dit was op ca 305 dagen... 9ongeveer 1 week geleden
Sas is een bruinbont shetje van ca 80 cm. Ik heb haar eind juli gekocht. De mogelijkheid was er dat ze drachtig zou zijn, dus meteen naar de kliniek voor een scan. Niks te zien... tijdens de winter heb ik haar in pension gehad bij een dierenartsenechtpaar 9wat een luxe!). Rond het voorjaar werd ze toch wel gek dik en heeft de vrouwlijke DA haar opgevoeld. Die voelde een klein kopje en als ze er zachtjes op drukte, duwde het terug! Dus toch!!!
Gelukkig heb ik via de vorige eigenaar de hengstenhouder weten te bereiken die mij nog precies alle dekdata kon vertellen. De laatste dekcyclus was van 8 juli t/m 16 juli om de dag. Ze is natuurlijk gedekt (hengstje aan de hand) door een vosbont hengstje van ca 70 cm met veeeeel manen!
Tja, en toen: ik heb nu wel zelf een landje, maar dat ligt niet aan huis maar ca 1,5 km verderop en hoe zullen we dat nu doen met waken?! Na veel goede ideen van de bokkers hier (nogmaals dank!!) hebben we een briljante oplossing gevonden: een stalletje tijdelijk in de achtertuin!! En dagelijks even lekker grazen op het gras van de gemeente

We zitten nu net over de 310 dagen als ik uitga van 16 juli. Zo wordt het veulentje rond 20 juni verwacht. Al heb ik wel het idee dat ze dat niet haalt want haar buik puilt verschrikkelijk uit!!
Ik zal vanavond weer nieuwe foto's maken want ze is alweer dikker dan toen!
Ik hoop dat jullie dit een interessant verhaaltje gaan vinden!

groetjes!