2 wilde tinkerveulens op de hei

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JPTinkers

2 wilde tinkerveulens op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 23:09

24 oktober ben ik samen met Daniella ( frie87 ) en Petra ( Piej ) met mijn paarden naar de hei gegaan.
Ook had ik besloten om dit keer mijn 2 veulens Graidh en Gaelic mee te nemen omdat dit de laatste week zou zijn dat Gaelic bij ons zou zijn want hij zou de 30e naar zijn nieuwe baasjes gaan.

Ik had Sanne http://www.sannejennesfotografie.nl/ een vriendin gevraagd of ze foto's wou komen maken ze heeft nog niet zoveel ervaring met paarden dus dit was een goeie oefening voor haar.

Het was een heerlijke dag en er zijn dan ook hele leuke foto's uit gekomen.
Het Bruinbonte veulen is Gaelic JP ( Frie Moonlight x ITS Bandit ) en de zwartbonte is Graidh JP ( Wilgje JP x ITS Bandit )

Water vinden ze heerlijk!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

alleen Gaelic had meer zin in eten
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

we vinden een berichtje altijd leuk

en hier het andere topic
[ITP] prachtige vlekken op de hei

onley

Re: 2 wilde tinkerveulens op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:49

wat een leuke veulens zeg!
wat is het daar mooi he :)

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:58

Ge-wel-dig! :D

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 01:01

wieeeee.....I LOVE TINKS <3 toppie !!! *\o/*

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 01:02

Wat een leuke fotos zeg liet je ze zo los op de hei lopen?
Dat je dat aandurft,
Trouwens wat heeft die zwart bonte een onwijs leuk hartje op zen hoofd :)

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 08:31

ze lopen idd los , ze blijven toch dicht bij hun moeders

Doe dit altijd met al mijn veulens , mijn 2 jarige heeft begin van dit jaar ook nog mee los gelopen tijdens het rijden

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:48

vind het zo stoer om al die paarden los te zien op de heide in al dit soort topics. Ik moet zeggen dat ik zo een laffaard ben, ik zou dat NOOIT durven. Zo bang dat ze ineens de bolder in hun kop krijgen en ervandoor gaan. Heb zelf een 5 maanden oud hengstenveulentje lopen en die volgt zijn moeder al maanden niet meer. Hangt veel liever bij mn tinker dan bij mams.
Maar tja, het zijn paarden he! Als je vertrouwen in hun hebt, dan hebben ze dat ook in jouw.

Onwijs leuke foto's joh en ontzettend dapper. En wat een heerlijke veulenbolletjes! (trouwens ook erg leuke tinkers onder het zadel op de achtergrond)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:45

Wat een geweldig heerlijke foto's :z =:) Heerlijk dagje geweest zo te zien *D echt zo leuk om te zien en te doen 8-)

@lecytinker op de wei is wel héél wat anders als op onbekend terrein ;) Op gegeven moment is alles binnen de omheining bekend terrein en durven ze idd meer op eigen benen te gaan staan enzo, maar buiten de wei is alles toch een stuk spannender en dan blijven ze echt wel dicht bij jou/ mam :j
Heb t met Ruari ook gedaan :D Is ontzettend leuk en ook nog een mooie leerschool 8-)
Ruari liep wel af en toe een stukkie vooruit of andere kant op, maar zodra hij merkte dat mama Say andere kant op ging/verder weg was en/of hij ie iets zag/ hoorde dan kwam ie toch wel heel snel terug naar Say :+
Ook als je gaat draven en/ of galopperen blijven ze bij de groep/ z'n mam het zijn toch vlucht- en kuddedieren hè, die durven echt niet alleen op pad in het "onbekende" ;) Misschien als je dit wekelijks zou doen dat ze op gegeven moment de weg weten en dan wellicht wat vrijer worden/ richting huis zouden gaan als ze schrikken?! maar ook dat hoeft helemaal niet zo te zijn Say is ook geen paard die naar huis trekt of zo :)

Maar scheelt misschien ook wat voor omgeving het is?! hier bv geen grote wegen in de buurt en maar 500 mtr over rustig landweggetje dat vanzelf overgaat in grind/zandpad richting bos en ken t bos op mijn duimpje en daarbij ook mooie rustige dag gekozen niet op zondagmiddag bv ;)
1te keer met genoeg mensen dat los over wegje kon, 2e keer waren we maar met 2-en en heb ik hem aan touwtje over de weg meegenomen oa ivm interessante opritten :+

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:58

@Grid, ik snap het concept, maar ik ontbreek het lef.
Ik pies al in mn broek bij het idee. Ik heb een keer mn twee tinker veulens (waren toen anderhalf) moeten opladen samen met een vriend en die vriend liet 1 van mn veulens los en die rende weg. Hij helemaal bezorgd, maar ik wist dat ze toch wel terug zou komen zolang de ander bij mij was (waren twee halfzusjes en stonden al vanaf heel jong bij elkaar, waren een soort van siamese tweelingen geworden). Dit was op een doorlopend zandpad waar aan het einde mijn weide lag. Op dat moment bleef ik gewoon kalm en idd was de andere in no-time weer terug.
Maar dan heb ik het over dicht bij mn weide. Ik ben zo een doemdenken en het idee dat er iets zou gebeuren is me al te veel.
Juist daarom vind ik het zo ontzettend stoer dat jullie dit durven. Ik snap heel goed dat JUIST door jullie relaxte houding het totaal geen probleem is. Beetje jaloers ben ik wel, gewoon omdat het er zo verdraaid leuk uit ziet, zowel voor paard als mens.

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:56

Ze zijn heerlijk!!!

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:09

Echt fantastisch !
Leuk om te zien

taggart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:15

wauw heel mooie foto's ahhhhhh en van dat hartje op de kop ben ik nog steeds zo verliefd op, hij wordt steeds mooier!!!!

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:48

wauw wat een gave beestjes! <3
JALOERS!!! :Y)

SuUsSuUs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:56

wauw,superleuk vooral met dat water <3

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:27

dat hartje ook he (A)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 08:14

Leuke foto's van twee tinks met hoog kwijlgehalte <3

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:50

kan ook hier nix anders zeggen dan: Geweldig.
ik zou t ook niet durven om mn "ukkie" mee te nemen op een buitenrit, hoewel ik dat wel graag zou willen.
Maja langs een 80kmh weg lijkt me dat niet zo een goed plan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:56

Oh wat schattig <3

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:59

ohh wat mooi!!!!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:13

Het blijven gave paardjes!!
Heerlijk zo op de hei!!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:25

nou grid, dat hangt toch ook erg van de individuele karakters af

vind het wel steeds mega gaaf om zien maar zou het zelf ook niet zomaar doen :n :+

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:41

frenia schreef:
nou grid, dat hangt toch ook erg van de individuele karakters af

vind het wel steeds mega gaaf om zien maar zou het zelf ook niet zomaar doen :n :+

Vind ik wel meevallen :o heb t al in veel verschillende gevallen gedaan ook met ijslanders op stage :) Daar zaten we op 2 paarden en liep de rest los mee :Y) en dat waren toch veel verschillenden met allemaal ook eigen karakter ;)
en bv Ruari is nou ook niet wat je zegt heuul makkelijk :o lijkt veel op mams toen die jong was :+ Hij was ook al erg op zichzelf en soms erg baldadig en "luisterde" ook niet zomaar, maar eenmaal op onbekend terrein weer (voornamelijk) een braaf manneke :+
Ik zou idd wel ook niet te lang wachten als je het voor 1ste keer wil proberen handige hulp is het namelijk wel als ze nog redelijk bij mams blijven :)

Idd je doet het ook niet Zomaar :n Zowiezo moet je vertrouwen hebben in de mensen die meegaan en fijne omgeving hebben :)
* Genoeg (ervaren paarden) mensen die mee gaan (vooral de 1ste keer om te zien wat de reacties zijn en evt vast kunnen houden enzo) is toch wel ontzettend prettig
* evt 1st stukken aan touw om "aan te voelen"
* Liefst ook nog met een groep ruiters en niet met alleen de merrie, zodat er echt beetje "kuddegevoel" heerst
paarden die makkelijk zijn en/ of die t veulen al kent uit de kudde is erg fijn
* en dus vooral ook in een "Veilige" omgeving met geen (grote) wegen/ "enge dingen" in de buurt enz enz enz
Laatst bijgewerkt door grid op 12-11-11 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:44

Doe mij die met dat hartje maar :+:
Wat een schatjes <3

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:38

Wat is het daar mooi, die omgeving! en wat een dotjes zeg! <3

rebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 23:17

wat een gave tinkers, en ik vind het ook leuke foto's!