dit topic gaat over mijn ruana.enkel 3 maanden geleden kocht ik haar.goed gekeken naar wat ik wilde ,en ruana was het helemaal voor mij.na de keuring was de koop ook snel rond.ze was niet drachtig ....was mij verteld en dat was heel zeker.nu 3 maanden later en een conclusie van een dierenarts later:ruana is wel zeker drachtig.hoogdrachtig. alleen :wanneer??? ruana is namelijk gedekt in de wei.
vanaf nu zal ik elke dag vertellen hoe het er voor staat.
zal ook gaan proberen foto's te plaatsen,maar weet niet of dat gaat lukken.
ruana (ruth uit de hof van ede) geboren 12-04-2008 ras :tinker
de vader van het veulen is ook een tinker (na navraag te horen gekregen) naam zal ik niet vermelden ,die weet ik wel geboren maart 2009
het gaat nu redelijk goed met ruana.wel vreslijk moe vandaag maar ja t is ook zo warm.lekker dikke buik die steeds groeit.uier verschilt per dag maar was vandaag redelijk vol.ze was zeiknat van het zweten (door het warme weer)
ik ben net bij ruana geweest,haar uiers zijn echt vol,maar nog geen hars te zien.Ik vermoed dat dat niet zo lang meer duurt.ze was nog shagerijniger als ze al was.kom je met de borstel in haar buurt dan komt ze vol op je af met haar dikke buik om je te waarschuwen.kom niet aan mijn buik!!!dus hoeven krabben durf ik al niet meer. het veulen was weer zichbaar aan het schoppen.
intussen ben ik wel zeker van de voornamen.een achternaam heb ik in gedachten maar moet even vragen of ik die mag gebruiken.
nou dat was zeker wel schrikken.ik moet zeggen nu went het een beetje(zal wel moeten) waken?ik weet nog niet of dat gaat gebeuren.wat dat betreft hebben we nog weinig besproken.We houden haar scherp in de gaten.ik hoop eerlijk gezegd wel dat het veulen komt als ik er niet alleen ben.dat lijkt me doodeng.
kom net weer van ruana vandaan.maar was minder gelukkig toen ik weg ging.hoezo??het poetsen ging vandaag eigenlijk wel ok.zelfs haar hoefjes kon ik doen met een beetje moeite.er stond nog een ander paard(ruin)t ging eigenlijk perfect totdat....er een deur klapperde van de wind.en toen werd ze sjagie en beschermend.de staleigenaar vertelde me dat dat erbij hoort,maar dat ik op moet passen met waar ik haar op het moment poets.als er andere paarden worden verzorgd kan ik beter in de stal haar poetsen.nou lekker,dan loop ik helemaal het risico geplet te worden als ze boos zou worden.dus als er een ander bezig is kan ik beter niet poetsen.en laat dat nou mijn lievelingsbezigheid zijn.ze schijnt in de wei ook al een draak te zijn op het moment.erg beschermend en het liefst geen enkel paard in de buurt. ik vertelde de staleigenaar ook dat ik twee namen in gedachte had,maar zij had zoiets van als je hem niet gaat houden,kan je je er beter ook maar niet teveel aan gaan hechten.mmm maar een naam vindt ik wel zo handig.dan zal ik ook maar niet beginnen over welke achternaam ik in gedachten heb. nee vandaag ben ik niet zo happy.wat kan ik nog doen bij ruana als poetsen niet gaat als ik kom.enkel in de kooi gaan staan en kletsen?? dan ben je ook gauw uitgepraat. voel me zo vervelend op het moment....
wordt net gebeld.met de vraag of ik er bij wil zijn als het veulen komt.ze lijkt niet lang meer te hoeven.misschien zelfs wel vannacht.nou kan ik natuurlijk helemaal niet meer slapen.ik hou mijn telefoon stand by.eng dit hoor. ze wordt nu echt in de gaten gehouden.
Iris_x
Geplaatst: 30-06-11 20:11
Spannend, en het lijkt me wel apart dat die mensen het dan ook niet weten en dan opeens wel. Maarja zal vast bijzaak zijn.
ik denk dat hij gewoon niet door heeft gehad dat die hengst al kon dekken. maar mijn aandacht gaat nu even naar ruana.zoals ik hierboven al beschreef heeft de stalhouder gebeld.ik ben nog maar net thuis,en daarnet was er niks te zien,maar ze was nu mega aan het kegelen,aan de stalhouder te horen. t zou goed kunnen dat de kleine wordt geboren vannacht..
nee nog niks hoor,de staleigenaar zou bellen als ze zou merken dat t gaat gebeuren.t wil niet zeggen dat t vannacht ook echt gaat gebeuren maar t is heel goed mogenlijk.kegelen kan best lang duren en kan ook weer ophouden
kom net van ruana vandaan.en nu kan het echt niet lang meer duren.ze heeft hars aan haar tepels/uiers hangen.was regelmatig aan het trappen naar haar buik ,dus die kleine is lekker lastig wie weet vanacht ??