Het hele verhaal over de mega dikke dracht van mama Bloembol is hier na te lezen [KS-ITP] Hoezo dik?
Kikker is gisteravond geboren, iets voor 23.00 en begon zijn prille leven in......de sloot

Bloembol was dicht tegen de afrastering aan gaan liggen bevallen en waarschijnlijk tijdens de eerste sta-pogingen is Kikker onder het draad door gekukeld.
Toen ik om 5 over 11 Bloembol zag staan mét een complete nageboorte kon ik zo 123 geen veulen ontdekken, na wat heen en weer gehinnik werd mijn aandacht naar de sloot getrokken en daar lag hij heel blij in het licht van mijn zaklamp te kijken.
Anyway na een hoop gevloek en gesteun heb ik hem op de kant gekregen en vanaf daar verliep alles meer dan volgens het boekje.
Kikker werd liefdevol schoon en warm gelikt door Bloembol en tante Liselot, vervolgens ging Bloembol wijd uit staan zo van....ik ben er klaar voor, de bar is open.
Kikker kwam in de benen en werd liefdevol doch ferm door tante Liselot naar de uier gedirigeerd.
Fleur,Chariss en Beertje stonden op 3 meter afstand alles nauwkeurig in de gaten te houden.
Toen Kikker eenmaal zelfstandig kon drinken en ik de nageboorte had gecheckt en had verwijderd heb ik Kikker naar het midden van het weiland gedragen, Bloembol en Liselot volgden getrouw.
Daar heb ik ze vannacht om half 1 achtergelaten, ver weg bij die enge sloot!
Vanmorgen om 7 uur heb ik onderstaande foto's gemaakt, hij was dus toen 8 uur oud.
Vanmiddag nog even wezen kijken, hij maakt het uitstekend en drinkt goed, ontlasting is er al af, Bloembol doet het keurig en eigenlijk gaat het ''kuddeleven'' van alledag weer gewoon zijn gangetje, prachtig om te zien.
Nou, genoeg gekletst.....hierbij de foto's van kleine Kikker(ik hoef niet meer uit te leggen waarom hij die bijnaam heeft toch?

Kiekeboe!

Even off the record, Kikker blijft de komende 7/8 maanden bij mama maar daarna mag hij (tegen de chipkosten van 30 euro) naar een goed huisje vertrekken!