zo'n knappe kleine man |(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:17

Agoh wat een schatje. Complimenten voor jullie handelen, dat jullie nog zo je best hebben gedaan voor hem.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:18

Ach gos, wat een mooi hengstje!
Sterkte!
Heb je de merrie aangemeld bij de veulencentrale?

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:18

Jeetje wat een verdrietig verhaal! helaas heeft het niet zo mogen zijn voor hem.. Jullie hebben alles gedaan wat jullie konden..
Sterkte met het verlies.. :(:)

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:19

Sterkte Pretty, waardeloos als leven zo uit je handen glipt. Jullie hebben je best gedaan. Sterkte!

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:21

Wat vreselijk, het was echt een schatje. Heel veel sterkte |(