[fjordxfries] Orlaith gaat met sprongen vooruit!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

[fjordxfries] Orlaith gaat met sprongen vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 23:10

Jaja, de kleine dame is nu alweer 3 weekjes bij ons. Ondanks dat ze veel te verwerken heeft gehad (zelden contact met mensen, van moeder weg gehaald, in een trailer gezet, niet terrein, in een grote nieuwe kudde gezet, etc) heeft ze al helemaal haar plekje in de weide gevonden :)

Ze is heerlijk rustig, ontspannen en met iedereen vriendjes :) Ze loopt ook nog zeker met Saffron mee, maar plakt niet meer zo ontzettend aan hem als in het begin. Vandaag stond ze lekker tussen de andere paardjes te grazen, een paar 100m van Saffron vandaan. Erg fijn om te zien dat ze het zo naar haar zin heeft :D

Ondertussen hebben we haar nu 3x (met vandaag mee gerekend) uit de weide gehaald met Saff en haar in de longeerbak gezet samen met een ander paardje. In de tussentijd haar vooral met rust gelaten, zodat ze goed kon wennen en de tijd had om alles te verwerken :)
Er zit telkens een week tijd tussen :)

De eerste x vond ze alles maar erg spannend, toen stond ze nog even alleen in de bak en mijn vriend zat op de grond. Saff was dichtbij en naast de longeerbak stond nog een shetje dus ze was erg rustig. Ze zocht af en toe wat contact, liep richting mijn vriend toe, maar liep daarna vaak weer weg. 1x heeft ze toch even stiekem aan het geroken :P
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3021_n.jpg

De week daarna kwam ze al meer op ons af. Ze zoekt vooral mijn vriend op, is natuurlijk ook de bedoeling aangezien het zijn pony is :D
Ze begon al wat aan zijn jas te likken en te kriebelen en hij kon haar voorzichtig aaien op en rond haar hoofd.
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4563_n.jpg

En vandaag dus weer contact gezocht. En echt, het lijkt wel alsof er een knop om is gedraaid. Ondanks dat we deze week eigenlijk geen contact meer met haar hebben gezocht (beiden een erg drukke week gehad en de paardjes staan gelukkig dag en nacht buiten en er komen dagelijks meerdere mensen in de weide die een oogje in het zeil houden) mocht we haar gewoon overal aaien :oo

Ze was geheel ontspannen, mochten haar ineens overal aaien, buik, oren, beentjes, geen enkel probleem :) Ze vond alles prima en stond er lekker rustig bij :D

Voor mijn gevoel geeft dit wel weer wat een geweldig karakter deze dame heeft, ze wil nu na 3x contact graag aandacht en kijkt qua aanrakingen eigenlijk nergens van op. En dat terwijl we vorige week alleen nog voorzichtig haar hoofd aan konden raken.

Echt, een geweldige dame is het <3 Vooral mijn vriend was intens gelukkig dat hij nu al zo kon knuffelen met zijn veulen :D

Het was ook schitterend weer dus ik heb het natuurlijk vast gelegd :D

Voor wie haar nog niet kent, Orlaith is een bijna 7 maanden oud merrieveulen, moeders is een friesxfjord (nog te koop :)) ) en paps is een fries. We hebben haar gekocht van bokker Vrijepaarden :D

Ze is nu om en nabij de 1,20m en groeit ontzettend hard :D

Geniet :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Even wat troep uit dr oortjes halen :P
http://nl.fotoalbum.eu/images1/201108/1 ... 000008.jpg
Hoezo trots :D
Afbeelding
Afbeelding
Even de voetjes aanraken :)
Afbeelding
Afbeelding
Mijn nichtje was ook weer een keertje mee en wilde natuurlijk dolgraag ons veulentje bekijken :D Ik had eerst tegen haar gezegd dat er van aaien niet echt sprake zou zijn, aangezien ze nog zo weinig kent :') maar niks was minder waar, ze heeft ook heerlijk met Orlaith kunnen knuffelen :D
Afbeelding
Afbeelding
Nee hoor ze heeft geen dikke vacht :=
Afbeelding
Martin is heulemaaaaaaal niet verliefd op zn veulentje O:)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Regenpier

Re: [fjordxfries] Orlaith gaat met sprongen vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:12

Wat een lief ding! <3

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:16

Wat een omslag Jenn. :oo
Ik sta ervan te kijken. :oo
Super!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:19

Wat een ontzettend leuke kruising zeg. Ben benieuwd hoe die uitgroeid.

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:22

Stuur me over drie jaar een fot?! WAT een leuk diertje! Ben erg benieuwd hoe die opdroogt!

Geniet van dit mooie wondertje!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 00:13

Jeetje Jenn wat is dat snel gegaan zeg! Superleuk voor jullie! Martin kijkt ook heel blij, echt leuk om te zien :D

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 09:45

Aah wat een lieverd is het toch! :D
Je vriend en Orlaith zijn een hele goeie combo :D!

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:08

Wat ziet ze er goed uit zeg!!
Leuk dat het zo goed gaat +:)+

En wat een haar :')

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 10:09

Bedankt voor de reacties :D vriendlief heeft de rest vd dag een grote lach op zn gezicht gehad :D

Tessa, bizar hoe ze is omgeslagen he :oo je zag ook altijd wel aan dr dat ze dolgraag wilde maar het nog niet zo goed durfde :)

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:06

Wat een onwijs leuk ding zeg.. En wat goed dat ze zo hard vooruit gaat.. Ziet er heel erg veelbelovend uit :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:07

Wat leuk zeg, gefeliciteerd. :D
Je Orlando Bloom look a like kijkt ook wel heul trots. 8-)

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:16

Ziet er gezellig uit hoor Jen! Komt vast helemaal goed met haar. (Je moet Martin alleen nog even leren niet op zn knieën bij een paard te gaan zitten ;) )

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 15:39

Bedankt :D ach ze zet toch geen stap verkeerd en anders merkt ie t vanzelf en is t zn eigen schuld :')

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:58

Wat een dropje zeg! heel schattig :D
Waarom was ze eigenlijk nog nooit in aanraking met mensen geweest? Of heb ik dat verkeerd begrepen...

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 20:27

Ze stond samen met dr moeder in een grote kudde met nog een boel andere veulens ed. Ze hebben daar zo ontzettend veel paarden :oo ze heeft iig het eerste halfjaar lekker onbezorgd dag en nacht op t weiland gelopen :D

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:33

Wat een popje! Echt heel lief!

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:37

Wat een leukerd, en fijn dat het zo goed gaat met haar. Ze krijgt vast een leuke tijd bij jullie!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 20:43

Roosch schreef:
Wat leuk zeg, gefeliciteerd. :D
Je Orlando Bloom look a like kijkt ook wel heul trots. 8-)

Whahaha echt he :)) hij moest erg lachen om je reactie :P

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 21:05

Zo trouwens weer wat nieuwe foto's :)) vandaag haar er weer even uit gehaald. Ze liep alleen de paddock in, verkeerde afslag O:) even terug gelopen met saff en haar weer meegenomen :P je merkt iig al goed dat ze hem nog wel volgt maar dat ze wel wat onafhankelijker wordt. Ze vindt de andere dingen ook wel erg interessant, zoals de stalkat :P

In de bak heeft Martin weer even lekker geknuffeld, wat gepoetst en kennis laten maken met een halstertouwtje en het halster, keek ze iig niet van op :P heel rustig het halster proberen om te doen, zeker als ze wat onafhankelijker wordt en ze meer van saff weg loopt is het toch wel fijn als ze iig het halster een beetje gewend is :)

Maargoed, ging dus echt top :oo ze keek er totaal niet van op :D even het halster omgelaten en een kwartiertje later weer af gedaan en ze weer in de weide gezet :)

Zondag weer even oefenen met het halstertje :) moeten alleen wel een grotere hebben :') had een mooi roze veulenhalster gekocht, deze past echter nog maar nét :') eens kijken of saff zn cob halsters haar op t kleinst passen :P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:53

Ik vind het echt een onwijs leuk veulen en een lekker tankie is het al kwa breedte.
Super leuk beest.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:42

Nogmaals, ik ben een grote fan! Ik hoor het wel als ze weg moet :D :D :D

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:43

Zo hé ze is zeker gegroeid :)) Wauw zeg, en wat fijn dat ze nu al zo van het knuffelen is en eigenlijk dus nergens van op kijkt! :)

Orlaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 00:51

ben zo verschrikkelijk trots op mijn schatje, nu ik haar echt kan knuffelen en overal aan kan raken is het ineens allemaal heel erg echt aan het worden, zo gaaf :D

bedankt voor jullie reacties, zo gaaf om dit te doen, ben zo benieuwd hoe het avontuur verder gaat, vind het echt te gek :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 00:56

Ik heb je verhaal nu niet gelezen en alleen maar de foto's bekeken. Maar wil toch al graag een reactie achter laten. Wat een schattig veulen! Ik ben erg benieuwd hoe dit diertje uitgroeit.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 16:20

Bedankt! Wij zijn ook ontzettend benieuwd hoe ze er over een paar jaartjes eruit ziet :D