Tenna is de hele nacht aan het draaien geweest en toen ik om half 6 vanochtend in de stal kwam om de paarden buiten te zetten zodat ze voordat de dazen weer op kwamen draven ook nog een paar uurtjes naar buiten konden stond ze drijfnat van het zweet met dikke druppels aan de uier in stal.
Maar madame wilde met alle geweld naar buiten, niet geheel mijn idee.
Om haar te plezieren dacht ik haar even op de graspaddock te zetten, maar ook dat was niet haar bedoeling. Ze rende in een streep naar het zand en plofde daar neer, vruchtblaas geknapt.
Ik heb nog een poging gedaan haar terug te brengen, of naar het gras of naar de stal maar ze was sterker dan ik en liet zich niet terug brengen.
Dus liep ze terug naar het zand plofde weer neer en persde.
Pootjesblaas was al te zien.
Er restte me maar een ding, handdoeken, ontsmetting en fototoestel gaan halen en te accepteren dat Beeb in het zand geboren zou worden...

Hubbie was nog thuis en kwam in zijn goede kloffie mee naar de paddock.
Monaco kregen we in die snelheid niet eens meer op de wei, die heeft ernaast gestaan, en dat vond Tenna juist prima.
Alle anderen stonden achter het draad wel dichtbij.

Het ging allemaal nog sneller dan snel dus tegen kwart over zes kwam Honesta's Birket ter wereld.
Een Vosmerrie. We zijn dolblij met een merrie. Het zou leuk geweest zijn als ze het Palomino kleurtje van papa Valentin Vejvad zou hebben gekregen maar ach... zoals hier op Bokt al gezegd werd dat zou in onze wei met 8 vossen alleen maar vloeken...

Gelukkig is Tenna dol op haar kleintje.

Monaco mocht direct kennismaken met kleine Birket. Heel bijzonder!

Nadat we de club op stal gekregen hadden konden mama en dochter even aan elkaar wennen.

Gelukkig konden ze 'savonds fijn nog een paar uurtjes de benen strekken.
De temperatuur was wel hoog maar de dazen vielen gelukkig mee.

Tis een pittige tante... stond na de 1e poging al, viel niet direct weer om. Melkbar was ook in no time gevonden.

Als je een hand op haar kontje legt begint ze te bokken.

Tja en zo'n dame loopt dus ook niet braaf met mama mee naar de graspaddock

en tot onze grote verbazing zit de drafknop er gewoon al op.

Madame draaft gewoon met haar wiebelige pootjes de paddock door.

klein galopje kon er nog af.

Maar moe is ze natuurlijk wel van al die indrukken.
mama waakt goed.
Ze moet nog echt ontkreukelen. Tenna is op dag 333 bevallen terwijl ze tot nog toe altijd overdroeg.

Wat vinden jullie van mijn droppie??
Grappig is dat ze wat aftekeningen veel op haar halfzusje lijkt.
2 hoog witte achterbenen, voor niks. Brede bles fors doorlopend in de onderlip.
En natuurlijk beiden vos....misschien wordt dit ons ideale dubbelspan.